Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?
Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sossuloiset lähtevät loisimaan muualle maailmaan! Tervemenoa vaan ja viekää pari kollegaa mukananne
Heh. Olet ymmärtänyt ihan väärin. Työntekijät lähtevät muualle ja sosiaaliturvan varassa elävät jäävät kanssasi tänne. Ehkä tutustutte ja ystävystytte 😁
Sosiaaliturvan varassa eläviä on muuallakin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin hyvä nähdä missä jamassa vaikka Purra, Orpo ja Satonen on muutaman kuukauden päästä, vuoden päästä, kahden vuoden päästä kun menisivät asumaan Amerikkaan. Siellä ei kukaan rahoita poliitikon palkkioita eikä tule kotiin sopeutumisrahoja. Taitais hillomunkitkin loppua. Olisiko koti siellä paikallinen katu, jossa öisin nukkuvat?
Jag tror att deras odds att klara sig i USA är skyhöga i jämförelse med Saarikko, Andersson, Marin, Henriksson och Ohisalo.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Ruotsi ollut tuhottu valtio ja kohta sisällissodassa? Ainakin niin palstalla vielä vähän aikaa sitten uskottiin. Nyt sinne halutaan töihin. Yrittäkää päättää.
Ruotsissa ay-liikkeellä on vahvempi asema kuin Suomessa eikä lainsäätäjä yritä siihen puuttua kuten Suomessa. Ehkä meillä olisi jotain opittavaa.
Niinkö on? Miksi mun työehdossa on palkaton ensimmäinen saikkupäivä ja sen jälkeen 80% palkka välillä 2-14 ja sen jälkeen siirtyy försäkrigskassan asiakkaaksi? Miksi mun 550 000 vuosiansiosta otetaan veroa 34% plus työnantajamaksut? Miksi liitto ei tule apuun siinä vaiheessa kun mun lomarahat on vain 70% kuukauden palkasta, vaikka pitäisi olla ihan 100%? Meillä kun on täällä Ruotsissa sun mukaan vahvempi ay-liike? Ihan oikeasti sitä päätä sieltä perseestä pois. Kannattaa muuttaa ruusuiseen ulkomaahan ja miettiä sitten, että miten helvetin helpolla siellä Suomessa pääsee. Jos sä ihan oikeasti kehtaat nitistä jostain Suomen oloista niin olet kyllä todella pumpulissa kasvanut.
Nämä palstan inkkelinaiset ole mihinkään muuttamassa. Ei ne edes matkustele. Nuoret miehet matkustelee Aasiassa ja naiset istuu kotona. Näkeehän sen kuinka nuoret naiset ei matkustele ja nuoret miehet käy vuosittain Tokiossa.
Jos joku tässä on muuttamassa ulkomaille, niin ne ovat nuoret miehet, jotka muuttavat Aasiaan ja perustavat siellä perheen.
Täällä vaan uhoatte ettekä mihinkään ulkomaille muuta. AP voisi myös kielten lisäksi tutkia muiden maiden työ- ja taloustilannetta. Ei taida olla missään enää kullan vuolemista. Saksassakin juuri lakkoillaan rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Nämä palstan inkkelinaiset ole mihinkään muuttamassa. Ei ne edes matkustele. Nuoret miehet matkustelee Aasiassa ja naiset istuu kotona. Näkeehän sen kuinka nuoret naiset ei matkustele ja nuoret miehet käy vuosittain Tokiossa.
Jos joku tässä on muuttamassa ulkomaille, niin ne ovat nuoret miehet, jotka muuttavat Aasiaan ja perustavat siellä perheen.
Itse en tunne yhtään nuorta naista, joka harrastaisi matkustelua. Kukkia ja neulomista. Feministit vain uhoo, että nuoret naiset matkustelee. Se on vale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne yhtään nuorta naista, joka harrastaisi matkustelua. Kukkia ja neulomista. Feministit vain uhoo, että nuoret naiset matkustelee. Se on vale.
Minä taas tunnen useitakin. He sattuvat olemaan korkeakouluttuja, mutta tuskin se ainoa määritelmä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Ruotsi ollut tuhottu valtio ja kohta sisällissodassa? Ainakin niin palstalla vielä vähän aikaa sitten uskottiin. Nyt sinne halutaan töihin. Yrittäkää päättää.
Ruotsissa ay-liikkeellä on vahvempi asema kuin Suomessa eikä lainsäätäjä yritä siihen puuttua kuten Suomessa. Ehkä meillä olisi jotain opittavaa.
Niinkö on? Miksi mun työehdossa on palkaton ensimmäinen saikkupäivä ja sen jälkeen 80% palkka välillä 2-14 ja sen jälkeen siirtyy försäkrigskassan asiakkaaksi? Miksi mun 550 000 vuosiansiosta otetaan veroa 34% plus työnantajamaksut? Miksi liitto ei tule apuun siinä vaiheessa kun mun lomarahat on vain 70% kuukauden palkasta, vaikka pitäisi olla ihan 100%? Meillä kun on täällä Ruotsissa sun mukaan vahvempi ay-liike? Ihan oikeasti sitä päätä sieltä perseestä pois. Kannattaa muuttaa ruusuiseen ulkomaahan ja miettiä sitten, että miten helvetin help
Miksi sä väniset täällä ETKÄ OLE NEUVOTELLUT ITTELLES PAREMPIA EHTOJA??? Pitääkö jonkun muun tehdä sekin sun puolesta?? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuakat on liian köyhiä tai köytetty keittiöön näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tunnen useitakin. He sattuvat olemaan korkeakouluttuja, mutta tuskin se ainoa määritelmä on.
Itse tunnen 7 miestä (amiksia ja korkeasti koulutettuja) jotka käy vuosittain Japanissa. Tai joka toinen vuosi.
Jossain laulussa sanottiin "ken lähteä tahtoo hän lähteä saa... näkemiin". Eli näkemiin ap. Toivottavasti lähdet hyvin pian rutisemasta ja ankeuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siinä mariset, senkus lähdet. Niin helppoa se on!
Ei se helppoa ole, kun on täällä kymmeniä vuosia asunut. Olen tänne verojani maksanut ja äänioikeuttani käyttänyt. Saan todellakin marista, jos demokratiaa ei kunnioiteta, vaan nämä poliittiset lakot tuhoavat tämän maan taloutta entisestään. Silti suunnittelen lähtöä, mutta se ei tapahdu hetkessä.
Lakko-oikeus on demokraattisen yhteiskunnan kulmakivi.
Jos ei miellytä, itänaapurissa eikä muissakaan diktatuureissa lakkoilla.
Det är enorm skillnad på att strejka mot sin arbetsgivare då man inte har ett bindande avtal i syfte att få bättre villkor av arbetsgivaren, gentemot att sabba sin arbetsgivares företag med gällande arbetsavtal då man är missnöjd med valresultatet. Att respektera valresultatet är samhällets grundpelare, inte rätten rakt av skita i sina förpliktelser för att man blir uppviglad av fackpampar att se till att de kan fortsätta i sina elfenbenstorn på våra allas pengar.
Hoppas att facken totalt pulveriseras i denna variant av de rödas, helt obefogade, uppror.
Moni miettii onko nyt mieltä missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen 7 miestä (amiksia ja korkeasti koulutettuja) jotka käy vuosittain Japanissa. Tai joka toinen vuosi.
Onko se kerran vuodessa sitten harrastus ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensviikolla lähden ja tulen vain kesällä käymään kuukaudeksi. Koti ulkomailla on maksettu ja omalla rahalla elän. Puoliso tulee aina kun töiltä ehtii, perhe kesälomilla
Kaikki uskoo hehe
Ihan sama. Meitä osa-aikamuuttolintuja on paljon. Eläkkeellä on hyvä kun ei ole sidottu yhteen paikkaan.
Kun teet 40v töitä voi sinullakin olla jotain kivaa elämässäsi:)
En jaksa tätä jatkuvaa lakkoilua. Muutan Pohjois-Koreaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se työelämä täällä ulkomaillakaan mitään ruusunpunaista kukkienhaistelua ole.
Nog är det fan så mycket bättre. För en kvarts insats får man det samma och för en halv insats det dubbla gentemot Finland. Reglerna är inte så stränga och fiskus har inte rätt att driva in vareviga fel beslut först och returnera pengarna sedan o.s.v. o.s.v. Jag kommer faktiskt inte på något som är bättre i Finland än här, frånsett den finska skärgården. Tyvärr håller ni på att göra något jävla campingområde av den med.
Ja sulla on kokemusta, mistä maasta?
Rätt många. Ta själv reda på vad som passar dig.
Ihme riitelyä joka puolella, vaikka voisi etsiä keskitietä. Hyvinvointi ei kasva siitä, että osoitetaan vahvemman voimaa ja nuijitaan aina kun voi.
Aivan turhaa ajanhukkaa kirjoittaa,sivua ei löydy.
"De som arbetar med operativa uppgifter inom den offentliga sektornn är felplacerade. Skolor, sjukhus och dylikt bör inte vara offentligt producerade."
Suga negerkuk, svenskt bög. USA gör vad du vill. Resultat? 34 biljoner i skuld. De är inget exempel att följa.
Fittans h,o,m,opetter.