Vuokra-asunnon näyttö edessä, miten saa asunnon?
Miten pitää käyttäytyä että on parhaat mahdollisuudet saada asunto? Löydettiin niin lupaava kämppä hyvältä alueelta. Esittelijä on itse asunnon omistaja. Auttaako asunnon kehuminen? Millaisia asioita itsestään kannattaa nostaa esiin vaivihkaa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Eräässä ohjelmassa eräs nuori mies neuvoi, että hän sanoo näytössä vuokranantajalle, että voidaan käydä saman tien katsomassa hänen nykyistä kotiaan: hän asuu siististi.
Toimii kuulemma joka kerta.
Nykyisin vuokralla sijoitusasunnossani asusteleva nuori mies laittoi tiedot suoritetusta armeijasta (sis johtajakoulutus) ja vakinaisesta työpaikasta sinne saakka, kunnes lähtee opiskelemaan.
Auttaako jos kertoo, että vanhemmat on hyvinpalkatuissa ja arvostetuissa ammateissa ja avustavat tarvittaessa.
Kirjoita itsestäsi esittely valokuvan kanssa ja printtaa se. Mainitse kaikki vuokranantajan kannalta oleelliset asiat, kuten elintavat, työpaikka, asunnon sopivuus elämäntilanteeseesi jne.
Jos näytöllä on paljon porukkaa, tällä voi erottua ja auttaa vuokranantajaa muistamaan juuri sinut.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vuokrannut kymmeniin vuosiin, suosin asumisoikeusasuntoja kun niitä saa rahalla ja pienimmällä jononumerolla. Ei tarvitse kumarrella tai pyllistellä.
En minäkään ole vuokralla asunut, olen ostanut asunnon kun olen muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä ohjelmassa eräs nuori mies neuvoi, että hän sanoo näytössä vuokranantajalle, että voidaan käydä saman tien katsomassa hänen nykyistä kotiaan: hän asuu siististi.
Nykyisin vuokralla sijoitusasunnossani asusteleva nuori mies laittoi tiedot suoritetusta armeijasta (sis johtajakoulutus) ja vakinaisesta työpaikasta sinne saakka, kunnes lähtee opiskelemaan.
Meille tuli töihin uusi työntekijä, toivotettiin huomenta. Kaveri vastasi "minä olen kersantti". Oli juuri päässyt armeijasta. Ei kyllä poika pitänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli töihin uusi työntekijä, toivotettiin huomenta. Kaveri vastasi "minä olen kersantti". Oli juuri päässyt armeijasta. Ei kyllä poika pitänyt
Poika...ei pokka pitänyt.
Näytä palkka todiste että on rahaa maksaa vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako jos kertoo, että vanhemmat on hyvinpalkatuissa ja arvostetuissa ammateissa ja avustavat tarvittaessa.
Kyllä. Jos sitoutuvat maksamaan vuokran tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon omistaja etsii pitkäaikaista vuokralaista. Puhdas asunnon kehuminen on helposti liian läpinäkyvää, mutta voitte yrittää esim. kertoa, kuinka hyvässä paikassa asunto on teidän kannaltanne tai muuta sellaista, joka saa omistajan ajattelemaan, että jäätte todennäköisesti pitkäksi aikaa asuntoon.
Jos opiskelupaikkakunta ja olet opintojen alussa, vuokranantaja näkee sinut mielellään asumassa koko opiskeluajan
Näytä, että luottotiedot ovat kunnossa ja sulla rahaa maksaa vuokra, et polta eikä sulla ole lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Näytä, että luottotiedot ovat kunnossa ja sulla rahaa maksaa vuokra, et polta eikä sulla ole lemmikkejä.
Noi kun tosiaan täyttää, niin pitäisi olla jo vahvoilla.
Ja ymmärtää että itse tekee sähkösopparin ja laajan kotivakuutuksen, eikä ala niistä napisemaan, kuten joskus itselle on vuokraehdokkaat tehneet ja homma loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika...ei pokka pitänyt.
Jos kotiutuu armeijasta kersanttina, on hoitanut ne hommat hyvin. Saattaa myös pitää asunnosta huolta
Olen kolmesti vuosien mittaan saanut vuokra-asunnon koiranomistajana, vaikka ilmoituksessa ei lemmikkejä haluta. En ole sen tarkemmin miettinyt, miksi olen valinnassa voittanut :D
Aiemmin tuolla jo joku kirjanpitäjää kehui, kenkäjärjestys ei kyllä sopinut minuun. Mutta minulla on ollut esittelykirje, jonka toimitan hakulomakkeen mukana paperilla tai pdf. Siinä on pieni kuva minusta, ja yleiset tiedot. Miten olen miellyttävä vuokralainen/asukas, naapuri ja milteinpä vielä mallikansalainen. En tupakoi, pesen ikkunat 2 kertaa vuodessa ja jos juhlin, hoidan se muiden nurkissa :D
Koirani oli pieni sylikoira, jonka mainitsin olevan siisti ja äänetön, kuten se olikin. Minulla oli sille myös suosituskirje edellisiltä vuokrantajilta!
Poikani sai haluamansa asunnon Jkl keskustasta juuri opintojen alussa. Iso määrä hakijoita.
Toimitti itsestään kuvallisen CVn. Ja oli valmis maksamaan 2 kk takuuvuokran ja 1 kk vuokran, koska oli ollut armeijan jälkeen puoli vuotta töissä ja taskut täynnä rahaa.
Tienaan erittäin hyvin ja työskentelen kotona, asiakkaat eivät herätä huomiota. Olen valmis maksamaan puolen vuoden vuokran käteisellä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon omistaja etsii pitkäaikaista vuokralaista. Puhdas asunnon kehuminen on helposti liian läpinäkyvää, mutta voitte yrittää esim. kertoa, kuinka hyvässä paikassa asunto on teidän kannaltanne tai muuta sellaista, joka saa omistajan ajattelemaan, että jäätte todennäköisesti pitkäksi aikaa asuntoon.
Aina se pitkäaikaisuuskaan ei ole etu. Mulla alkaa olla oma ipana opiskeluiässä, joten.... en enää ottaisi eläkeläismummoa vuokralle, koska luultavasti pistäisin hänet pihalle parissa vuodessa.
Kaikki nuo mainitsemanne "edut" olen vuokranantajana kuullut ja kyllähän ne vuokralaiset puhua osaa, lähes jokaiselta joku kohta ei sitten olekaan ollut mainoksen mukainen... useimmiten ovat lähteneet vuodessa ja jopa alle vaikka pitkäaikaista asuntoa etsivät. No, nuoret löytää puolisoehdokkaan ja muuttavat yhteen, isompaan asuntoon, ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole.
Olen aina käyttänyt edellisiä vuokranantajia suosittelijoina ja kun ongelmia ei ole ollut, niin hyvin on kämppä aina löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos sitoutuvat maksamaan vuokran tarvittaessa.
Tästä sitten allekirjoitus sopimukseen
Vierailija kirjoitti:
Juttele leppoisia talotekniikasta. Osoita olevasi sitä ihmistyyppiä, joka muistaa sulattaa pakkasen ja joka ei kuole polttimon vaihtoon.
Tällaiset ei aiheuta niitä vesivanhinkoja, jotka tulevat vuokranantajalle kalliiksi, tässä hyvä pointti, luulen vain, että kun aloittaja kirjoitti asiasta tänne, niin hän ei ole tätä ihmisryhmää.