On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (506)
Se että kasvetaan erilleen ja ollaan kun on totuttu, on eri asia kuin jäädä narsistin alistettavaksi. Jos nainen yrittää eroon, mies ei kestä vaan vainoaa, jopa tappaa.
Nämä on kaksi eri kategoriaa.
Ei se tottumusliitto ole niin traaginen, jos ei vahdita toista hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Taitavat sinkut kateellisina valittaa.
Pitkässä suhteessa,hyviä ja huonoja aikoja ollut,kukaan ei ole täydellinen.
Miksi olla kateellinen kuolleessa suhteessa olevalle? Ei kukaan ole täydellinen tietenkään, mutta onko ainoa vaihtoehto täydelliselle olla siis surullinen kynnysmatto?
Tiedän mistä puhun. Aikani sitkutin kaverisuhteessa, 22 vuoden suhteessa viimeiset 3 vuotta yhtä h****ttiä ja yksinäisyyttä, ennen kuin tajusin että tätäkö loppuelämäni tosiaan on. No ei ole! Sinkkuna olin muutaman vuoden, tällä hetkellä on sellainen tutustumisvaihe uuden ihmisen kanssa, olen aivan kuin uudestisyntynyt. Ikinähän ei tiedä tämänkään suhteen tulevaisuutta, mutta ainakin nyt tuntuu hyvältä. Sinkkunakin elämä tuntui paremmalta kuin tuossa kuolemasuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Se että kasvetaan erilleen ja ollaan kun on totuttu, on eri asia kuin jäädä narsistin alistettavaksi. Jos nainen yrittää eroon, mies ei kestä vaan vainoaa, jopa tappaa.
TOTTUMUSLIITTO!! WTF! 😳
Käsittämätöntä että tuollaiseen joku suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOTTUMUSLIITTO!! WTF! 😳
Käsittämätöntä että tuollaiseen joku suostuu.
No niin on. Kaikenlaista sitä onkin. Tottumusliitto, anna mun kaikki kestää 🥸
Tämän hetken vähän päälle 50-vuotiaat avioliitossa okevat ja pysyvät naiset tulevat vielä saamaan leskeneläkettä.
Hui! Oisikohan heillä omat syynsä olla niissä suhteissa? :O Pelottava ajatus että heillä olisi ehkä joku syy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kukaan ei puhunut pitkästä suhteesta, jossa on hyviä ja huonoja aikoja. Puhuttiin huonosta suhteesta. Mikä saa tässä keskustelussa ihmiset lukemaan aloituksen täysin vääristyneesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kukaan ei puhunut pitkästä suhteesta, jossa on hyviä ja huonoja aikoja. Puhuttiin huonosta suhteesta. Mikä saa tässä keskustelussa ihmiset lukemaan aloituksen täysin vääristyneesti?
Luetun ymmärtämisen vaikeus.
No ehkä muussakin ymmärryksessä vikaa, jos termi TOTTUMUSLIITTO on osa omaa elämää ja pitää sitä normaalina.
Se nyt vaan on niin, että toisen mielestä ihan hyvä suhde on jonkun toisen mielestä hirveän huono, josta pitäisi erota heti. Oma suhteenikin on sellainen. Siksi olen tähän ketjuun aiemmin vastaillut.
Ja minä siis olen tässä suhteessa, koska se on mielestäni ihan hyvä. Riittävän hyvä.
Ja jouluun on vielä monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että toisen mielestä ihan hyvä suhde on jonkun toisen mielestä hirveän huono, josta pitäisi erota heti. Oma suhteenikin on sellainen. Siksi olen tähän ketjuun aiemmin vastaillut.
Ja minä siis olen tässä suhteessa, koska se on mielestäni ihan hyvä. Riittävän hyvä.
Mikä riittää kenellekin. Toiset haluaa olla kynnysmattoja ja kaikki käy -tyyppejä. Itse en yhtä ainoaa elämääni tuhlaa sellaiseen.
Tietenkin tulee huonompia hetkiä, mutta kunnollisessa suhteessa niistä selvitään puhumalla. Ja taas on elämä ihanaa. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin kämppis suhteeksi muuttuneesta avioliitosta 5 vuotta sitten. Olen nykyään käytännössä ihan yhtä masentunut ja onneton kuin silloin suhteen loppuaikoinakin olin, mutta tilanteissa on nyanssi eroja.
Olen nykyään vielä paljon pahemmin yksinäinen kuin ennen eroa olin, mutta toisaalta arki on monin tavoin helpompaa yksin, kun ei tarvitse enää sietää niitä tiettyjä kumppanin ärsyttäviä piirteitä ja tapoja.
Eli ero ei minun tapauksessani isossa kuvassa muuttanut mitään. En ollut onnellinen suhteessa, enkä ole sen onnellisempi nytkään.
N53
No vain sinä itse pystyt tekemään sen onnellisuuden. Jos sitä aiemmin haittasi huono liitto ja nyt liitto on ohi, niin ala hyvä ihminen elää!
Kovasti paistaa läheisriippuvuus tuosta. Kuten aiempi kommentoija sanoo, kannattaa alkaa elää eikä märehtiä vanhoja, etenkin kun on siitä vsnhasta eroon päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto tuolle on sadan vuoden yksinäisyys. Ei tämäkään kivaa ole
No ei kai se suinkaan ainoa vaihtoehto ole!
Joskus se on vain pakko. Mihin esimerkiksi itse nelikymppisenä miehenä lähden kun tilillä on rahaa euro? Vaimo, lapset, koti vievät aivan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se on vain pakko. Mihin esimerkiksi itse nelikymppisenä miehenä lähden kun tilillä on rahaa euro? Vaimo, lapset, koti vievät aivan kaiken.
Eli olet tossun alla? Jos tuo kertomasi nyt edes on totta, niin ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Lähdet rahoinesi. Miten ihmeessä olet noin tossukka. Jos nyt yleensä totta tuo juttusi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kaiken, no hohhoijaa taas. Ai mihinkö lähdet, mietipä sitä! Kukaan ei pakota, ihan itte oot tuohon jamaan ittes hoitanu. Jestas mitä vetelyksiä sitä onkin!
On kyllä käsittämämätäntä, näin jo kohta 60 vuotiaana en alkaisi enää mitään pelleilyjä dietämään.