Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoli ei tyhjene kunnolla, kuitenkin tavaraa tulee koko ajan. Etova olo ja ruokahaluttomuus. Mitä voi olla?

Vierailija
07.03.2024 |

Taas on huono olo. Söin kyllä koska oli nälkä mutta kyllä on ruokahalu vähentynyt huomattavasti. On stressiä. 

Ärsyttää paljon kun vatsa ei toimi oikein kunnolla. Välillä on ihan ripulia (yleensä syömisen jälkeen) tai sitten tulee ihan pientä muutama kappale. Sitten niitä tulee koko ajan joka vessareissulla ja saa olla pyyhkimässä tahmaista ärsyttävää kakkaa, jota tulee pienin sykäyksin vain. Se on melkein joko pieniä papanoita tai ripulia. 

Huoh. Rasittava vatsavaiva ja on jo ollut pitkään vaivaamassa. 

PS. Anteeksi aihe!! 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärtyvä suoli ja ummetus. Todella pahana, koska yrittää koko ajan tyhjentyä ohivuotona. Se ei siis ole "ripulia", sanan oikeassa määritelmässä..

Mitä tarkoitat tällä että tyhjentyy ohivuotona? 

Suolessa on kuivaa ulostetta eli ummetusta paljon. Löysä uloste eli ripuli karkaa välistä kun se mahtuu. Kyse on silloin ummetuksesta, ei ripulista. Ihmisen uloste ei toimi niin, että toisena hetkenä se on ripulia ja toisella ummetusta saman päivän aikana. Nuo pienet papanat viittaavat ummetukseen myös. Eli ap:lla vaikuttaa olevan paha ummetus. 

Onko ap:lla kilpparit katsottu. Itsellä teki vajaatoiminta tuota. 

Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut jo 15-vuotiaasta. Thyroxinia menee 150 ug/vrk. Arvot suht ok. Ap

Vierailija
42/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen juonut aamusta vettä, jossa pari rkl molkosania. Otin myös piiuutejuomaa. Tiedä, että mikä auttaisi. Molkosanista olen kuullut hyviä kokemuksia. 

Vierailija
44/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne siitä, ettei suoli tyhjene kunnolla on IBD tyyppioire. Se johtuu tulehtuneesta peräsuolesta. Yleensä on toki muutakin: ripulia, tiheää ulostustarvetta, kipuja ruuan jälkeen, verta (joka jää usein huomaamatta, ellei tarkkaile tuotoksiaan). Ruokahaluttomuus, etova olo (matka- tai raskauspahoinvointiin vertautuva), väsymys ja mielialaoireet kuuluvat kuvioon.

Minulla oli kaikkea yllämainittua pitkään. Lopulta verta tuli ìhan näkyvästi, muut oireet oli lievähköjä, mutta pikku hiljaa elämää häiritseviksi hiipineitä. Diagnoosi haavainen paksusuolentulehdus.

Tämä kuulostaa tutulta ilman sitä verta. Välillä tulee ruoan jälkeen se ripulikohtaus ja joskus se vetää jopa jalat heikoiksi ja kylmän hien. Tulee todella huono olo ja vatsasta kouraisee. 

Joskus harvoin uloste on normaalia. Usein vaihtelua tuosta tahmeasta pienistä tuotoksista ta

Kokeile Mucosan luonnonlääkettä. Luota ! Kaksi päivää ja vatsa alkoi rauhoittumaan. 

Vierailija
45/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä tiedä kuin tutkimalla. En odottaisi liian pitkään. Suolessa voi olla vaikka kasvain esteenä.

Vierailija
46/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä jossa suolet työntyy rintaonteloon ...

Joo. Lääkärissä Ei tutkita...minä pääsin vastaanotolle jossa oli vetelä lääkäri vastassa...

Oireita kyseltiin vain syöpäseulontaa varteen muut sairaudet sivuttiin täysin ja sitten tuli vain että närästystä se vaan on

Vierailija
47/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

An aaliseksi auttaa

Vierailija
48/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Vauvapalsta ei ole oikea paikka etsiä diagnoosia.

Vierailija
49/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin! Oireet voivat olla syövän oireita! Ei pakosti mutta haluat varmasti että se tutkitaan. Älä hukkaa aikaa. 

Ei syytä paniikkiin. Minulla on suoli kuvattu, eikä siellä mitään vikaa ollut. Silti kaikki ap:n luettelemat oireet ovat.

Itse huomaan paljon ärtyvän suolen oireita. Stressi on huono juttu. Ja ummetusta on. Pitää vain yrittää syödä kasviksia paljon, itselläni tuntuu toimivan paremmin kypsät kasvikset, kuten joululaatikot, kasvisgratiinit ym. Lisäksi ulkoilua, joka pitää stressiä kurissa. Ja tietysti tasapainoista elämää. Kannattaa myös tarkkailla mitkä ruoka-aineet aiheuttavat närästystä, turvotusta tai ripulia. Itse välttelen paistettuja ruokia. Mutta on muutakin. Vaikeahan noita silti on analysoida, koska se pelkkä ruoka ei ole se juttu, vaan jos syö stressaantuneena paistettua, rasvaista ruokaa, niin se on paha. Mutta rentona päivänä makkaraperunat menee ihan hyvin.

Vierailija
50/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ongelma hoitui joka aamuisella kauralesepuurolla. Sen kanssa vaan pitää sitten myös juoda riittävästi. 

Jos leseitä käyttää, niin omalla kokemuksella nimenomaan kauralese on paras, ei mikä tahansa lese.

Vierailija
51/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välillä just noin kun ap. Lopulta kolonoskopiassa löytyi tulehduksellinen suolistosairaus ( Crohnin tauti), onneksi lievä versio tähän asti. 

Meni useampi vuosi diagnoosin saamiseksi kun ei ole ollut vakavia vaiheita. Ehdotettiin matkan varrella ibs, masennus, stressi tms. Pidin itsekin vatsaani vain herkkänä. Söin diagnoosin saatuani 3kk kortisonikuurin ja oli aika päräyttävä kun tajusi millaista on elää ja kakata "tavallisesti".

Nyt pysyy miedoilla lääkkeillä suht hyvin kurissa. Gastroenterologin juttusille nyt!  

Vierailija
52/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hieroa kovempaa sitä reikää WC-paperilla. Kyllä se siitä! Reikä tykkää, kun se hangataan kunnolla haavaumille.

Vierailija
53/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelma oli leipä ja sokeri. Kun molempia on ruokavaliossa tarpeeksi paljon, ongelmat alkavat. Asian tajuamista vaikeutti, että kun niitä on vähän, oireita ei ole tai ne ovat niin vähäisiä, että niitä ei oikein edes huomaa.

Ongelma oli sekin, että suljin ruoka-aineita yksi kerrallaan pois selvittääkseni aiheuttajaa. Kun leipä oli blokattu, ongelmat jatkuivat, koska niitä aiheutti myös sokeri, mitä en siinä vaiheessa vielä tiennyt. Ajattelin vain, että ongelma ei ainakaan ollut leipä. Kun otin sen takaisin ruokavalioon ja suljin sokerin pois, päättelin, että sokerikaan ei aiheuta ongelmia, kun ne kerran jatkuvat silloinkin, kun sokeri on blokattu pois. Olisi pitänyt älytä sulkea molemmat yhtä aikaa. Silloin olisin päässyt näkemään sen ihmeen, että oireet katosivat. Myöhemmin jouduin muiden syiden takia poistamaan molemmat ja sitten tuli tajuttua tämäkin.

Sinullakin voi olla sama: määrä vaikuttaa jo itsessään. Lisä

Tämä on saanut alapeukkujakin. Mutta minäkin olen huomannut, että leipää kannattaa käyttää vain kohtuudella. Ja sokeri kyllä turvottaa mahaa ja aiheuttaa vatsanväänteitä. En ole halunnut luopua noista ihan kokonaan. Mutta on tuo mahdollisuus hyvä tiedostaa.

Vierailija
54/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

An aaliseksi auttaa

Sen jälkeen kyllä tulee 😬

Vierailija
55/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaisin ja lauantaisin ota keittoa 

Muutko päivät pitäs muka olla selvinpäin? Nou vei. 

Vierailija
56/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan klassiset suolistosyövän oireet. 

Vierailija
57/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei loiset myös kannattaa ottaa huomioon, ihan vakavasti<3. Ja kuten jo mainittu, niin vehnä, sokeri ja kahvi. Tsemppiä!

Vierailija
58/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellinen ruokavalio --> sokerit käy vatsassa. 

Vierailija
59/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maitohappoa, probiootteja tai precosaa. Niistä on myös halvempia rinnakkaisvalmisteita. Varmasti auttaa

Vierailija
60/71 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskatauti    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi