Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL plus kertoo, millä diagnooseilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle. Mitkä ne ovat?

Vierailija
08.03.2024 |

?

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsarilla uhkaamalla tai yrittämällä sitä pääsee.

Vierailija
182/183 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi nuorta aikuista, jotka ovat saaneet pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen pelkällä asperger-diagnoosilla. Itse olen myös autistinen + on liuta muitakin mielenterveysongelmia ja en saa edes osakuntoutustukea, vaikka mut on todettu täysin työkyvyttömäksi.

Onko tämäkin jotain lottoamista, että kuka saa eläkkeen ja kuka ei?! Kateeksi käy noita eläkkeellä olevia autistikavereitani, varsinkin kun toinen noista käy töissäkin osa-aikaisesti ja rahaa tuntuu olevan. Itse kitkutan työmarkkinatuella varmaan nälkäkuolemaan asti.

Aika outoa kun pitkään aikaan ei ole diagnosoitu enää Aspergeria erikseen. Joku siis valehtelee. 

N.pariin vuoteen ei ole erikseen diagnosoitu Aspergerin oireyhtymää mutta ei sitä diagnoosia oteta pois tai muuteta niiltä joille se on aiemman luokituksen mukaan asetettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi nuorta aikuista, jotka ovat saaneet pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen pelkällä asperger-diagnoosilla. Itse olen myös autistinen + on liuta muitakin mielenterveysongelmia ja en saa edes osakuntoutustukea, vaikka mut on todettu täysin työkyvyttömäksi.

Onko tämäkin jotain lottoamista, että kuka saa eläkkeen ja kuka ei?! Kateeksi käy noita eläkkeellä olevia autistikavereitani, varsinkin kun toinen noista käy töissäkin osa-aikaisesti ja rahaa tuntuu olevan. Itse kitkutan työmarkkinatuella varmaan nälkäkuolemaan asti.

Aika outoa kun pitkään aikaan ei ole diagnosoitu enää Aspergeria erikseen. Joku siis valehtelee. 

N.pariin vuoteen ei ole erikseen diagnosoitu Aspergerin oireyhtymää mutta ei sitä diagnoosia oteta pois tai muuteta niiltä joille se on aiemman luokituksen mukaan asetet

Ihminen voi myös selvyyden vuoksi haluta täsmentää autisminsa olevan Aspergeria, koska sitä on montaa muutakin muotoa.