Osaatteko selittää tän miehen käytöksen?
Taustoja nyt sen enempää selittämättä, ollaan eroamassa miehen kanssa yli 20 vuotta kestäneestä suhteesta. Ollaan sovittu, että talo ja nykyiset autot myydään. Lainat näistä on 50/50. Eroa haetaan minun tahdosta. Nyt mies ehdotti, että "auttaa" mua tulevan auton hankinnassa niin, että otetaan siihen laina yhdessä. En oikein tajua, mitä tällä hakee. Mies on kontrolloiva/narsisti, niin voiko liittyä siihen? Toinen ajatus, mikä tuli mieleen on, että yrittääkö hyötyä rahallisesti. Oon todella huono raha-asioissa eli aika helposti huijattavissa kyllä. Voiko yrittää sitä, että otetaan laina yhdessä ja sitten jättää auton mulle ja lapsille ja alkaa vaatia, että ostan itselleni sen miehen puolikkaan siitä? En joka tapauksessa todellakaan ota enää yhtään lainaa 50/50 ja olen ennemmin vaikka ilman autoa, jos omat rahat ei riitä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos on narsisti, et voi oikeasti luottaa mihinkään mitä sanoo. Eron jälkeen ei saa olla mitään yhteistä kuin sovitut lapsiajat.
Jos tarvitset apua, pyydä joltakin toiselta kuin narsistipuolisolta. Ota myös vastuu omasta rahankäytöstä ja opettele sitä.
Kiitos, näin teen! :) Ap
Vaikka olisitte parhaat kaverit, ei mitään yhteisiä taloudellisia vastuita enää kun avioliitto on päättynyt ja ositus tehty..
Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä, että ap hakee vahvistusta omille ajatuksilleen. Itsekin narsistista erotessa järjellä tiesin suhteen olleen täysin sairas ja olin vain helpottunut kun viimein sain muutettua muualle. Silti kaipasin vertaistukea ja paikkaa saada jakaa omia ajatuksiani. Eikä näin vaikeista asioista ole aina helppo puhua omalla naamalla, eikä varsinkaan läheisille jotka ovat vuosikausia kuvitelleet sun elävän normaalissa parisuhteessa. Olen ap onnellinen sun puolesta kun pidät nyt rajasi. Tulevaisuus tulee olemaan paljon helpompaa ja mukavampaa. Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä, että ap hakee vahvistusta omille ajatuksilleen. Itsekin narsistista erotessa järjellä tiesin suhteen olleen täysin sairas ja olin vain helpottunut kun viimein sain muutettua muualle. Silti kaipasin vertaistukea ja paikkaa saada jakaa omia ajatuksiani. Eikä näin vaikeista asioista ole aina helppo puhua omalla naamalla, eikä varsinkaan läheisille jotka ovat vuosikausia kuvitelleet sun elävän normaalissa parisuhteessa. Olen ap onnellinen sun puolesta kun pidät nyt rajasi. Tulevaisuus tulee olemaan paljon helpompaa ja mukavampaa. Tsemppiä
Voi kiitos <3 Mä oon pitkästä aikaa innoissani elämästä nyt, kun tämä vuosien pähkäily on päättynyt ja sydämessä on nyt niin vapautunut ja kevyt olo! Tulevaisuus ei pelota vaan odotan sitä innolla :) Mulla on paljon ihmisiä, jotka on tukena ja apuna. Ap
Ei ole järkevää erotesaa ottaa yhdessä lainaa. Ihan vi--tun typerä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos <3 Mä oon pitkästä aikaa innoissani elämästä nyt, kun tämä vuosien pähkäily on päättynyt ja sydämessä on nyt niin vapautunut ja kevyt olo! Tulevaisuus ei pelota vaan odotan sitä innolla :) Mulla on paljon ihmisiä, jotka on tukena ja apuna. Ap
Niinhän sä nyt luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota. Toi hypetys menee ohi. Jäljelle jäät vain sinä.
Vain.
Voisiko ap:n exä jo painua pois tästä keskustelusta.
Ei tuossa vaiheessa kannata enää suostua mihinkään yhteisdiileihin. Eikä varsinkaan kun ero ei ollut yhteinen päätös.
Muuten ojennat hänelle aseet käteen ja myöhemmin olet täällä uhriutumassa, kun hän löi niillä.
Ei järjenhiventäkään. Autot, asumiset yms, ihan kaikki hoituu nyt sinulla ihan itseksesi. Ero on ero.
Lasten asioidenkaan varjolla ei tarvitse sotkeutua exän verkkoihin. Noin isot lapset, hyvät julkiset. Tuntuu oudolta että edes harkitset = kirjoitit tänne. Niin on no brainer tämä.