Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?

Vierailija
08.03.2024 |

Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? 

Kommentit (824)

Vierailija
801/824 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkeri voi joskus harvemmin olla myös nainen. Minua miestä edelleen jo vuosia stalkannut luultavasti on.

Sai nettikirjoitukseni perusteella kuvitelman, että olen lapsiin suuntautunut. On siitä lähtien stalkannut minua herkeämättä jo monta vuotta painamalla alapeukun siihen katsomatta, mitä kirjoitan. Harvemmin kuitenkin kirjoittamalla, koska keskustelukykynsä on heikko. Onneksi ei kuitenkaan tiedä fyysisesti, kuka olen.

Nettistalkkaaja voi kuitenkin pilata monet keskustelut. Ei pidä paikkaansa, ettei saattaisi olla erittäinkin haitallinen. Stalkkaaja voi aiheuttaa kiusaa ja vahinkoa, mutta ei kuitenkaan voi saada sairaudestaan mitään hyötyä itselleen. 

Vierailija
802/824 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Lopetti kyttäämisen kun menin naimisiin. 

Mistä hän tissi että menit naimisiin? Somessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/824 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli stalkkeri edellisen asunnon viereisessä talossa. Istuin usein ulkona. Erehdyin olemaan ystävällinen, ja juttelemaan tälle miehelle, niin siitä.se alkoi. Muutin sitten pois, ja onneksi mies ei tiennyt, että minne muutin, ja se loppui.

Tämä! Tavallinen ystävällinen käytös tulkitaan muuksi kiinnostukseksi ja siitä se piina alkaa. 

Vierailija
804/824 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tapaa toteuttanut. Tunkeutunut laitteisiin ja yksityisyyteen, pilannut mainetta ja aiheuttanut tulonmenetyksiä työelämässä. Yrittää varmaan manipuloida mun ihmissuhteetkin. 

On erittäin sairaalloinen, pakkomielteinen ja sadistinen. Eihän normaali ihminen tällaista tee. 

Mut sairas mieli oikeuttaa sairaat teot omassa päässään. Puuttuu sairaudentunto. Luottakaa, että vaikka ois miten taitava ja häivyttää jälkensä loistavasti, ennemmin tai myöhemmin jää joku jälki johonkin tai huolimattomuuttaan paljastaa itsensä. Yleensä vähän myöhemmin juuri. Kerätkää kaikista oudoista asioista todisteet, tehkää rikosilmoitus ja ilmoitus kyberturvallisuuskeskukseen.

Tällainen tyyppi käyttää sun yksityisviestejä sun muita yksityisiä tietoja, keksii omia valheita päälle ja soppa on valmis. 

Saattaa hyödyntää myös deepfakea ja kopioida sometilejä.

Vierailija
805/824 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkeri voi joskus harvemmin olla myös nainen. Minua miestä edelleen jo vuosia stalkannut luultavasti on.

Sai nettikirjoitukseni perusteella kuvitelman, että olen lapsiin suuntautunut. On siitä lähtien stalkannut minua herkeämättä jo monta vuotta painamalla alapeukun siihen katsomatta, mitä kirjoitan. Harvemmin kuitenkin kirjoittamalla, koska keskustelukykynsä on heikko. Onneksi ei kuitenkaan tiedä fyysisesti, kuka olen.

Nettistalkkaaja voi kuitenkin pilata monet keskustelut. Ei pidä paikkaansa, ettei saattaisi olla erittäinkin haitallinen. Stalkkaaja voi aiheuttaa kiusaa ja vahinkoa, mutta ei kuitenkaan voi saada sairaudestaan mitään hyötyä itselleen. 

Oletko? Siis pieniin päin?

Vierailija
806/824 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaaminenhan ei yleensä johdu mistään mielisairaudesta tai vastaavasta kuten ehkä voisi kuvitella. 

Tutkimusten mukaan stalkkeri voi olla ihan tavallinen mies ja kun tapahtuu se että joku läheinen nainen jollain tavalla torjuu hänet (esim. ero tai kieltäytyminen treffeistä) tämä voi laukaista paniikkikohtausmaisen tilan miehelle. Johtuen siitä että tämä mies on voimakkaasti rakastunut/ihastunut ja silloin  se ajatus että nainen katoaa hänen elämästään on niin vaikea että sanotaan se muistuttaa kuin häneltä kuolisi joku hyvin läheinen ihminen. 

Käytännössä siinä on siis jotain tällaista taustalla. Mies haluaa välttämättä että nainen pysyy hänen elämässään keinoilla millä hyvänsä. Jotkut miehet eivät siksi välitä rikosilmoituksista tai oikeudenkäynneistä koska nämä yhä vahvemmin linkittää heidät toisiinsa ja heidän yhteinen historia jatkuu eteenpäin. Eihän se terveeltä kuulosta, mutta koska ilmiö on niin yleinen niin etenkin miehillä on olemassa jonkinlaisia luonnollisia taipumuksia tällaiseen. Luulen että miesten tekemä stalkkaaminen on oikeasti yleisempää kuin mitkään tilastot voivat osoittaa koska läheskään kaikki naiset eivät uskalla ilmoittaa siitä kenellekään.

T. Vähän yrittänyt perehtyä asiaan

Erinomainen näkökulma. 

Vierailija
807/824 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tästä tosin pari vuosikymmentä. Sain postilaatikkoon todella taitavia lyijykynä-/hiilihahmotelmia lantioni kaaresta, profiilistani - kaikkea todella outoa. Niissä saattoi olla myös jokin symbolinen sana tai pari. Syntymäpäivänäni toimitettiin nimetön ruusu, vuosia. Vahva epäilys minulla tästä ihmisestä on, varmuutta ei. En oikeastaan koskaan pelännyt tilannetta, mutta erikoisen, vastenmielisen vivahteen se ajoittain toi - etenkin stressaantuneena.

Vierailija
808/824 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella tapaa toteuttanut. Tunkeutunut laitteisiin ja yksityisyyteen, pilannut mainetta ja aiheuttanut tulonmenetyksiä työelämässä. Yrittää varmaan manipuloida mun ihmissuhteetkin. 

On erittäin sairaalloinen, pakkomielteinen ja sadistinen. Eihän normaali ihminen tällaista tee. 

Mut sairas mieli oikeuttaa sairaat teot omassa päässään. Puuttuu sairaudentunto. Luottakaa, että vaikka ois miten taitava ja häivyttää jälkensä loistavasti, ennemmin tai myöhemmin jää joku jälki johonkin tai huolimattomuuttaan paljastaa itsensä. Yleensä vähän myöhemmin juuri. Kerätkää kaikista oudoista asioista todisteet, tehkää rikosilmoitus ja ilmoitus kyberturvallisuuskeskukseen.

Tällainen tyyppi käyttää sun yksityisviestejä sun muita yksityisiä tietoja, keksii omia valheita päälle ja soppa on valmis. 

Saattaa hyödyntää myös deepfakea ja kopioida sometilejä.

Ja myös mielisairas voi olla älykäs. Voi myös olla näiden lisäksi neurokirjolla. Kaikki on mahdollista. Ei kaikki ole seniilejä kikikomoreita. Mutta vähän täytyy olla "hikikomeron vikaa" 

Vierailija
809/824 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaaminen aiheuttaa ahdistusta ja syvää inhoa. En ymmärrä yhtään, mitä olen tehnyt ja miksi minua stalkataan. Minussa ei kertakaikkiaan ole mitään ihmeellistä. Yritän olla välittämättä ja keskittyä arkeen.

Ajattelin hommata uuden puhelimen, liittymän ja tietoturvat. Somssa en uskalla paljoa enää olla, sovelluksia en lataa uudelle puhelimelle.

Henkinen sressi on kova, kaikki ilo on poissa. 

Vierailija
810/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis tehrä jottain varmasti. Samalla mitalla takaisin? Jos rangaistus on vain jotain pikkusakkoja, niin joku saattaisi palkata hakkerit hakkeroimaan hakkerit. Laitonta, mutta ehkä antaisi oikeudenmukaisuuden kokemuksia.

Vierailija
811/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuulin muutaman biisin radiosta. Sen enempää ei ole häirinnyt.

Vierailija
812/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkereille pitää saada elinkautisia.

Stalkkereita suojellaan paljon siksi että myös moni rikkaan eliitin edustaja on stalkkeri.

Vierailija
813/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli humalassa ovelle ja kertoi että on muhun ihastunut ja joskus mun luona ollessaan asentanut tietokoneeseen/verkkoon jonkun vakoiluohjelman. Lisäksi kertoi vetäneensä 🏻 mun kuville.

Välit meni poikki. Oltiin tekemisissä ennen tuota avautumista.

Vierailija
814/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte olleet uskollisia "stalkerillene"(miehellenne), niin kuin esiäittinne, ettekä juosseet ympäri kyliä, niin olisitte olleet paljon onnelisempia, eikä tarvitsisi kenenkään teistä syödä mielialalääkkeitä.

Vierailija
815/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion omat stalkkerit ei osaa jättää ihmisiä rauhaan. Ei ilmeisesti kiinnosta tehdä oikeita töitään ja narsismi pakottaa sekoiluun.

Vierailija
816/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joukkovainoamista. Naurattaa se, kuinka paljon aikaa he käyttävät siihen. Se aika on heiltä pois, kun taas minä teen kuitenkin sitä, mistä tykkään.

Vierailija
817/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuli humalassa ovelle ja kertoi että on muhun ihastunut ja joskus mun luona ollessaan asentanut tietokoneeseen/verkkoon jonkun vakoiluohjelman. Lisäksi kertoi vetäneensä 🏻 mun kuville.

Välit meni poikki. Oltiin tekemisissä ennen tuota avautumista.

Onneksi oli humalassa ja sekopää lipsautti rikoksensa. Hulluille ei pidä antaa yhtään tilaa elämässä. Arkkuun kuuluvat

Vierailija
818/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkereille pitää saada elinkautisia.

Stalkkereita suojellaan paljon siksi että myös moni rikkaan eliitin edustaja on stalkkeri.

Ei tarvitse kuin olla YLE:llä töissä. Poliisi suojelee. Jopa paikallislehden toimittajat päästetään pälkähästä. Ette te mitään eliittiä ole.

Vierailija
819/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Peite-Seppo kyttää kirjoitteluani, postiani, seuraa kun poistun asunnostani ja yrittää jopa ottaa yhteyttä.

Peite-kytän Seppo nimi on jo liian kulunut. Juha olisi varmaan parempi, riittävän yleinen. Tai Esko?

Vierailija
820/824 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vuosia sitten toisella paikkakunnalla. Ihan tuntematon tyyppi, jota en ollut koskaan aikaisemmin tavannut. Hän ajeli autolla ohitseni, pysähtyi vähän matkan päähän tuijottamaan, lähti ajamaan toiseen suuntaan ja jatkoi tätä samaa. Mistä kummasta hän aina minut hoksasikin heti kun lähdin ulos? Ei koskaan sanonut mitään, tuijotti vain mutta se oli tarpeeksi kamalaa, kun se ei ollut tavallisen ihmisen katse vaan todella kummallinen tuijotus. Sitten onneksi tuli muiden asioiden takia tilaisuus muuttaa paikkakunnalta, ja ajattelin vahingoniloisena että hahhaa, nyt se tyyppi saa kytätä minua turhaan eikä löydä! En tiedä mitä sittemmin tapahtui, valitsiko tyyppi jonkun muun tuijotettavakseen vai mitä, mutta kamalaa se oli.