Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikaa vaadittu jos 40v mies haluaa ydinperheen perustaakseen naisen, jolla ei vielä ole lapsia?

Vierailija
07.03.2024 |

Eronneita Tinderistä löytyy, mutta etsin hedelmällisessä iässä olevaa lapsetonta naista suhteeseen. Olen kaikin puolin asiallinen, mutta hiljaista on ollut. Ovatko kriteerit jotenkin kohtuuttomat?

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% alle 35-vuotiaista naisista on lapsettomia. 35-vuotias on siis nykyisin hyvin normaali ikä alkaa perustaa perhettä. 40-vuotiaan ja 35-vuotiaan ikäero on 5 vuotta, mikä ei ole mitenkään paljon. S. Niinistön ja puolisonsa ikäero on 28 vuotta ja eka lapsi syntyi yli 70-vuotiaana. Serkkuni tuli isäksi 56-vuotiaana. Itsellä on ikäero vaimoon 7 vuotta, ja eka lapsi syntyi, kun olin 38-vuotias. Yhdellä vaimon kaverilla on ikäeroa mieheensä 8 vuotta ja toisella 9 vuotta. Mahdollisuudet on siis ihan hyvät, kunhan on itse käypä naisille. Mutta jos vasta nyt heräsit asiaan, meneehän siihen aikaa ehkä vuosia, että saa sopivan suhteen luopua.

Kannattaa muistaa, että esim. Niinistöllä oli lapsia ennestään. Se esikoisen saaminen yli 40 vuotiaana on harvinaista.

Jep. Paras keino päästä isäksi nelikymppisenä on tulla isäksi pari-kolmekymppisenä. 

Vierailija
102/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod. Hyi. Myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se 1 prosentti isistä, ketkä saa esikoisensa yli 40-vuotiaana. Osuiskohan just sun kohdalle? Mitäpä arvelet?

1,1% Tilastokeskuksen mukaan.

Oikeasti soisi että miehille ei myytäisi tätä utopiaa että perheen voi hankkia 40-50-vuotiaana. Miehillä on ihan yhtä kiire 30-35v paikkeilla kuin naisilla jos lapsia koskaan haluavat. Usein tätä utopiaa ylläpitävät ennen kaikkea toiset miehet.

Vierailija
104/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita yli nelikymppisiä naisia jotka haluaa lapsia. 

Jos sulla on massia ja komea niin kai nyt joku löytyy.

Vierailija
105/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruuti kastui jo. Ke ha rei ta on turha tekemällä tehdä lisää.

Vierailija
106/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa vaadittu. Olen itse jo vanhempi lapseton, eikä miehelläni ole lapsia. Onneksi.

En olisi halunnut miestä, jolla on perävaunu täynnä lapsia. Onnellinen ilman lapsia. Jihuu.

Kyllä löytyy lapsettomia miehiä ja naisia. Onneksi.

Vierailija
107/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% alle 35-vuotiaista naisista on lapsettomia. 35-vuotias on siis nykyisin hyvin normaali ikä alkaa perustaa perhettä. 40-vuotiaan ja 35-vuotiaan ikäero on 5 vuotta, mikä ei ole mitenkään paljon. S. Niinistön ja puolisonsa ikäero on 28 vuotta ja eka lapsi syntyi yli 70-vuotiaana. Serkkuni tuli isäksi 56-vuotiaana. Itsellä on ikäero vaimoon 7 vuotta, ja eka lapsi syntyi, kun olin 38-vuotias. Yhdellä vaimon kaverilla on ikäeroa mieheensä 8 vuotta ja toisella 9 vuotta. Mahdollisuudet on siis ihan hyvät, kunhan on itse käypä naisille. Mutta jos vasta nyt heräsit asiaan, meneehän siihen aikaa ehkä vuosia, että saa sopivan suhteen luopua.

Jokainen tuntee jonkun kaverin serkun joka tuli isäksi ikämiehenä. Se että se on biologisesti mahdollista ei poista sitä tosiasiaa että se on jo tilastollisesti todella harvinaista. Yli 40-vuotiaana ensimmäisen lapsen saamisen todennäköisyys on miehillä noin parin prosentin luokkaa.

Tässä on vähän väärä tulkinta tilastosta. Sanotaan vaikkapa, että yleensä ihminen harrastaa seksiä ekan kerran 15-25-vuotiaana. Nyt jos joku on neitsyt 27-vuotiaana, tarkoittaako se, että todennäköisesti hän ei tule koskaan harrastamaan seksiä, koska niin harva harrastaa ekan kerran seksiä vähintään 27-vuotiaana? Ei, vaan se tarkoittaa vain sitä, että harrastaessaan seksiä ekan kerran hän on epätavallisen vanha. Samoin se, jos useimmat miehet saa hankittua lapsensa alle 40-vuotiaana, ei tarkoita sitä, että se olisi sen hankalampaa yli 40-vuotiaalle miehelle, se vain tarkoittaa, että yleensä ne jotka lapsia haluaa on siinä iässä ne jo hankkineet. Naisten kohdalla tilanne on tietty toinen, heillä lasten saannin mahdollisuudet alenee.

Vierailija
108/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa ottaa huomioon laskelmiinsa ns. emotionaalinen faktori.

Eli toisin sanoen, kun mies ajattelee rationaalisesti, että nyt olisi hyvä hetki perustaa perhe, siis samalla logiikalla kuin jos ajattelisi, että nyt on oikea hetki käydä ostamassa vaikka sähköauto tai sijoitusasunto?

Niin ihmissuhdetta ei voi hakea kaupan hyllyltä eikä maksaa rahalla. Tässä on juuri homman kinkkisyys. Tämä auttaa ymmärtämään, miksi rahaa ei niin hirveästi kannata ylikorostaa. Kun sillä rahalla ei voi ostaa näitä elämän hienoimpia anteja, kuten ihmissuhteet ja perhe.

Eikö niin?

Vierailija
109/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33 v mies. Edellinen tyttöystävä oli 19 v. Ylipäätään helppo deittailla naisia haarukassa 18-22 v. Uskoisin että haluaisin hankkia ensimmäisen lapsen vähän ennen 40 v, vaikka toki aikaisemminkin on mahdollista, jos oikea nainen tulee vastaan. Mutta juuri nyt haku ei ole päällä ja keskityn uraani ja muuhun. Mutta tiedän, että tilanteen tullen, jopa ollessani 40 v, pystyn helposti vielä löytämään parhaassa iässä olevan naisen. Sanoisin että 40 v miehelle sopivan ikäinen nainen on sellainen noin 25 v. Eilen juuri juttelin erään naisen kanssa, joka on itse 24 v ja tykkää joskus paljonkin vanhemmista miehistä. Pitää oman ikäisiä miehiä lähes pikkupoikina, mikä on täysin tavallinen tuntemus naisten keskuudessa.

Vauva.fi:n usein katkeroituneet ja ikääntyvät naiset eivät ole rehellisiä tämän aiheen suhteen, ap, joten tämä ei todellakaan ole oikea paikka odottaa realistisia

Tässä hyvä esimerkki siitä, mitä juuri puhuin, miten epärehellisiä mammat voivat täällä olla. Tässä on joku random mamma, joka ei tunne minua, mutta silti itsevarmasti valehtelee elämästäni. Jos pystyn nyt 33-vuotiaana deittailemaan vaikka teinityttöjä, mitä maagista tapahtuu 7 vuoden aikana, mikä estää minua tapailemasta täysin aikuisia 25-vuotiaita naisia? Tämä olisi mielenkiintoista tietää. Mikä "panosuhde"? Edellinen eksäni, joka oli 19 v, ja oli kanssani vuoden verran, halusi kanssani naimisiin ja lapsia. Mutta kiva, kun sinulla on kristallipallo, josta pystyt muka näkemään toisten ihmisten elämiä. Olet säälittävä tapaus. 

Vierailija
110/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluta saa, mutta ikä taitaa olla ongelma, sitä alkaa olla liikaa.

Ei vastaa omaa kokemustani, tuossa iässä ns. kysyntä oli suurinta. Kuinka moni nainen ajattelee, että tuossapa sopiva, ihana mies mutta kun on jo 40-vuotias, niin en halua edes tutustua paremmin? Ja mistä sen iän edes tietää?

Vierailija
111/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdotonta.

Kovin myöhässä olet kuitenkin asian suhteen.

35-40-vuotiaat fertiili-ikäiset taitavat olla naimisissa rakkaine miehineen ja lapsineen.

Poikkeuksia, jopa joku kaltaisesi, varmasti kyllä löytyy.

Jos toivot, että teillä on yhteistä keskusteltavaa ja yleistietoa, kannattaa ikäero olla suunnilleen tuo - / +   viisi vuotta. 

Lisääntymistoive huomioiden kiire saattaa tulla.

Tai sitten ei:

Itse sain ainoan lapsen 41-vuotiaana ja sain ihanan, ihanan, ihanan aviomiehen ja avioliiton sitä ennen.

Vauva lähti alkuun annettuamme luvan ja tärppäsi heti 😚😉🤗🤭.

Toivon kaikkea hyvää sinulle. Rakkaus tulla tupsahtaa, kun vähiten odotat tai paikassa arvaamattomassa.

Ja se paikka ei välttämättä ole Tinder.

(Eri)

Vierailija
112/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33 v mies. Edellinen tyttöystävä oli 19 v. Ylipäätään helppo deittailla naisia haarukassa 18-22 v. Uskoisin että haluaisin hankkia ensimmäisen lapsen vähän ennen 40 v, vaikka toki aikaisemminkin on mahdollista, jos oikea nainen tulee vastaan. Mutta juuri nyt haku ei ole päällä ja keskityn uraani ja muuhun. Mutta tiedän, että tilanteen tullen, jopa ollessani 40 v, pystyn helposti vielä löytämään parhaassa iässä olevan naisen. Sanoisin että 40 v miehelle sopivan ikäinen nainen on sellainen noin 25 v. Eilen juuri juttelin erään naisen kanssa, joka on itse 24 v ja tykkää joskus paljonkin vanhemmista miehistä. Pitää oman ikäisiä miehiä lähes pikkupoikina, mikä on täysin tavallinen tuntemus naisten keskuudessa.

Vauva.fi:n usein katkeroituneet ja ikääntyvät naiset eivät ole rehellisiä tämän aiheen suhteen, ap, joten tämä ei todellakaan ole oikea paikka odottaa realistisia kommentteja. Tässä rinnakkaistodellisuudessa keski

Jaa, kyllä me kaveriporukassa 20-30 v lähinnä naureskellaan näille 40 v papparaisille jotka kuvitteli olevansa jotain toivottuakin seuraa nuorille naisille :D Toki jos on sopivan laskelmoiva nainen ja rahaa löytyy mieheltä riittävästi, voi onnistuakin. Me kuitenkin etsittiin ja löydettiin lähellä omaa ikää oleva oikea rakkaussuhde. Varoittavana esimerkkinä on sukulainen joka 15 v vanhempaan mieheen erehtyi, nyt vireänä 50 v on sidottu kiukkuiseen ja väsyneeseen 65 vuotiaaseen eläkeläiseen, joka ei kestä edes omien lasten ääntä ja läsnäoloa. Uskoisin että ero tulee kun viimeinen muksu muuttaa pois lähivuosina.

Vierailija
113/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä vaatia, en vaan ymmärrä keneltä. Kukaan ei ole sulle mitään velkaa

Vierailija
114/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan miehestä, jos on kiva ja sosiaalinen, komea ja tietty työasiat kondiksessa, niin tällaisiähän naiset hakee.

Vierailija
115/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v voi olla hedelmällinen. voi kyllä olla, että tulee vammaisia. 

Vierailija
116/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kyllä joku lapseton 35-v nainen on helppo Tinderistä löytää.

M30

Mietitäänpä huvin vuoksi lisää todennäköisyyksiä: 

- Ap löytää Tinderistä lapsettoman 35 v. naisen, joka miellyttää. 

- Onko juuri kyseinen nainen myös kiinnostunut aloittajasta? Leikitään, että on. 

- Onko kyseinen nainen lapseton siksi, että hän on vela/hedelmätön? Leikitään, että ei. 

- Ensitreffit tapahtuvat ensi lauantaina. Siinä rauhallista ja vakavaa tutustumista ensin kuukausi. 

- Seurustelu alkaa huhtikuun puolella. Koko tämä vuoksi kuitenkin vielä katsellaan, tuleeko tästä oikeasti jotain. Ei voi rynnätä mihinkään. 

- Ensi vuonna yhteen muutto. Parisuhde on vakiintunut, mutta kuitenkin melko uusi. Ikää nyt 36 ja 41. Kello käy. 

- Lapsista aletaan puhua kahden vuoden seur

Jos tämä tarinan kohtaaminen tapahtuisi, kannattaisi varmaan pitää vähän keskimääräistä suurempaa intensiteettiä tutustumisessa ja yhteisen tulevaisuuden hahmottelussa. Tämä nykymeno ei niin vakavine viestittelyineen kuulostaa kauhean epämääräiseltä. Jos tärppää, niin on molempien etu sitoutua (tai lopettaa suhde, jos tulevaisuutta ei ole) nopeasti ja käyttää se aika ennen lapsen tuloa hyvin suhteen rakentamiseksi. Kellohan tikittää molemmille.

Kyllä näitä tarinoita on, jossa viime hetkellä palat loksahtavat paikoilleen. Kuulin eräästä 40 v  pariskunnasta, joka ikäänkuin järkiperäisesti etsi yhteneväisyyksiä toisistaan ja neuvotteli itselleen liiton, jossa näkemykset kohtasivat. Intohimo tuli vasta sen jälkeen. Ja saivat ainakin yhden lapsen.

Vierailija
117/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi:n usein katkeroituneet ja ikääntyvät naiset eivät ole rehellisiä tämän aiheen suhteen, ap, joten tämä ei todellakaan ole oikea paikka odottaa realistisia kommentteja. Tässä rinnakkaistodellisuudessa keski

Ikävästi vaan tilastot puhuvat sun  mielikuvitusmaailmaa vastaan. 

Vierailija
118/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ainakin rehellinen deitti-ilmoituksessasi, mutta niin että et vaikuta epätoivoiselta.

Ennen käytettiin ilmausta tosi tarkoituksella.

Vierailija
119/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset eivät halua nelikymppistä miestä. Ja pakko tunnustaa etten haluaisi itsekään vaikka olen samanikäinen. Mieluiten 10 v nuorempi mies. 

Vierailija
120/208 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluta saa, mutta ikä taitaa olla ongelma, sitä alkaa olla liikaa.

Ei vastaa omaa kokemustani, tuossa iässä ns. kysyntä oli suurinta. Kuinka moni nainen ajattelee, että tuossapa sopiva, ihana mies mutta kun on jo 40-vuotias, niin en halua edes tutustua paremmin? Ja mistä sen iän edes tietää?

Kai nyt ikä tulee melko pian keskusteltaessa esiin. Vai onko sen suhteen sama käytäntö kuin koulutuksen ja työn, eli niitä ei saa miehiltä kysyä?

Aika harvassa ovat ne, jotka näyttävät samalta 33- ja 40-vuotiaina. Kannattaa katsoa vanhoja valokuvia eikä vain luottaa peilin näkymään.