Ettekö ymmärrä, että hallituksen leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ?
Tuet ajetaan alas. Milläs me sitten elämme? Nämä leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ!
Kommentit (207)
Ikävää kun leikataan, säästetään kuluista mieluummin, kuulostaa paljon paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Et voi loputtomiin käydä minun kukkarollani.
Tuo hokema on jo aika kulunut. Keksi parempi. Vastauksena en mene töihin. Minulta leikataan asumistuesta järkyttävän iso summa. Mikäli menisin töihin summa olisi vieläkin isompi. Palkkaa ei kuitenkaan heru yhtään enempää, joten töiden tekeminen koulutuksellani on entistä turhempaa. Opiskelujaan ei kannata, kun palkka nousisi kolmen vuoden opiskelujen jälkeen vain 200€. Hallituskin romuttamassa mahdollisuuden opiskella. Lainaa en tule ottamaan euroakaan. Jos haluatte mut töihin maksakaa enemmän palkkaa ja nostakaa asumistuki entiselleen. Toki on myös muita rakenteellisia seikkoja joiden pitäisi uudistua, jotta työntekoni mahdollistuisi.
Ymmärrän, että leikkaukset osuvat ihmisiin. Edellisen hallituksen toimet vaikuttivat jo reilu vuosi sitten mun yrityksen myyntiin ja homma sen kuin jatkuu. En ole yli vuoteen pystynyt ottamaan itseni lisäksi ketään töihin ja tein vajaa sadantonnin tappion viime vuonna. Toivottavasti hallitus saa luotua uskoa paremmasta taloudesta Suomeen niin, että asiakkaat alkaisivat taas käyttämään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
No on aikka törkkee minä sanon, toisten kukkarolla käydä. Anna viikkoraha.
Ja edelliset kolme rahantuhlauksen vuotta täynnä kieltoja, estoja, sulkuja ei?
Niin. Jospa vaan jätettäisiin kaikki leikkaaminen ja jatkettaisiin kuten ennenkin, mistään tinkimättä.
Kuinka moni teistä muuten kattaa normaaleja kuukuausikulujaan ottamalla lisää lainaa lainan päälle? Vieläkö pankista irtoaa?
Sodat alkavat hiekkalaatikolta, valtion talous omasta lompsasta.
Vierailija kirjoitti:
Persut laittavat näitä koululaisia trollaamaan vauvapalstalle 24/7. Puoluetukiin ja säätiöiden verottomuuteen pitäisi puuttua. Tavallinen kansa lyödään maan tasalle ja eliitti sen kun porskuttaa omaisuutta lisäten. Ei ole oikein oikeudenmukainen yhtälö. Miten tavalliset ihmiset sallivat tämän? Näillä oikeiston opeilla köyhdytte vain lisää. Raha menee 10%:lle ja loput vajoaa. Teistä kukaan ei ole turvassa, ainoastaan yritysjohtajat ja osakkeenomistajat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että leikkaukset osuvat ihmisiin. Edellisen hallituksen toimet vaikuttivat jo reilu vuosi sitten mun yrityksen myyntiin ja homma sen kuin jatkuu. En ole yli vuoteen pystynyt ottamaan itseni lisäksi ketään töihin ja tein vajaa sadantonnin tappion viime vuonna. Toivottavasti hallitus saa luotua uskoa paremmasta taloudesta Suomeen niin, että asiakkaat alkaisivat taas käyttämään rahaa.
Ei me olla nyt käyttämässä rahaa. Viime kesästä asti on varauduttu tämän hallituksen toimiin ja alettu säästää ja maksettu velkoja pois. Varaudutaan nyt vain pahimpaan.
Kuullosti siltä että hallitus leikkaa ihmisiä, otsake. Hallitus ei keksi enempää leikattavaa, siirtyvät suoraan fyysisesti ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me olla nyt käyttämässä rahaa. Viime kesästä asti on varauduttu tämän hallituksen toimiin ja alettu säästää ja maksettu velkoja pois. Varaudutaan nyt vain pahimpaan.
Enpä usko sinun olevan asiakaskuntaani. Tiedän sen siitä, että puhut viime kesästä. Ongelmat alkoivat paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä? No jaa sossupummeja ehkä haittaa, menkää töihin älkääkä toisten rahoja viekö. Joku järki sentään tähän hyysäämiseen.
Kiitos kauniista sanoistasi. Piristi aamua.
T. Leski ja yksinhuoltaja
Jos näitä niinsanottuja "leikkauksia" tekisivät demarit kokkareiden sijaan selittäisivät samat liiton sedät niiden tarpeellisuutta ja välttämättömyyttä, mutta nyt. Mikään ei käy pelkästään väärien hallituspuolueiden tähden.
Ihan oikeasti demari kurmuutti tavallisia ihmisiä laman aikaan vielä pahemmin.
Jos viime hallituskaudella oli "nousukausi" niin silloin olisi velanoton sijaan pitänyt maksaa velkoja pois ja menoja kurissa, että laskukauden aikaan olisi ollut varaa ottaa elvytykseen velkaa. Nyt toimittiin jälleen just väärinpäin
Nämä mitä te kutsutte leikkauksiksi eivät edes vaikuta kenenkään elämään
Työttömän ei kannata esimerkiksi lähteä työvoimakoulutukseen ja yrittää työllistyä sitä kautta, koska juuri tällä hetkellä se ei ole taloudellisesti yhtä kannattavaa kuin kotona möllöttäminen. Vaikka muutaman kuukauden päästä tulos olisi positiivinen sen omankin talouden kannalta, niin ei viitsi eikä jaksa poistua netin äärestä. Ei osata eikä viitsitä miettiä tulevaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pistän tämän k-pää halllituksen takia kaiken mahdolisen pienestä palkastani säästöön. Eiköhän moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapseni ovat aikuisia. Itse asustelenkin ihan mukavassa maakuopassa.
Mitäpä sitä ei kestäisi, sen vuoksi, että hallitus pystyy maksamaan miljardeja yritystukia.
Onko Orpo kommunisti? Markkinatalouteen moiset maksut ei liity.
Mikä itku siitä tulisi, jos matka Tallinnaan maksaisi 100 e suuntaansa. Yritystuella sinne reissataan.
Vierailija kirjoitti:
Nuo hallituksen kaavailemat muutokset, joista lakot johtuvat, eivät kohdistu vain työttömiin ja ihmisiin, jotka tarvitsevat yhteiskunnan turvaverkkoja, vaan myös matalapalkkaisiin työssäkäyviin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Menkää itse oikeisiin töihin.
Naurettavin oli se tiktok-poika Bergbom, joka huuteli oikeille työntekijöille "menkää töihin".
Nuoret ja terveet ihmiset kieltäytyvät tarjotusta työpaikasta siksi, etteivät halua tehdä työvuoroja lauantaisin. Tämä on tapahtunut keskisuuressa kaupungissa. En ole trolli, vaikka pian joku taas huutelee sitä. Köyhät ja sairaat ovat eri asia, mutta on väärin totuttaa parikymppinen istumaan kotona muiden rahoilla. Jos tämä tekee minusta ilkeän oikeistolaisen, olen sellainen mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Sivistyksen mittari on se, miten heikoimpia kohdellaan. Tässä nyt sitten ollaan, älykännyköiden piristessä ja päristessä, narsismin lisääntyessä, sivistys ja käytöstavat ojassa, matkalla kohti tuhoa.
niin HEIKOMPIA, mutta nyt on kyse LAISKEMMISTA....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo hokema on jo aika kulunut. Keksi parempi. Vastauksena en mene töihin. Minulta leikataan asumistuesta järkyttävän iso summa. Mikäli menisin töihin summa olisi vieläkin isompi. Palkkaa ei kuitenkaan heru yhtään enempää, joten töiden tekeminen koulutuksellani on entistä turhempaa. Opiskelujaan ei kannata, kun palkka nousisi kolmen vuoden opiskelujen jälkeen vain 200€. Hallituskin romuttamassa mahdollisuuden opiskella. Lainaa en tule ottamaan euroakaan. Jos haluatte mut töihin maksakaa enemmän palkkaa ja nostakaa asumistuki entiselleen. Toki on myös muita rakenteellisia seikkoja joiden pitäisi uudistua, jotta työntekoni mahdollistuisi.
Kouluttaudu semmoiselle alalle se 3vuotta,missä palkka nousisi enemmän. Juuri sinunlaisten lusmuilijouden vuoksi ollaan tässä pisteessä, että kaikki kärsii.
Leikkaukset on kyllä niin mitättömiä, etteivät tunnu yhtään missään.
Nyt olisi vihdoin jo aika aikuisten ihmisten alkaa ottamaan vastuu itse omasta elämästään. Ei tää voi niin mennä, että pieni vähemmistö elättää valtavaa joukkoa laiskoja ihmisiä ja veroja vaan korotetaan korottamisen ilosta
Suomessa aikuiset ihmiset on tottuneet liian hyvään liian vähällä omalla vastuulla