Jos ystäväsi huomauttaa että sinulla on viikset, loukkaannutko, otatko huumorilla vai otatko ystävän neuvosta vaarin ja poistatat ne?
Niin, suurin piirtein siinä se kysymys tulikin :D
ystävän kanssa oltiin tuossa ulkona syömässä yksi päivä jolloin oli tosi aurinkoista , ja siinä ikkunan ääressä oli tosi paljon sitten näköjään luonnonvaloa. Ystävä naurahti ja pamautti että sulla on viikset! Ja jatkoi sitten hihittelyä.
Ollaan siis molemmat ihan sen kahdenkympin paremmalla puolella ettei mitään teinejä. Nyt kun kirjoitan tätä niin toisaalta tuntuu aika vähäpätöiseltä eikä toisaalta edes kirjoittamisen arvoiselta mutta jäin vähän hämilläni miettimään. Ihan mielenkiinnosta pohdin että mitä mieltä porukka on: onko ystävän ok huomauttaa moisesta, vai onko kyse vain tavasta jolla sanoa asia?
Itsellä siis juuria tuolla Välimeren puolella joten selittänee tuon tummemman pigmentin hiuksissa yms.. Ja siis muuten olen ns huoliteltu , en tykkää tässä tapauksessa naturellista lookista itselläni mutta jotenkin en itse ainakaan ollut huomannut tuota ylähuulen seutua , mutta luonnonvalossa sitten ilmeisesti näkee ne viikset.
en muuten herkkänahkainen ole, heitetään vitsiä millon mistäkin mutta tuo ilmeisesti vähän osui.
ja siis pointti ei ole kysyä neuvoa että mitä teen asialle vaan pikemminkin tuo ystävän kommentointi ja tuon naurun kera:D
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-ystävä laukoi samantyyppisiä hiuksistani aikansa kunnes pääsin tölväisemään takaisin hänen harmaasta pehkostaan
Mitä laukomista harmaissa hiuksissa on???
Ei kannata lähteä ajelemaan, siitä voi koitua vain isompia ongelmia ulkonäköön. Mietin nimittäin, miten ne sitten kasvavat takaisin, että näyttääkö se entistä voimakkaammin viiksiltä.
No, joka tapauksessa, ota ystäväsi kommentti kevyesti. Voit hymyillen todeta, että niin onkin, kaikilla ei kasvakaan viiksiä!
Jos kasvoilleni kasvaa viikset, toivon ystäväni kertovan siitä minulle. En sitä välttämättä itse huomaisi sillä näköni on huono. Kyse voi olla myös sairaudesta.
https://kotiliesi.fi/terveys/hirsutismi-eli-liikakarvoitus/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lyhentämään tekstiäsi!!!! Kiitos muistutuksesta, menen ajamaan viikset.
- N44
Miksi pitäisi lyhentää ja millä perustein? Ei tämä ole mikään koulun essee jossa on tietty sallittu sanamäärä. Jos et jaksa lukea niin älä lue kaikkea.
No saisi enemmän vastauksia ja mielipiteitä.
Ehkä kyse on vain omasta rajoittuneisuudesta. Minusta tuo aloitusteksti ei ollut lainkaan liian raskas luettavaksi. Jo on kummaksi maailma mennyt, kun keskittymiskyky on noin 3 sekuntia, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvaa sellaista ohutta nukkaa kasvoissa muutenkin. Jos oikeasti jokainen karva ahdistaisi, niin saisin olla päivittäin sheivaamassa. En jaksaisi ottaa stressiä moisesta. Karvoja kuitenkin ihmisissä kasvaa, se on ihan normaalia. Tummalla (kuten itselläni) nuo erottuvat herkemmin, vaaleilla ei niinkään.
Aiheesta toiseen, mutta sheivaaminen ei ole ainut tapa poistaa karvat. Muilla tavoilla saa pitkäkestoisemmat tulokset eikä tarvitse poistaa päivittäin.
Mulla on kanssa viikset. Nypin ehkä 5 karvaa päivässä kun sattuu tosi paljon. Arvatkaa kiusattiinko koulussa ja jopa työpaikalla?
Kyllähän sopivassa auringonvalossa näkyy karvat kaikilla. So what? Kaverisi ei ole kuullut kehorauhasta.
Kaverille kans oli joku deitti huomauttanut, että "sullahan on viikset, pitäiskö sheivata". Ja kyseessä siis sellainen vaalea nukka, mitä tosi monilla kasvoissa on ja näkyy lähinnä valoa vasten. Ei todellakaan tehnyt "viiksilleen" mitään 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lyhentämään tekstiäsi!!!! Kiitos muistutuksesta, menen ajamaan viikset.
- N44
Miksi pitäisi lyhentää ja millä perustein? Ei tämä ole mikään koulun essee jossa on tietty sallittu sanamäärä. Jos et jaksa lukea niin älä lue kaikkea.
Miten ihmeessä tekstin pituus korreloi vastausten määrän kanssa, varsinkin kun kysymystä ei tarvitse etsiä pitkän tekstin joukosta vaan se on suoraan otsikossa ja itse teksti on pikemminkin taustatietoa?
joku jo mainitsikin että lieneekö keskittymiskyky sitten niin huono jos ei riitä lukemaan pidempää kuin kahden lauseen tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla kerran on viikset, tottahan se kaverisi vain puhui. Jos minulle joku huomauttaisi enkä olisi itse huomannut, poistaisin ne. Mitä itse teet riippuu siitä häiritseekö viikset vai ei.
No en nyt tiedä onko tuo totuuden puhumista jos se on sanottu naurun säestämänä. Nauru on se elementti tuossa joka on vähän no-no omasta mielestäni ainakin
Lapsellinen ja epäkohtelias oli ystäväsi.Eipä ole hänen asiansa sanoa viiksistäsi.Ei ihme että loukkasi.Tummilla naisilla taitaa olla "viikset" erittäinkin todennäköiset pigmenttinsä vuoksi.Se on siis normaalia.Useimmat varmasti ajelevat ne pois
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen ja epäkohtelias oli ystäväsi.Eipä ole hänen asiansa sanoa viiksistäsi.Ei ihme että loukkasi.Tummilla naisilla taitaa olla "viikset" erittäinkin todennäköiset pigmenttinsä vuoksi.Se on siis normaalia.Useimmat varmasti ajelevat ne pois
Totta, nimim. kreikkalaisen isän tytär :D joutuuhan noita käsittelemään milloin mistäkin , myös ylähuulesta mutta plussana tässä geeniperimässä on ainakin ne tuuheat ja paksut hiukset!
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että muillakin on?
Ojoi, anteeksi. Unohdin että olen ainut tummapigmenttisempi nainen maailmassa jolla on ihokarvoja. Sorry , my bad!!
-ap
Loukkaantuisin. Olen vastaavassa tilanteessa ollutkin ja pahoittanut mieleni. Eräs sukulaiseni katsoi asiakseen huomauttaa vieläpä parin muun ihmisen paikalla ollessa, että minulla on viikset. Minulla on luonnostaan tummat kulmakarvat ja ylähuulellakin kasvaa haivenia, jotka luonnonvalossa näkyvät. Kehotti minua naureskellen ajamaan viikseni. Muut tilanteessa olleet eivät reagoineet mitenkään.
Nykyään sokeroin ylähuuleni säännöllisesti niin "viikset" pysyvät poissa.
Ei tulisi mieleenkään huomautella kenenkään ulkonäköön liittyvissä asioissa. Edes kavereille tai sukulaiselle.
Vierailija kirjoitti:
No hehtaarialoituksen ainakin teit.
No piti viljellä todellakin ja siis sanoja riittävästi, näistä tuntee tämän lätisijän, samat tehostesanat toistuu läpi typerän sepustuksen.
Siis loukkannuit? Oikea kaveri nimenomaan kertoo jos kasvoissa tai muualla on jotain joka ei kuulu sinne. Pousta laserilla tai osta trimmeri, ei todellakaan ole viehättävää jos naisella kasvaa viikset varsinkin jos ne on tummat, hyi ällöä. Pienet on sun murheet jos pitää tänne tulla itkemään, kaverihan kertoi totuuden, olisko ollut parempi että hän päivittelee viiksiäsi takanapäin?