Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu muiden ihmisten muistojen väittäminen omikseen, jopa heille itselleen joiden muisto kyseessä?

Vierailija
07.03.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aivosairaus tai muu homma.

Vierailija
2/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aivosairaus tai muu homma.

kyseessä korkean toimintakyvyn ihminen

Vierailija
4/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis nainen ja toivon saavani vauvan mieheni kanssa. Mutta, oon valehdellut miehelle, siitä kuka oon. Esim. oon valehdellut nimeni.

-Ap

Vierailija
5/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuoruudessa tällainen ihminen kaverina. Hänellä oli hyvin eläväinen mielikuvitus ja myöhemmin opiskeli näyttelijäksi.

Vierailija
6/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon siis nainen ja toivon saavani vauvan mieheni kanssa. Mutta, oon valehdellut miehelle, siitä kuka oon. Esim. oon valehdellut nimeni.

-Ap

Etkö sitten osaa yhtään itse sanoa, miksi toimit näin? Oliko sinulla traumaattinen lapsuus? 

Vierailija
7/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kiinnostava aihe. Olen tavannut kaksi tällaista ihmistä. Molemmilla erikoisia muitakin piirteitä. Luultavasti sosiopaatteja. Toisen lapsuus oli liian järkyttävä, ehkä siinä syy? Toisen lapsuudesta en tiedä.

Vierailija
8/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuoruudessa tällainen ihminen kaverina. Hänellä oli hyvin eläväinen mielikuvitus ja myöhemmin opiskeli näyttelijäksi.

dissosiaatio? 

Vierailija
9/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Etkö sitten osaa yhtään itse sanoa, miksi toimit näin? Oliko sinulla traumaattinen lapsuus? 

Ei ole minusta kyse. Tällä kirjoittajalla on jokin oma trollaus menossa. Olen huolissani eräästä toisesta henkilöstä jolta näitä muistoja eräs omaksuu.

Vierailija
10/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kiinnostava aihe. Olen tavannut kaksi tällaista ihmistä. Molemmilla erikoisia muitakin piirteitä. Luultavasti sosiopaatteja. Toisen lapsuus oli liian järkyttävä, ehkä siinä syy? Toisen lapsuudesta en tiedä.

Järkyttävä lapsuus ja päälle jäänyt dissosiointi, unelmointi paremmasta joka sitten aktivoituu kun kuulee kivoja juttuja?

Vierailija
11/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä, joilla on elävä mielikuvitus ja ovat empaattisia, saattavat elää toisen tarinassa niin vahvasti mukana ja "sielunsa silmin" nähdä tapahtumat päässään, saattaa vahva mielikuva muuttua "valemuistoksi".

Siskoni on tällainen. Ei ole ilkeää toimintaa vaan nimenomaan sitä että on elänyt niin vahvasti mukana jutussa että se on saattanut jopa ihan kuvineen ja tuoksuineen painua mieleen ja sitten aika muuttaa sen omaksi. 

Vierailija
12/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain ihmisillä, joilla on elävä mielikuvitus ja ovat empaattisia, saattavat elää toisen tarinassa niin vahvasti mukana ja "sielunsa silmin" nähdä tapahtumat päässään, saattaa vahva mielikuva muuttua "valemuistoksi".

Siskoni on tällainen. Ei ole ilkeää toimintaa vaan nimenomaan sitä että on elänyt niin vahvasti mukana jutussa että se on saattanut jopa ihan kuvineen ja tuoksuineen painua mieleen ja sitten aika muuttaa sen omaksi. 

Onko hänellä muita (vakavia) mielenterveyden häiriöitä? Tajuaako itse? Osaako pyytää anteeksi jälkikäteen jos tajuaa? 

Vierailija
13/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole kyllä kysymys empatiasta tai mielikuvituksesta. Minulla on elävä mielikuvitus ja minua on sanottu hyvin empaattiseksi, en tunnista tuollaista ilmiötä itsessäni ollenkaan.

Jonkinlainen raja itsensä ja toisen ihmisen välillä täytyy puuttua, että omii muiden muistoja. Omansa ja muiden rajat tiedostava ihminen ei omi muiden muistoja, uskallan näin väittää. Jonkinlainen persoonallisuushäiriö tuo on.

Vierailija
14/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielenkiintoista. Jostain syystä varsinkin väkivaltatilanteissa menee roolit sekaisin. Niin että itse oli uhri vaikka oikeasti oli tekijä.

Vierailija
15/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin mielenhäiriöhän se on, persoonallisuushäiriö tai sen sukuinen ehkä.

Minulla on tuttu, joka tekee sitä, että jos hän itse on tehnyt jonkin mokan, ja toinen ottaa sen puheeksi, niin tämä mokannut väittää, että se puheeksi ottaja on tehnyt sen.

Ap:n kertoma voisi olla vähän samaa sarjaa.

Vierailija
16/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs opiskelukaverini kertoi erään jännittävän tarinan omana kokemuksenaan. Tiesin hänen valehtelevan, koska kyseinen tapaus oli sattunut eräälle toiselle henkilölle ja olin paikalla, kun opiskelukaverini kuuli tästä jutusta. Kun ensimmäisen kerran tajusin, ettei kaikki ole aina 100%:sti totta, niin sen jälkeen huomasin hänen värittelevän juttujaan useinkin.

Opiskelukaverini oli sellainen "ei niin kovin jännittävä tai vetävä" tyyppi, kuvailisin häntä maalaishiireksi. Luulen, että hän yritti vaikuttaa mielenkiintoisemmalta.

Vierailija
17/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voisi olla hyvä selitys 

Vierailija
18/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin mielenhäiriöhän se on, persoonallisuushäiriö tai sen sukuinen ehkä.

Minulla on tuttu, joka tekee sitä, että jos hän itse on tehnyt jonkin mokan, ja toinen ottaa sen puheeksi, niin tämä mokannut väittää, että se puheeksi ottaja on tehnyt sen.

Ap:n kertoma voisi olla vähän samaa sarjaa.

Niin, ja muistuipa mieleeni, että tämä samainen ihminen on myös sanonut, että hänellä on todella vilkas mielikuvitus. Se mielikuvitus ei näy päälle päin sellaisena kuin hyvä mielikuvitus perinteisesti ymmärretään. Hänellä ei ole lennokkaita tarinoita tai hän ei ole hyvä keksimään mitä voitaisi tehdä, tms.

Mutta kun hänet oppii tuntemaan, niin oppii myös sen, että hän käyttää hyvää mielikuvitustaan keksiäkseen mielikuvituksellisia valheita. Ja valehteleekin sitten paljon. Eli käytännössä hän elää mielikuvitusmaailmassa = valhemaailmassa.

Vierailija
19/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole kyllä kysymys empatiasta tai mielikuvituksesta. Minulla on elävä mielikuvitus ja minua on sanottu hyvin empaattiseksi, en tunnista tuollaista ilmiötä itsessäni ollenkaan.

Jonkinlainen raja itsensä ja toisen ihmisen välillä täytyy puuttua, että omii muiden muistoja. Omansa ja muiden rajat tiedostava ihminen ei omi muiden muistoja, uskallan näin väittää. Jonkinlainen persoonallisuushäiriö tuo on.

No, todennäköisesti kyse ei ole mistään tietoisesta toiminnasta 

Vierailija
20/156 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännä, että täällä on näin monella kokemusta jostain samanlaisesta. Tosielämässä noita asioita on vaikea miettiä muiden kanssa, kun ovat niin harvinaisia juttuja, ettei monellakaan ole kokemusta vastaavasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi