Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko selittää tän miehen käytöksen?

Vierailija
07.03.2024 |

Taustoja nyt sen enempää selittämättä, ollaan eroamassa miehen kanssa yli 20 vuotta kestäneestä suhteesta. Ollaan sovittu, että talo ja nykyiset autot myydään. Lainat näistä on 50/50. Eroa haetaan minun tahdosta. Nyt mies ehdotti, että "auttaa" mua tulevan auton hankinnassa niin, että otetaan siihen laina yhdessä. En oikein tajua, mitä tällä hakee. Mies on kontrolloiva/narsisti, niin voiko liittyä siihen? Toinen ajatus, mikä tuli mieleen on, että yrittääkö hyötyä rahallisesti. Oon todella huono raha-asioissa eli aika helposti huijattavissa kyllä. Voiko yrittää sitä, että otetaan laina yhdessä ja sitten jättää auton mulle ja lapsille ja alkaa vaatia, että ostan itselleni sen miehen puolikkaan siitä? En joka tapauksessa todellakaan ota enää yhtään lainaa 50/50 ja olen ennemmin vaikka ilman autoa, jos omat rahat ei riitä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halpa käytetty auto mihin ei tarvitse lainkaan lainaa alkuun , niin ehdit miettiä rauhassa . Tai sitten vaikka leasing auto kuukausimaksulla niin ei tarvitse miettiä huoltoja ja korjauksia . Voihan se olla että mies tosissaan haluaa olla avuksi jos lapsi jää sinulle .  

Vierailija
2/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoo sinua itseensä yhteisen omaisuuden kautta. Voi järjestää ansaa/kostoa lainan kautta. Voit opetella raha-asioiden hoitoa, ei ne rakettitiedettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitoo sinua itseensä yhteisen omaisuuden kautta. Voi järjestää ansaa/kostoa lainan kautta. Voit opetella raha-asioiden hoitoa, ei ne rakettitiedettä ole.

Siis tämä ajatus mulle itselleni tuosta kaikkein vahvimmin tuli. En mä nyt aivan käsi ole raha-asioissa ja opiskellutkin alaa mutta noissa asioissa miehellä on tapana olla yllättävän ovela ja minä liian sinisilmäinen... Ap

Vierailija
4/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole pakko mitään kallista autoa ostaa. Olen neljäkymppinen mies ja kalleimmat autot mitä olen ostanut, ovat maksaneet 4000€. Useimmat paljon vähemmän.

Vierailija
5/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei sido heitä yhteen? Kun on lapsia parisuhde tavallaan jatkuu. Tapaamiset, elatukset, jne. Esim autottomana lasten kuskaaminen voi olla melko haasteellista ja kaikki kaatuisi isän niskaan. 

Vierailija
6/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa kiusata on hankkia jotain lainalla puoliksi yhteisvastuullisesti. Sitten toinen osapuoli jättää oman osuutensa maksamatta ja laina kaatuu toisen niskaan. Sitten kun omaisuus myydään, niin vaatii omistusoikeuden perusteella puolikastaan myyntihinnasta. Elikkä joo, helppo huijaus. 

Vierailija
7/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan ole pakko mitään kallista autoa ostaa. Olen neljäkymppinen mies ja kalleimmat autot mitä olen ostanut, ovat maksaneet 4000€. Useimmat paljon vähemmän.

Isänä haluan, että lapseni äiti kuskaan häntä(ja itseään) turvallisella mahdollisemman isolla autolla, enkä millään kinderillä. 

Vierailija
8/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei sido heitä yhteen? Kun on lapsia parisuhde tavallaan jatkuu. Tapaamiset, elatukset, jne. Esim autottomana lasten kuskaaminen voi olla melko haasteellista ja kaikki kaatuisi isän niskaan. 

Hei ap:n tuleva exä.

Vierailija
9/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aion tehdäkin eli, jos hankin auton se on edullinen käytetty. Leasing on myös hyvä vaihtoehto, kiitos :) Ap

Vierailija
10/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo isoja, kaksi on täysi-ikäisiä. Pienin on 12. Ap

Vierailija
11/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on jo isoja, kaksi on täysi-ikäisiä. Pienin on 12. Ap

12 vuotiasta ei tarvitse kuskata esim harrastuksiin, isälleen, jne? Tai hän ei ole turvallisen auton arvoinen?

Vierailija
12/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun et aio suostua. Tuossa on liikaa mahdollisuuksia kiristää ja kostaa ja sen lisäksi narsisti käyttää syyllistämistä aina aseenaan. Tyyliin "miten kehtaat vaatia elatusmaksuja vaikka mä olen jo ottanut lainaa sun autoa varten?" Ja sitten seuraavan asian kohdalla sama syyllistys kun mies on niin autuaan avulias uhri ja sinä rahanhimoinen kamala kiittämätön akka. Ja jos et sitten kulje tämän kiitollisuuden taakan alla eksäsi naruista vedettävänä nukkena niin kostaa satavarmasti. Hyih.

Vierailija
13/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä jo nyt maksetaan autot puoliksi, mitä järkeä kumpikin on myydä ja ostaa uusi auto taas puoliksi? Ettekö voi päästä sovintoon, että toinen autoista jää 50/50, kuten tähänkin asti? 

Vierailija
14/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että kulkevat paljon julkisilla, jotka toimii täällä päin todella hyvin. En osta mitään romua, mutta edullisen joka tapauksessa. Mietin kyllä tosissaan, että luopuisin kokonaan omasta autosta. Ap

Vierailija
15/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun et aio suostua. Tuossa on liikaa mahdollisuuksia kiristää ja kostaa ja sen lisäksi narsisti käyttää syyllistämistä aina aseenaan. Tyyliin "miten kehtaat vaatia elatusmaksuja vaikka mä olen jo ottanut lainaa sun autoa varten?" Ja sitten seuraavan asian kohdalla sama syyllistys kun mies on niin autuaan avulias uhri ja sinä rahanhimoinen kamala kiittämätön akka. Ja jos et sitten kulje tämän kiitollisuuden taakan alla eksäsi naruista vedettävänä nukkena niin kostaa satavarmasti. Hyih.

Juuri näin! Kun tuli puhe talon myymisestä, yritti sitä, että mä jäisin tähän lasten kanssa. Hän maksaisi vain talolainasta omaa puolikastaan, ei tietenkään mitään ylläpitokuluja eikä myöskään elatusmaksuja, koska hän hyvää hyvyyttään antaisi mun asua okt:ssa. Ap

Vierailija
16/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänä haluan, että lapseni äiti kuskaan häntä(ja itseään) turvallisella mahdollisemman isolla autolla, enkä millään kinderillä. 

Jep! Jospa ihan rekan hankkisitte? 

Vierailija
17/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette eroamassa eli yhteisvastuullisesti ei kannata hankkia mitään.

Vierailija
18/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä jo nyt maksetaan autot puoliksi, mitä järkeä kumpikin on myydä ja ostaa uusi auto taas puoliksi? Ettekö voi päästä sovintoon, että toinen autoista jää 50/50, kuten tähänkin asti? 

Miksi ihmeessä mies ilman omaa intressiä maksaisi mulle jäävästä autosta puolet? Se mua tässä ihmetyttää... Ei nuo nykyiset autot mitään kummoisia ole, yli 10 vuotta vanhoja reilusti molemmat. Mun mielestä pitäisi katkaista kaikki tollaiset taloudelliset siteet toiseen, kun joka tapauksessa erotaan. Ap

Vierailija
19/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on narsisti, et voi oikeasti luottaa mihinkään mitä sanoo. Eron jälkeen ei saa olla mitään yhteistä kuin sovitut lapsiajat.

Jos tarvitset apua, pyydä joltakin toiselta kuin narsistipuolisolta. Ota myös vastuu omasta rahankäytöstä ja opettele sitä. 

Vierailija
20/29 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Kun tuli puhe talon myymisestä, yritti sitä, että mä jäisin tähän lasten kanssa. Hän maksaisi vain talolainasta omaa puolikastaan, ei tietenkään mitään ylläpitokuluja eikä myöskään elatusmaksuja, koska hän hyvää hyvyyttään antaisi mun asua okt:ssa. Ap

Ja tähän vielä, että tuossa miehen ehdotuksessa oli ilmiselvää, että tarkoitus oli ainoastaan kasvattaa omaa omaisuutta, jos talon arvo joskus ajan myötä nousee. Ja sillä välin minä maksan talon ylläpitokulut ja lasten elatuksen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi