Suoli ei tyhjene kunnolla, kuitenkin tavaraa tulee koko ajan. Etova olo ja ruokahaluttomuus. Mitä voi olla?
Taas on huono olo. Söin kyllä koska oli nälkä mutta kyllä on ruokahalu vähentynyt huomattavasti. On stressiä.
Ärsyttää paljon kun vatsa ei toimi oikein kunnolla. Välillä on ihan ripulia (yleensä syömisen jälkeen) tai sitten tulee ihan pientä muutama kappale. Sitten niitä tulee koko ajan joka vessareissulla ja saa olla pyyhkimässä tahmaista ärsyttävää kakkaa, jota tulee pienin sykäyksin vain. Se on melkein joko pieniä papanoita tai ripulia.
Huoh. Rasittava vatsavaiva ja on jo ollut pitkään vaivaamassa.
PS. Anteeksi aihe!!
Kommentit (71)
Minulla on IBS todettu jo vuosia sitten, ja samat oireet on. Kolonoskopiakin tehty. Ei kannata heti ajatella pahinta vaihtoehtoa, mutta lääkäriin kannattaa mennä. Visibliniä voi kokeilla oireisiin.
Kuten muutkin ovat varmasti sanoneet, kuulostaa liian vähältä kuidulta, liian vähältä liikunnalta ja liian suurelta stressiltä. Näillä minunkin vatsani toimii tuolla tavoin.
Mulla vastaavat oireet aiheutti pelkkä työstressi. Loman alettua oireet katosivat.
Mulla johtui samankaltaiset oireet ihan vain stressistä. Stressittömänä vatsakin voi paljon paremmin. On mulla edelleen herkkä vatsa ja esim. prosessoitua, rasvaista ruokaa en pysty syödä. Rasva itsessään ei ole ongelma, mutta prosessoitu ja rasvainen on huono.
IBS tuli mieleeni, omasta kokemuksesta. Mutta lääkäriinhän kannattaa mennä. Oma vatsan toiminta parani, kun jäin työelämästä. Tämä ei tietty ole kaikille mahdollista (itse tk-eläkkeellä muista syistä).
Vierailija kirjoitti:
IBS tuli mieleeni, omasta kokemuksesta. Mutta lääkäriinhän kannattaa mennä. Oma vatsan toiminta parani, kun jäin työelämästä. Tämä ei tietty ole kaikille mahdollista (itse tk-eläkkeellä muista syistä).
Arvattavasti MT-syistä. Tässä on nyt kyseessä syöpäsairaus niin ei kannata kehotella jäämään odottamaan eläkettä. Se tulee jäämään hyvin lyhyeksi.
No millainen ruokavalio sulla on? liikunta?
Iso dildo sisään iso lasti ulos, imussa
Vierailija kirjoitti:
Refluksi voi tosiaan aiheuttaa etovaa oloa ym. oireita. Kannattaa googlata.
Mun refluksi ei aiheuta ripulia ja suolisto-oireita. Refluksissa ruoka juuttuu kurkkuun ja mahanesteitä tulee kurkkuun, varsinkin jos on syönyt liikaa ja pistää nukkumaan. Paska tulee ihan normaalisti mulla. Etovaa oloakaan ei ole.
Paulinin aamumurot tekee kaasuja kovasti.