IL plus kertoo, millä diagnooseilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle. Mitkä ne ovat?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi myös, vaikka vastaus lienee mt- ja tule- ongelmat.
Ei pääse tule ongelmilla. Sanottiin, että vain mt.
Toi työmarkkinatuki ei riitä. Pakko hakea siivoojaksi ja jättää osa töistä tekemättä.
Olen ajatellut hakea siivoojaksi ja jättää osan töistä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kela hylkää nykyisin sairaslomatkin työttömiltä. Itselläni on 2 erikoisalan ylilääkärin, yleislääkärin ja globaalisti arvostetun dosentin/ ylilääkärin lausunnot, ja sairasloma hylättiin. Fyysinen sairaus, pystyn hyvissä olosuhteissa usean vuorokauden levon jälkeen kävelemään kilometrin ilman istumista, ja sekin on vaikeaa. Jos en saa lepopäiviä, kävelymatka lyhenee muutamaan sataan metriin. Talvella en käy ulkona ollenkaan, jos en saa autokyytiä esim. kauppaan, paitsi jos maa on täysin sula/ sellainen lumikerros, että pitää varmasti. Kaatuilen kotona/ sisälläkin.
Tämän neurologian piiriin kuuluvan sairauden lisäksi minulla on vaikeat lannerangan ongelmat (pidätysongelmia, jalkojen tunnottomuitta, halvausoireita, vaikea istua pitkään, ja tietysti kipuja), nivelrikko, astma ja laaja-alaiset allergiat, sekä epilepsia (ei grand mal-kohtauksia). MT-ongelmia tai diagnosoitavaa masennusta ei ole, ettei vtutusta lasketa ongelmaksi.
Minkä verran painat?
Vierailija kirjoitti:
Toimistokohteita saa siivota ihan yksin vaikka iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kela hylkää nykyisin sairaslomatkin työttömiltä. Itselläni on 2 erikoisalan ylilääkärin, yleislääkärin ja globaalisti arvostetun dosentin/ ylilääkärin lausunnot, ja sairasloma hylättiin. Fyysinen sairaus, pystyn hyvissä olosuhteissa usean vuorokauden levon jälkeen kävelemään kilometrin ilman istumista, ja sekin on vaikeaa. Jos en saa lepopäiviä, kävelymatka lyhenee muutamaan sataan metriin. Talvella en käy ulkona ollenkaan, jos en saa autokyytiä esim. kauppaan, paitsi jos maa on täysin sula/ sellainen lumikerros, että pitää varmasti. Kaatuilen kotona/ sisälläkin.
Tämän neurologian piiriin kuuluvan sairauden lisäksi minulla on vaikeat lannerangan ongelmat (pidätysongelmia, jalkojen tunnottomuitta, halvausoireita, vaikea istua pitkään, ja tietysti kipuja), nivelrikko, astma ja laaja-alaiset allergiat, sekä epilepsia (ei grand mal-kohtauksia). MT-ongelmia tai diagnosoitavaa masennusta ei ole, ettei vtutusta lasketa ongelmaksi.
Tuossa kohtaa kuuluu feikata se masennus päälle. Kukaan ei odota, että tuosta kaikesta selviää masentumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi keitellä kahvit ja vie pelkät roskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kiinteistövälitys toimisto. Keittää kahvia ja vie roskat ja palkka tilille. Puhelin mukaan niin ei ole tylsää.
"Kädet ja pelaa. Todennäköisesti sillä perusteella ei eläkettä. Tiedän myös, että työtön ei pääse työkyvytt.eläkkeelle joten eläkettä pitää hakea vielä työsuhteessa ollessaan eikä vasta sitten kun on työtön. (Tietenkin edellytyksenä että on sairastunut työssä ollessaan)."
Kädet ei tässä sairaudessa pelaa sen enempää kuin jalatkaan. Esim. tämä tänne kirjoittaminen on vaikeaa, eikä tänään sitten enää muuta naputella. Tietokoneen tmv. käyttö ei onnistu kuin hetken aikaa. Sairaus vaikuttaa kaikkiin lihaksiin. Aivot pelaa keskinkertaisesti, ei niin hyvin, että pärjäisin enää tiivistahtisessa työelämässä. Psykologiset testit tehtiin työkkärin ammatinvalintaohjauksessa omasta pyynnöstän lähes 10v sitten, eikä tulos ollut mairitteleva silloinkaan. Nuoret menivat reippaasti ohi jo silloin.
(se jolle vastasit)
- kaksisuuntainen
- psykoottinen masennus
- yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
- paniikkihäiriö
- 2 x hermovaurio
Tk-eläkkeellä 10v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kiinteistövälitys toimisto. Keittää kahvia ja vie roskat ja palkka tilille. Puhelin mukaan niin ei ole tylsää.
Muista ottaa iltavuoroon laturi mukaan.
Oma hakemus on käsittelyssä. Tämän ketjun lukeminen on pelottavaa.
Ei mitään lattioita ehdi siivoamaan siinä ajassa mitä siivousfirma antaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään lattioita ehdi siivoamaan siinä ajassa mitä siivousfirma antaa aikaa.
No, ei kyllä, jos on ocd.
Minulle myönnettiin täysi työkyvyttömyyseläke 32-vuotiaana. Syynä tähän skitsofrenian kirjoon kuuluva sairaus, autismikirjonhäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö, määrittelemätön kroonistunut masennus, ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö sekä PTSD.
En oo lukenut IL+ juttua, mutta mun kaveri "pääsi" syövästä työkyvyttömyyseläkkeelle, kun oli jo suunnilleen terminaalivaiheessa. Että sellaisen sitten kehitätte itsellenne...
Vierailija kirjoitti:
Minulle myönnettiin täysi työkyvyttömyyseläke 32-vuotiaana. Syynä tähän skitsofrenian kirjoon kuuluva sairaus, autismikirjonhäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö, määrittelemätön kroonistunut masennus, ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö sekä PTSD.
Kui? Noihan on nykyaikana just hyvän pomon vahvuuksia...
Vierailija kirjoitti:
En oo lukenut IL+ juttua, mutta mun kaveri "pääsi" syövästä työkyvyttömyyseläkkeelle, kun oli jo suunnilleen terminaalivaiheessa. Että sellaisen sitten kehitätte itsellenne...
Jep. Minun ystäväni kuoli syöpäänsä viikko eläkepäätöksen jälkeen. Hyvinvointivaltio kerrassaan.
"Minkä verran painat?"
Ihan kuule normaalipainoinen olen, eikä ole korkeaa verenpainetta tai diabetesta. Miten paino edes liittyy johonkin allergiaan ja neurologisiin sairauksiin?
Turha tuollaiselle trollille varmaankin on vastata.
Ei toimistotöihin pääse, hakijoita satoja ja tuhansia.
Jatkossa työnantajan ei tarvitse järjestää sulle toista työtä, jos et pysty tekemään nykyistä työtä.
Kaupungin ei tarvitse järjestää siivoojalle toimistotyötä, jos ei pysty tekemään siivoojan työtä.
Sitten ne näkee kuinka paljon hakijoita on toimistotöihin.