Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Jääkö tikkien ompelusta aina näin karseat jäljet?!

Vierailija
07.03.2024 |

Mulle jouduttiin tikkaamaan haava, joka tuli näkyvälle paikalle. Tikkejä laitettiin viisi ja poistettiin viikon sisään. Jääkö siitä haavasta tulleen arven lisäksi myös ne tikeistä tulleet pienemmät arvet sen haaan ympärille?!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hankala selittää, toivottavasti joku ymmärsi ja tietää  vastata

Vierailija
2/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, eikö kukaan tiedä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin jäi, näytän Frankensteinin hirviöltä. 

Vierailija
4/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin jäi, näytän Frankensteinin hirviöltä. 

Eihän...tosi kamalaa jos jää. En oikein ymmärrä miksi siihenkin tulee arvet

Vierailija
5/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon sun ihotyypistä, miten arpi häviää. Käy apteekissa kysymässä, josko löytyisi joku rasva, joka edistäisi arven vaalenemista. Hiomallahan niitä voi myös hälventää, mutta se on sitten plastiikkakirurgin hommia.

Vierailija
6/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sterilisaatio viisi vuotta sitten, ja ne tikkien pienet pistemäiset arvet näkyivät pari vuotta. Nyt näkyy enää se pääviilto haaleana viivana, pisteet ovat kadonneet. 

Vierailija
7/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun jää. Kun tikkien poistosta alkaa olla yli 5 vuotta, on jälki huomattavasti tasoittunut. 10v kuluttua näkyy vain hento viiva.

Paitsi jos elimistösi villiintyy ja alkaa kasvattaa ylimääräistä arpikudosta.

Vierailija
8/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, miten helposti sun iho arpeutuu. Itseni tulee helposti kaikesta arpia ja paljon arpikudosta ja niin jäi myös tiketistä isot jäljet. Toisilla ei sitten välttämättä näy juuri mitään.

Vierailija
9/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin sterilisaatio viisi vuotta sitten, ja ne tikkien pienet pistemäiset arvet näkyivät pari vuotta. Nyt näkyy enää se pääviilto haaleana viivana, pisteet ovat kadonneet. 

Kiitos vastauksesta, toivottavasti mullakin menisi noin että ne pistemäiset arvet hälvenisivät!

Vierailija
10/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei jäänyt niitä pystyarpia mutta ne varsinaiset arvet on paksut ja erottuvat. 

Vierailija
11/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tikkienkin jäljet näkyvät vuosia. Itse asiassa kaikki ne arvet näkyvät, mutta kun vaalenevat vuosien saatossa niin, että vain syynäämällä ne sitten näkee.

Mulla ainakin.

Vierailija
12/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2010 tienoilla tuli sormeen tikkaamista vaativa haava nivelen kohdalle. Nyt siinä on enää vaalea viiva jäljellä sen haavan kohdalla, tikeistä ei ole jälkeäkään näkyvissä.

Vierailija
13/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei jäänyt mitään eli siis parin vuoden päästä ei näkynyt enää mitään. 

Vierailija
14/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi näkyviin myös ne ompeleiden pistemäiset jäljet. Turha kuitenkaan surra etukäteen. Anna haavan parantua ja arven vaaleta rauhassa. Myöhemmin, jos arpi jää häiritseväksi, voit kysyä plastiikkakirurgilta neuvoa.

Vierailija
15/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, toivottavasti mullakin menisi noin että ne pistemäiset arvet hälvenisivät!

Mulle ei jäänyt tikeistä pelkkiä pistemäisiä arpia vaan ihan viivat itse leikkausarven ympärille. Näin melkein 10v myöhemmin näkyvät edelleen selkeinä kohoumina, vaikka punoitus onkin kadonnut. Hoidin haavoja sellaisella haavanhoitoaineella, mutta silti näin. En tiennyt, että mulla olisi sellainen ihotyyppini, että arpikudosta syntyy helposti. Ei ole jäänyt mistään muista haavoista ikinä juuri mitään jälkiä.

Vierailija
16/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Älä käytä tohtori nickia

Vierailija
17/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laser hoidolla saa haitalliset arvet pois. Ajankohtaista vuoden kuluttua toimenpiteestä.

Vierailija
18/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin käsivarresta pieni patti n. 10 vuotta sitten ja edelleen kädessä on kuin pillu eli se levähtänyt arpi siinä keskellä ja ne "karvat" siinä reunoilla.

Vierailija
19/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektiosta jäi arpi, mutta tikkien jäljet parani nopeasti, arpikin on haalea viiva.

Vierailija
20/28 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tikit ja leikkauksen ommellus samanlaisia toimenpiteitä?

Mua on leikattu ja vahva viiva jäänyt. Pisteitäkin näkyy siinä hyvin haaleana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän