Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sen jälkeen kun laittoi itse korkin kiinni niin kaikki juovat ihmiset vaikuttavat idiooteilta ja jopa säälittää.

Vierailija
07.03.2024 |

Olen ollut tyhmä ja juonut elämässäni todella paljon. Nuoruus meni jatkuvasti juoden. Se meni jo siihen pisteeseen, että join koska luulin, että elämäni on niin paskaa, että on pakko juoda. Se jopa johti siihen, että en halunnut ottaa vastuuta elämästäni ja syytin vaikeita asioita tilanteestani ja siitä, että jostain täytyy saada lohtua. 

Nyt tuo kaikki näyttää itsesäälissä rypemiseltä ja erittäin typerältä käytökseltä. Jospa en olisi koskaan juonut niin paljoa kun join. 

Laitoin korkin kiinni, elämä alkoi maistumaan eri tavalla. Krapulat, morkkikset, pahimmat ahdistukset poissa. Edelleen maksan noista ajoista kallista hintaa (johti talousvaikeuksiin impulsiivisen käytöksen vuoksi). 

Nyt minulle soitellaan lähipiiri humalassa ja katselen etäältä sitä. Miten typerältä se kuulostaa kun joku humalassa itkee tai naureskelee tai muuten osoittaa tunteitaan. Niin tekopyhää ja jopa säälittävää. 

En ymmärrä enää mitä juomisesta saa ja mitä järkeä siinä on. Siis humalanhakuisessa juomisessa. 

Kyllä minäkin joskus voin saunaoluen juoda mutta mitään kännäämistä ei ole ikävä. 

Onko kenellekään teistä käynyt näin kun laittoi korkin kiinni? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Näkökulma vaikuttaa. Asioilla on paljon puolia. 

Hienoa, jos olet saanut paremman otteen elämästäsi. Ja on varmasti hyvä pitää etäisyyttä näihin, jos haluat jatkaa valitsemaasi suuntaan.

Onhan päihtynyt elämä aikas sekavaa. Ylilyöntejä tapahtuu sarjassa, v:tu sitä kaikkea draamaa, jota kehittyy mitä ihmeellisemmistä syistä.

Hyvin raskaita osaavat olla pahimmat pahimmassa kunnossa. Voipi näyttää suhteellisen ikävältä, millaiseen kuntoon ihminen voikaan itsensä erilaisilla tuotteilla saada. Puhumatta vaikutuksesta keskustelun tasoon. Pitää melkein itse olla samassa kunnossa, että kommunikaatio onnistuu.

Tekee sulle omalta osaltaan toisaalta tosi hyvää nähdä kirkkaana kaikki se p:ka.

Mut, älä ala moralistiksi. Olet elänyt ihan itse sitä elämää. On tavallaan valinta mitä ja miten muistaa.

Ihmiset ovat moniulotteisia. En tiet

Hyvä noin. Ymmärrän kans, että asiat on vähän eri tasolla, kun on kyse omasta perheestä ja omista vanhemmista.

Ei ollut tarkoitus syytellä, tuli mieleen mielikuvia.

Taistelutahtoa. 

Olosuhteista huolimatta rakenna itsellesi paras mahdollinen maailma. Sulla on oikeus ja mahdollisuus elää ihan oma elämäsi.

Vierailija
22/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä vaan on selvinpäin parempaa! Tietenkin, onhan se meidän luonnollinen tilamme. 

En paheksu kuitenkaan jos ihminen kerran pari vuodessa juo muutaman tai enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
24/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut korkin kiinni 3 vuotta sitten, en tupakoi myöskään.

Syy on yksinkertaisesti se, että viinalla ja tupakalla ei ole minuun mitään positiivista vaikutusta. Turhaakin turhempaa.

Huumeita en ole kokeillut, enkä aio kokeillakaan.

Vierailija
25/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas säälittää nämä katkerat alkoholistit, jotka ovat lopettaneet juomisen ja yrittävät nyt pahaa oloa purkaa sillä, että katkeroituvat heitä kohtaan, jotka tissuttelee ja joille alkoholi ei ole ongelma,

Vierailija
26/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain olutta kaupasta kippis,jääkaapissa vielä puolipulloa leijona viina,elämä on nyt vaan välillä tälläistä.

Vierailija
27/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi, onnittelut, että olet onnistunut pitämään korkin kiinni! Näinhän tämä asia on. Kännisten horina voi kuullostaa siedettävälle ainoastaan jos on itsekin kännissä. Mitään järkeviä keskustelujahan ne eivät yleensä ole. Jos lähipiirissä on lauma jatkuvasti kännissä olevia ihmisiä, on yhden siitä porukasta kutakuinkin mahdotonta raitistua. Sosiaalinen paine sietää niiden muiden örinöitä, eli juoda, on kova.

Vierailija
28/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ison osan elämästäsi olet itsekin ollut idiootti ja säälittävä. Onnittelut siitä.

No kyllä olen! 15 vuotta olen ollut idiootti suurimmaksi osaksi. Nyt olen 28-vuotias. l

Suurin osa läheisistä  minulla olleet alkoholisteja tai runsaasti juovia. Äiti, isä, isäpuolet, ystävät, miesystävät. 

Tuo on ollut minulle siis niin sanotusti normaalia. Joka on hyvin kauhistuttavaa. Olisi nuoruuden voinut käyttää fiksumminkin. Onneksi on pari tutkintoa taskussa ja töitä sentään mutta toki harmittaa, että juominen on määritellyt niin paljon elämää. 

Muutama vuosi on mennyt näitä asioita työstäen ja lopulta pystyin lopettamaan. En kaipaa siinä enää mitään. 

AP

28-v ja viihdyt mummojen palstalla?😆

Vierailija
29/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin tuon jo teini-ikäisenä kun kavereilla ei ollut muuta puheenaihetta kuin alkoholi.

Ei siitä aineesta mitään todellista hyötyä saa.

Vierailija
30/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt eikä käy. Ainoa asia joka lievittää ahdistusta asioista, joita muut ihmiset ovat tehneet. Mitään psyykelääkkeitä en halua käyttää. Hoidan asiani ja elämäni hyvin joten mitä se sinulle kuuluu miten rentoudun? Elämä on parasta huumetta-ihmiset ovat naiiveja ja itsekeskeisiä. 

Vierailija
31/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia moralisteja ovat nuo toistaiseksi kuivilla olevat juopot.

Vierailija
32/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ison osan elämästäsi olet itsekin ollut idiootti ja säälittävä. Onnittelut siitä.

No kyllä olen! 15 vuotta olen ollut idiootti suurimmaksi osaksi. Nyt olen 28-vuotias. l

Suurin osa läheisistä  minulla olleet alkoholisteja tai runsaasti juovia. Äiti, isä, isäpuolet, ystävät, miesystävät. 

Tuo on ollut minulle siis niin sanotusti normaalia. Joka on hyvin kauhistuttavaa. Olisi nuoruuden voinut käyttää fiksumminkin. Onneksi on pari tutkintoa taskussa ja töitä sentään mutta toki harmittaa, että juominen on määritellyt niin paljon elämää. 

Muutama vuosi on mennyt näitä asioita työstäen ja lopulta pystyin lopettamaan. En kaipaa siinä enää mitään. 

AP

Jaa, sinullahan on ihan normaali elämä sitten tuktintoineen ja töineen. En ottaisi tuota menneisyyttä niin raskaasti, mutta en toki avaisi pulloa uudestaankaan.

Vierailija
33/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin juopottelun olevan säälittävää jo silloin kun sitä tein. Se oli kuitenkin myös kivaa ja toisinaan harmittaa että olen päätynyt elämään raitista elämää. Juopottelussa kuitenkin ratkaisee myös seura ja nykyään ei ole enää kivaa juopotteluseuraa. 

Vierailija
34/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jaa, sinullahan on ihan normaali elämä sitten tuktintoineen ja töin

Normaali ja normaali.

On minulla heikkouteni ja sairaslomia usein mielenterveydellisten syiden vuoksi. Raha-asiat aivan hukassa. Elämänhallinnan kanssa ongelmia vaikka olenkin edistynyt monessa asiassa ja toivon sitä jatkossakin. 

Jos joisin niin minun kaltaiselle ihmiselle, jolla on muutenkin hankaluuksia niin se on itsetuhoista käytöstä ja vaarallista, sillä se pahentaa mt-sairautta. Onneksi jokin kolahti ja se loppui. Mietin jopa, auttoiko minua joku yläkerrasta, niin seinään koko homma loppu. Olen kiitollinen.

AP

Vierailija
35/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut koskaan kova juomaan, enkä oikein kestäkään alkoholia, mutta mies joi aikoinaan, kuin sieni. Lopetti sitteen pakonedessä, kun sain hänestä tarpeeksekseni ja laiton eropaperit vetämään. Mies raitistui ja nyt vuosikymmeniä myöhemmin selvästi paheksuu kaikia jotka juo urakalla. Ei siis paheksu niitä, jotka juo kohtuudella. 

Kyllähän liiallinen kännääminen on typerää ja yleensä nämä on just niitä, joiden mielestä elämä ilman jatkuvaa kännäämistä on tylsää ja kaikki paska elämässä  on muiden vika. itsessä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
36/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alkoholi tuo iloa. On mukavaa nauttia lasillinen tai kaksi perjantai-iltana tai hyvän aterian kruununa, ja muutaman kerran vuodessa humaltua hilpeästi hyvässä seurassa, mutta ei mitään kaatokännejä tietenkään. Mielestäni alkoholia on turha demonisoida liikaa, kun sitä voi käyttää muutenkin kuin kännimielessä: makunautintona ja rentouttavana arjen ja vapaa-ajan rajan erottajana vrt. lauantaikarkit tai riemukkaan illan buustaajana. Ei kaikille alkoholi ole ongelma, vaan mukava nautintoaine. 

Raittius on oikein hyvä asia, varsinkin, jos alkoholi on aiheuttanut ongelmia, enkä todellakaan painosta seurassakaan ketään juomaan tai ihmettele juomavalintoja. Sen olen kuitenkin huomannut, että kun toiset alkoholittomista tutuista osaavat juhlia iloisesti nollalinjalla, monista on tullut valitettavasti tosi hiljaisia ja vaisuja. Ennen hauska ja hilpeä seuraihminen onkin nyt juhlissa hyvin hillitysti ja kuin varoen, ettei varmasti tee yhtään virhettä. Ei kai alkoholittomuus tarkoita ilottomuutta? En myöskään arvosta moralisointia ja ylemmyyttä, mikä alkoholin jättäneillä joskus iskee, että "en minä vaan halua myrkyttää itseäni, kun haluan olla aamulla lenkkipolulla ja paras versio itsestäni". Niin no, ole sitten.

Vierailija
37/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle alkoholi tuo iloa. On mukavaa nauttia lasillinen tai kaksi perjantai-iltana tai hyvän aterian kruununa, ja muutaman kerran vuodessa humaltua hilpeästi hyvässä seurassa, mutta ei mitään kaatokännejä tietenkään. Mielestäni alkoholia on turha demonisoida liikaa, kun sitä voi käyttää muutenkin kuin kännimielessä: makunautintona ja rentouttavana arjen ja vapaa-ajan rajan erottajana vrt. lauantaikarkit tai riemukkaan illan buustaajana. Ei kaikille alkoholi ole ongelma, vaan mukava nautintoaine. 

Raittius on oikein hyvä asia, varsinkin, jos alkoholi on aiheuttanut ongelmia, enkä todellakaan painosta seurassakaan ketään juomaan tai ihmettele juomavalintoja. Sen olen kuitenkin huomannut, että kun toiset alkoholittomista tutuista osaavat juhlia iloisesti nollalinjalla, monista on tullut valitettavasti tosi hiljaisia ja vaisuja. Ennen hauska ja hilpeä seuraihminen onkin nyt juhlissa hyvin hillitysti ja kuin varoen, ettei varmasti tee yhtään virhe

Jatkan vielä tähän, että ei vaihtoehtojen tarvitse olla kännääminen ja nollalinja, jos alkoholi ei ole ongelma. Huonompi homma, jos olet ollut väärissä porukoissa ja ajautunut liikaan alkoholinkäyttöön, silloin varmaan on parempi olla kokonaan ilman. Mutta useimmille alkoholi on nautintoaine, jonka kanssa voi elää mukavasti silloin tällöin kohtuudella maistellen eikä ole mitään syytä kieltäytyä alkoholista kokonaan. 

Vierailija
38/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu bussikuski   oli kerran kuskaamassa   laivalla  porukkaa.  Sen   jälkeen sanoi, että  porukan  känniörveltäminen  oli  sellaista  katsottavaa ettei  hän itse enää  koskaan  ota tippaakaan  viinaa eikä  ottanut.

Vierailija
39/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai jaa   mua on alkoholi rentouttanut mukavasti

Vierailija
40/56 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi nyt on käytännössä aika turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän