Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä työikäinen PS:n äänestäjä: ymmärrätkö, että voit menettää työkykysi sairauden vuoksi tai joutua työttömäksi?

Vierailija
07.03.2024 |

Kun sanotaan, että duunarit ovat tyytyväisiä hallituksen leikkauksiin, koska heille jää sitten palkasta pikkuisen enemmän käteen. Ettekö te ymmärrä, että työpaikka ei välttämättä ole ikuinen eikä esim. sairastumiseen ja työkyvyttömyyteen voi vaikuttaa.

Oletteko säästäneet suuren pesämunan, jotta selviätte silloin esim. asuntolainasta vai miten aiotte tulla toimeen? Vai luotatteko siihen, että ette sairastu vakavasti ja uusi työpaikka löytyy aina nopeasti? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjoo pesunkestävä persu olen. Ajattelen sillä tavalla - tietenkin - että voin sairastua tai joutua työttömäksi. Ajattelen myös niin, että on vaarana menettää koko sosiaaliturvajärjestelmä. Velaksi ei voida elää maailman tappiin, joten heikennykset on parempi kuin ei turvaa ollenkaan. Samassa yhteydessä totean, että ilman duunarin veronkevennyksiäkin olisin pärjännyt, joten niitä ei olisi tarvinnut tehdä. Uskon, että ne kyllä nyt poistuvatkin, kun valtion menoihin pitää löytää lisää tulovirtaa.

Vierailija
42/43 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin työttömäksi joulukuussa ja mistään en ole löytänyt sen jälkeen töitä. En mistään. Aiemmin töitä löysin aina ja uskoin siihen että tekevälle kyllä löytyy töitä. No kun ei vaan nyt löydy. Tai en saa töitä hakemisesta ja soitteluista huolimatta. Duunaritaustainen olen ja työkokemustakin lähes 20 vuotta. Ei vaan kelpaa mihinkään. Enkä ole ainoa. Samassa tilanteessa on myös muita pidemmälläkin kokemuksella.

Mulla ei mitään puoluetaustaa ole mihinkään suuntaan. Mutta en olisi itsekään uskonut että 38-vuotiaana olen tilanteessa jossa ei kelpaa enää mihinkään työhön.

Älkää ihan oikeasti hyvät ihmiset pitäkö töitänne itsestäänselvyytenä, ihan mitä tahansa voi näköjään tapahtua ja ne ei riipu aina itsestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Demareiden kanssa jää luu joka tapauksessa käteen ja vihreiden ja vassareiden kanssa ei saa sitäkään.

Tämä. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei mitenkään päin välttämättä pääse jos tilanne niin vaatii. Mutta demareiden ollessa vallassa kaikkea verotetaan niin paljon, että sitä pesämunaa pahimman varalle on mahdoton säästää.

Oikeisto on ollut vuoden vallassa ja tehnyt varsinaisesti päätöksiä vain muutaman kuukauden ja jo nyt jää palkasta käteen huomattavasti enemmän. Laskin että vaikutus tänä vuonna käteen jää 100e enemmän kuussa kiitos oman palkan nousun (ei ay:n ansiota vaan omaan osaamiseen perustuvaa nousua) ja veroluonteisten maksujen pienenemisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän