Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö ymmärrä, että hallituksen leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ?

Vierailija
08.03.2024 |

Tuet ajetaan alas. Milläs me sitten elämme? Nämä leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ!

Kommentit (207)

Vierailija
81/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Et voi loputtomiin käydä minun kukkarollani.

Mieluummin annat Orpolle ja rikkaille kukkarostasi? Itse en ymmärrä sitä näkökulmaa, että annetaan lisää rikkaille, heillä kun on jo ennestään. On todellakin järkevämpää antaa heille, joilla ei ole. Oma palkkani on alle 3 tonnia, mutta mieluummin maksan elantoa heille, joilla työtä ei ole. Olen ollut 3 vuotta työttömänä valmistumisen jälkeen, hakenut silloin aivan kaikkia töitä kokonpanijasta ja pakkaajasta siivoojaan ja tietysti oman alani hommia ym. Tuhansia työhakemuksia ilman tulosta. Sitten sain töitä aivan muuta kautta, kuin työpaikkailmoituksen kautta hakemalla. Kannatan vahvasti yhteiskuntaa, jossa ihmisistä pidetään huolta silloin kun he eivät halustaan huolimatta pääse töihin. Silloin tilanne ei ole yksilön oma valinta.

Minä

Enkä minäkään ja siksi en osta mitään kuin pakollisen.

Vierailija
82/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen on pakko leikata koska suomen talous on oikeasti ihan surkeassa jamassa, jos emme leikkaa niin haluatteko että eu puuttuu suomen tilanteeseen ja se leikkaa tukia ja palkkoja sitten vielä reilummin?

Olet höpsähtänyt. Se, että köyhiltä leikataan ja ojennetaan se raha rikkaille, ei ole säästämistä. Tajua, että velkaa otetaan nyt rikkaiden elintason parantamiseksi entisestään. Velanottoa ei suinkaan ole lopetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on siinä verojen maksamisessa, en ole koskaan niiden maksamista itkenyt tai kokenut tarvetta sylkeä ihmisten, joista yhteisistä verorahoista hyötyvät, päälle?

Millainen ihminen sossupummittelee muita, joiden taustoista ei edes tiedä?

Psykopatia on lisääntynyt, totaalinen tunteettomuus.

Tässä AINUT VIISAS KIRJOITUS! Tämä nykypäivän "minä-minä" kulttuuri vienyt ihmisiltä inhimillisyyden. Oletetaan, että KAIKKI työttömät on työtä vieroksuvat loisia. Voin kertoa vielä sille ääliölle, joka ei tiedä tai olettaa tietävänsä, ettei läheskään kaikki työttömät sitä työtä saa vaikka kuinka haluttaisi tai hakisi! Nyt vielä laskusuunta. Eilen taas tälläkin paikkakunnalla yksi konkurssi usean muun mukana. Useita työttömäksi. N. 8 firmaa kaatunut tälöä paikkakunnalla siitä, kun purraan orpoa-hallitus aloitti. Heti tuon alun jälkeen omassakin työpaikassani näkyi asiakaskato! Sen jälkeen jatkunut ja nyt on omakin työpaikka katkolla. Vaimon loppunee varmasti kohdakkoin. Näin täälläkin taloudessa sitten 2 työtöntä. Juu. Et varmasti saa töitä enää tällä ikää. Et edes nuorempana kiinnostanut ketään niin paljon, että olisit " vain mennyt töihin". Kyllä useampi vuosi oli haettava ja toivottava. Hakijoita moni sata kertaisesti enempi kuin työpaikkoja!

Vierailija
84/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen on pakko leikata koska suomen talous on oikeasti ihan surkeassa jamassa, jos emme leikkaa niin haluatteko että eu puuttuu suomen tilanteeseen ja se leikkaa tukia ja palkkoja sitten vielä reilummin?

Jos on varaa jakaa 50 miljoonan euron eduskunnan joululahjarahoja, laskea oluen hintaa tai laittaa 5 miljardia ratakiskoihin, niin talous ei todellakaan ole silloin surkeassa jamassa.

Aivan eli lisää pitäisi leikata sinun mielestä? Koittakaa jo päättää että pitääkö sitä leikata vai eikö sitä pidä leikata. 

Vierailija
85/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet höpsähtänyt. Se, että köyhiltä leikataan ja ojennetaan se raha rikkaille, ei ole säästämistä. Tajua, että velkaa otetaan nyt rikkaiden elintason parantamiseksi entisestään. Velanottoa ei suinkaan ole lopetettu.

No KERRO sinä sit että MITEN sitä rahaa meille ojennetaan. Edellinen kommentoija EI OSANNUT sanoa. Et sinäkään taida.

Vierailija
86/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai leikkaa isoilta yrityksiltä tai sieltä mistä Orpo ei tykkää.  Et sinä tiedä miten kävisi.

Vierailija
87/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyksen mittari on se, miten heikoimpia kohdellaan. Tässä nyt sitten ollaan, älykännyköiden piristessä ja päristessä, narsismin lisääntyessä, sivistys ja käytöstavat ojassa, matkalla kohti tuhoa.

Työikäiset työkykyiset eivät ole mitään heikointa kansan osaa. Eivät lähelläkään.

Vierailija
88/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai leikkaa isoilta yrityksiltä tai sieltä mistä Orpo ei tykkää.  Et sinä tiedä miten kävisi.

Edellinen hallitus jakoi yritystukia miljardien eurojen edestä ja edellinen hallitus antoi yrityksille vielä koronatukia, nyt te väitätte että hallituksen pitäisi leikata yrityksiltä. Etkö sä huomaa teidän puheissa mitään ristiriitaa? 

Vierailija
89/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on siinä verojen maksamisessa, en ole koskaan niiden maksamista itkenyt tai kokenut tarvetta sylkeä ihmisten, joista yhteisistä verorahoista hyötyvät, päälle?

Millainen ihminen sossupummittelee muita, joiden taustoista ei edes tiedä?

Psykopatia on lisääntynyt, totaalinen tunteettomuus.

Tässä AINUT VIISAS KIRJOITUS! Tämä nykypäivän "minä-minä" kulttuuri vienyt ihmisiltä inhimillisyyden. Oletetaan, että KAIKKI työttömät on työtä vieroksuvat loisia. Voin kertoa vielä sille ääliölle, joka ei tiedä tai olettaa tietävänsä, ettei läheskään kaikki työttömät sitä työtä saa vaikka kuinka haluttaisi tai hakisi! Nyt vielä laskusuunta. Eilen taas tälläkin paikkakunnalla yksi konkurssi usean muun mukana. Useita työttömäksi. N. 8 firmaa kaatunut tälöä paikkakunnalla siitä, kun purraan orpoa-hallitus aloitti. Heti tuon alun jälkeen omassa

Lopetin ostelut kun saatiin oikeistohallitus. Pakko pitää säästöistä kiinni. 

Vierailija
90/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se olet oikea henkilö puhumaan töistä, kun rahasi tulevat toisten tuloksesta? Mene itse mihin tahansa valitsemaasi työhön, jos se on noin helppoa. 

(Eikö uudet työpaikat pitäisi suunnitella ja perustaa paperilla ensin, ja sitten vasta toteuttaa ne?)

Minä OLEN jo töissä. Tulin tähän firmaan töihin määräaikaiseen työsuuteeseen 2 kuukaudeksi, työmatkan ollessa 160 km/suunta ja palkka huimat 1600 €/kk.  Siitä lähtien olen tässä firmassa tosin ollut omalla aktiivisuudellani seuraavan (paremmin palkatun) tehtävän itselleni luonut. Nyt tuloni on ylimmässä 3%, joista palkkatuloja 80% ja pääomatuloja 20%.

Aika moni työtön olisi tuohon 1600 €/kk 2kk määräikainen duuniin sanonut että "ei kannata, ja työmatkatkin tulee kalliiksi". Minä taas väitän että on todellakin kannattanut.

Mistä vuodesta puhutaan? Minä lähdin töihin 2010 alle 2000 euron palkalla, mikä oli reilusti alle alan palkkatason. Ei se sekään ollut hyvä kun lähdin polkemaan palkkoja. Toki toiveeni oli enemmän, mutta tuo annettiin ota tai jätä periaatteella. 160 km päähän ei ollut mahdollista lähteä, koska mies teki reissutöitä ja lapsi oli koulussa toinen erityisluokalla ja toinen painotetulla luokalla - hyvien opettajien opetuksesta lähteminen hirvitti kun noissakin kouluissa oli huonoja. Mutta kolmen kilometrin päähän kannatti. Tosi moni aiemmin samalla kurssilla olleista työllistyi aika matalalla palkalla eri paikkoihin ja myös määräaikaisiin. Itse tienaan nyt eri paikassa 1500 enemmän kuin tuo kuukaudessa alani töistä. Edelleen alle alani keskipalkkatason, mutta olen ihan tyytyväinen ja olen siitä onnellisessa asemassa, että minulla on harrastus, josta maksetaan palkkio. 

Vierailija
91/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyys korkeita veroja kohtaan on tullut tiensä päähän. Ennen niitä maksoi ihan hyvillä mielin kun rahoille sainoikeasti vastinetta. Lääkäriin pääsi, lapsilla oli koulukirjat, vanhuksista huolehdittiin jne. Nyt veroja kiskotaan velttoilijoiden höösäykseen. Hoitoa ei saa enää sen paremmin hammaslääkäristä kuin lääkäristäkään, päiväkodit on kaaoksessa, koulut sekaisin, oppikirjoja ei ole, tarkkislaiset häiriköi säästösyistä muiden seassa, vanhukset on heitteillä. Koska kaiken nielee alati paisuva elämänkoukulaisten määrä. Eipä kiinnosta enää kustantaa omasta palkasta teidän oleskelua ja siksi tämä hallitus on äänestetty valtaan. 

Vierailija
92/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ÄÄNESTÄJÄT YMMÄRTÄNEET,  te äänestitte VÄÄRÄÄ  PUILUETTA  viime Eduskunta vaaleissa. 

Kokoomuksen perustuksen kivijalka on :

Köyhät kyykkyyn.

Valta ja lisää varallisuutta Öky-rikkaille.

Voi lapsiparka, jos meillä olisi paljon niitä ökyrikkaita (varsinkin yritysjohtajia ja työllistäviä yrityksiä), niin ei tässä lirissä oltaisikaan. Ikävä kyllä Suomesta lähtee 99 prosentisen verotuksen karkottamina vähemmänkin ökyjä karkuun. Ei niitä oiekasti ole ja jos muutamalla on rahaa, niin osaatteko laskea pajonko siitä jäisi jaettavaa vaikka 2 miljoonalle ihmiselle ja jatkuvasti tietenkin.

Vierailija
93/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin kiittämätön kuin yhteiskunnan siivellä eläjä.

Niinkö? Jos ei yhteiskunta olisi tukea työttömyyden tai sairauteni aikana tarjonnut en olisi todellakaan enää työkykyinen. Todellisuudessa näitä siivellä eläjiä on harvassa ja he ovat muutenkin syrjäytyneitä päihteiden käytön tai sairauden takia. Tuollainen ajattelutapa osoittaa vain omaa tietämättömyyttäsi ja empatikyvyn puutetta. 

Vierailija
94/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin liikuttavia nämä hokemat joita ennen persut ja nyt vassarit vinkuvat meidän ökyrikkaista. Ne ovat  kuin jotain menneisyyden tonttuja tai menninkäisiä. Salaperäisiä rikkaita, joilla olisi vielä vietävää.

Silloin kun Suomi voi hyvin, oli NOkia ja UPM, joista saatiin vienntirahaa niin paljon, että ei oikein tiedetty, mitä kaikkea sillä massilla tehtäisiin.

Kun ne romahtivat, putosi Suomi tyhjän päälle, niin heikoilla meidän yritysmaailma oli.

Sitten jatkettiin toki samaa rahan vastikkeetonta jakamista ottamalla velkaa. 16 vuotta, ennen kuin nyt alkaa jo IMF vierailla usein hallituksen pakeilla.

Tähänkin herättiin vasta kun tuli inflaatio ja velkojen korot hyppäsi  ylös. Muuten edelleenkn olisi sama syömävelan otto käynnissä.

Nyt joudutaan ottamaan velkaa, että voidaan maksaa velkojen korkoja miljardikaupalla.

Eikä siihen ole mikään yksittäinen hallitus syynä, meillä ei vain ole uskallettu mistään leikata, kun kansa ei sitten äänestä seuraavissa vaaleissa.

Edellinen hallitus tosin epäonnistui tuossa syömävelan ottamisessa, koska kuitenkin oli paljon niitä, joiden mielestä pitäisi panna suu säkkiä myöten.

Siis talouden kannalta on hyvä ottaa investointivelkaa, mutta syömävelka on vaarallista.

Sama kuin yksityinen ihminen ei miettisi ruokakaupasa budjettia, vaan mättäisi vain parasta kärryyn ja maksaisi luotolla, vaikke rahaa tulisikaan mistään sinne tilille.

Vierailija
95/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet äänestänyt persuja, kokoomusta tai RKP:ta, niin olet kaiken ansainnut

Vierailija
96/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä nyt uhriudutaan kun hieman ilmainen raha vähenee. Ajatelkaa niitä työssä käyviä ketkä elättää koko yhteiskunnan siipeilijöineen, hyvä että aletaan rajoja vetää

Pikkasen vaikeaa ymmärtää logiikkaasi: työttömällä on liikaa rahaa, ja pärjää muka vähemmälläkin, mutta palkkaa saavalla on hirveän vaikeaa. Mene parempiin töihin jos olet noin kiittämätön. 

Vierailija
97/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Jos ei yhteiskunta olisi tukea työttömyyden tai sairauteni aikana tarjonnut en olisi todellakaan enää työkykyinen. Todellisuudessa näitä siivellä eläjiä on harvassa ja he ovat muutenkin syrjäytyneitä päihteiden käytön tai sairauden takia. Tuollainen ajattelutapa osoittaa vain omaa tietämättömyyttäsi ja empatikyvyn puutetta. 

Miten sinun ongelmasi ovat minun ongelmani. Ei ole näkynyt sinua ovellani pyytämässä apua. Ehkä sait apua perheeltäsi?

Vierailija
98/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töitä ei ole, halutaan valkonaamaisia kerjäläisiä tai ilmaistyövoimaa orjiksi.

Oikeisto keskeinen sanoma teille pähkinänkuoressa 

Vierailija
99/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun ongelmasi ovat minun ongelmani. Ei ole näkynyt sinua ovellani pyytämässä apua. Ehkä sait apua perheeltäsi?

Näin! Hanki aikuinen ihminen vakuutus

Vierailija
100/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoja yrityksiä on ihan turha valtion tasolla tukea, kun ne kiertävät veroja minkä taitavat, ja työvoima tulee ulkomailta. Tulosta tahkotaan ja hihkutaan sitä pörssiuutisissa, mutta tavan suomalainen ei siitä ilosta mitään hyödy. Irtisanotaan väkeä ja nostetaan hintoja ihan vain, että saataisiin herroille lisää. "Suomi nousuun" yritystuilla on vitsi jolle päättäjätkin makeasti nauravat taskut täynnä seteleitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi