Suoli ei tyhjene kunnolla, kuitenkin tavaraa tulee koko ajan. Etova olo ja ruokahaluttomuus. Mitä voi olla?
Taas on huono olo. Söin kyllä koska oli nälkä mutta kyllä on ruokahalu vähentynyt huomattavasti. On stressiä.
Ärsyttää paljon kun vatsa ei toimi oikein kunnolla. Välillä on ihan ripulia (yleensä syömisen jälkeen) tai sitten tulee ihan pientä muutama kappale. Sitten niitä tulee koko ajan joka vessareissulla ja saa olla pyyhkimässä tahmaista ärsyttävää kakkaa, jota tulee pienin sykäyksin vain. Se on melkein joko pieniä papanoita tai ripulia.
Huoh. Rasittava vatsavaiva ja on jo ollut pitkään vaivaamassa.
PS. Anteeksi aihe!!
Kommentit (71)
Taas on huono olo. Söin kyllä koska oli nälkä mutta kyllä on ruokahalu vähentynyt huomattavasti. On stressiä.
Ärsyttää paljon kun vatsa ei toimi oikein kunnolla. Välillä on ihan ripulia (yleensä syömisen jälkeen) tai sitten tulee ihan pientä muutama kappale. Sitten niitä tulee koko ajan joka vessareissulla ja saa olla pyyhkimässä tahmaista ärsyttävää kakkaa, jota tulee pienin sykäyksin vain. Se on melkein joko pieniä papanoita tai ripulia.
Huoh. Rasittava vatsavaiva ja on jo ollut pitkään vaivaamassa.
Mulla ei rasittava pitkäkestoinen,mutta alkoholi yksi syy ja napostelu siinä ohella,kyllä sontaa tulee ja ei mitenkään kiinteää.
Vierailija kirjoitti:
Ärtyvä suoli ja ummetus. Todella pahana, koska yrittää koko ajan tyhjentyä ohivuotona. Se ei siis ole "ripulia", sanan oikeassa määritelmässä..
Mitä tarkoitat tällä että tyhjentyy ohivuotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärtyvä suoli ja ummetus. Todella pahana, koska yrittää koko ajan tyhjentyä ohivuotona. Se ei siis ole "ripulia", sanan oikeassa määritelmässä..
Mulla on ainakin just tällaista välillä. Ihan yhtäkkiä tulee esim pissalla ollessa vähän ripulin tapaista tuotetta takapuolesta vaikka hetkeä aiemmin tuli vain pientä tahmeaa papanaa tai muuten vähäistä ulostetta.
Ihan saamarin epämääräistä ja rasittavaa!! Ihan oikeasti nämä vatsaoireet jopa vituttavat jo.
Onneksi en kuitenkaan joudu juoksemaan alituiseen vessassa usein. Olen kuullut, että sellaistakin on ja silloin avanne voi olla hoitomuoto.
Siinä pisteessä ei tämä ole mutta kuitenkin jokin on pielessä. Ehkä suolisto on tosiaan tulehtunut. Alkoholin jätin kokonaan pois viikkoja sitten. Nyt ehkä kahvikin jää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin! Oireet voivat olla syövän oireita! Ei pakosti mutta haluat varmasti että se tutkitaan. Älä hukkaa aikaa.
Valitettavasti eivät tutki. Pistävät masennuksen/stressin piikkiin. Olen nuori, joten sinällään en riskiryhmässä. Vatsaoireet ovat niin yleisiä ja epämääräisiä, että ei noita niin tutkita.
Vuosi sitten taisin käydä lääkärillä vatsaoireiden vuoksi. Laittoi psyykkeen piikkiin. Ap
Mene lääkäriin!! Terveisin lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin!! Terveisin lääkäri
Niin. Minulla on masennusdiagnoosi. On vähän kynnys mennä kun hävettää taas kun olen selittämässä vatsaoireista ja lopuksi lääkäri toteaa sen olevan masennuksesta johtuvaa.
Voiko muuten suolisto-ongelmat kulkea geeneissä? Esimerkiksi mummullani on vatsasyöpä, edesmennyt isäni usein valitteli vatsaoireita, se turpoili ja ei oikein kestänyt tiettyjä ruoka-aineita.
Lisäksi siskollani on juuri nyt pahoja vatsaongelmia. Ottaa päivittäin pegorionia ja suolea hoidettu jollakin peräsuoleen ruiskutettavalla aineella. On ripuli koko ajan, useita kertaa päivässä. On laihtunut jne mutta tähystyksessä ei ole löytynyt mitään hälyttävää.
Meillä molemmilla myös hypotyreoosi ja mielenterveyden sairauksia. Ap
Liikuntakin auttaa, pistää aineenvaihdunnan liikkeelle, samalla suoli aktivoituu. Kävelylle ulos!
Vierailija kirjoitti:
Liikuntakin auttaa, pistää aineenvaihdunnan liikkeelle, samalla suoli aktivoituu. Kävelylle ulos!
Viimeksi tänään olin 2 h ulkona. :) totta tuo! Ap
Perjantaisin ja lauantaisin ota keittoa
Mulla oli kyllä noilla oireilla keliakia. Lisäks oli toki muutakin, mutta nuo vatsaoireet oli tismalleen kuten kuvasit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kyllä noilla oireilla keliakia. Lisäks oli toki muutakin, mutta nuo vatsaoireet oli tismalleen kuten kuvasit.
Tutkittu elämäni aikana 2-3 krt. Poissuljettu kuten myös laktoosintorelanssi. Ei myöskään allergioita. Ap
Paranee heti kun annat miehellesi kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Syö punajuuria pari isoa purkillista muutamassa päivässä ja alkaa vatsa toimia kunnolla. Pistää aineenvaihdunnan kunnolla liikkeelle, siis hyvässä mielessä.
Tulee ainakin väriä. Ei niin yksitoikkoisia jätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Paranee heti kun annat miehellesi kakkosta.
Jono...
minulla auttoi 1 rkl pellavarouhetta jugurttiin aamuisin
Minulla ongelma oli leipä ja sokeri. Kun molempia on ruokavaliossa tarpeeksi paljon, ongelmat alkavat. Asian tajuamista vaikeutti, että kun niitä on vähän, oireita ei ole tai ne ovat niin vähäisiä, että niitä ei oikein edes huomaa.
Ongelma oli sekin, että suljin ruoka-aineita yksi kerrallaan pois selvittääkseni aiheuttajaa. Kun leipä oli blokattu, ongelmat jatkuivat, koska niitä aiheutti myös sokeri, mitä en siinä vaiheessa vielä tiennyt. Ajattelin vain, että ongelma ei ainakaan ollut leipä. Kun otin sen takaisin ruokavalioon ja suljin sokerin pois, päättelin, että sokerikaan ei aiheuta ongelmia, kun ne kerran jatkuvat silloinkin, kun sokeri on blokattu pois. Olisi pitänyt älytä sulkea molemmat yhtä aikaa. Silloin olisin päässyt näkemään sen ihmeen, että oireet katosivat. Myöhemmin jouduin muiden syiden takia poistamaan molemmat ja sitten tuli tajuttua tämäkin.
Sinullakin voi olla sama: määrä vaikuttaa jo itsessään. Lisäksi jos luulet, että ongelma tulevat yksittäisestä ruuasta, et ikinä saa asiaan selvyyttä, koska kyseessä onkin useampi ruoka, ja aina joku niistä on kiusaamassa suolta, kun yksittäin poistelet niitä ruokavaliosta.
Usein tämän tyyppiset ongelmat tulevat viljoista, sokerista ja hiivasta. Närästyksestä kärsivillä voi settiä pahentaa vielä leivän suolat ja lisäaineet. Jos olet oikein karu taistelija, poistat kerta kaikkiaan leivät ja kaiken sokerisen ja käytät vähän aikaa vain lihaa, kalaa ja kasviksia. Näin ainakin näet, onko ongelma vilja-sokeri-leivän lisäaineet-osastolla.
Refluksi voi tosiaan aiheuttaa etovaa oloa ym. oireita. Kannattaa googlata.
Minusta oireet voivat viitata myös vakavaan sairauden,kuten paksusuolen syöpään. Ehdotan lääkärin vastaanotolle hakeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolessa on kuivaa ulostetta eli ummetusta paljon. Löysä uloste eli ripuli karkaa välistä kun se mahtuu. Kyse on silloin ummetuksesta, ei ripulista. Ihmisen uloste ei toimi niin, että toisena hetkenä se on ripulia ja toisella ummetusta saman päivän aikana. Nuo pienet papanat viittaavat ummetukseen myös. Eli ap:lla vaikuttaa olevan paha ummetus.
Onko ap:lla kilpparit katsottu. Itsellä teki vajaatoiminta tuota.
Kaalia syön viikottain koska se on niin hyvää ja edullista. Yleensä keitän pehmeäksi ja pistän uuniin vielä hautumaan juuri esim jauhelihan kera.
Keliakiaa ei ole.
En tiedä pitäisikö kahvin juonti nyt lopettaa tyystin jos se vielä entisestään tekee suolistolle huonoa. Ap