Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?
Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Taalta ulkomailta on kivaa katsella kun suomi vajoo suohon. Onneksi muutin ulkomaille 14 vuotta sitten
Rätt tragiskt är det att följa med det. Man hoppas alltid på att Finland skulle bli en normal väster demokrati. Då man gissade att det inte kommer att hända, packade man ihop för 20 år sedan och på den vägen är det. Man kan gratulera sig till sina val men att se Finlands misär svider. Det kommer jag inte ifrån.
Nu, då Finland fick en chans att rucka sin kurs som var mot bottnen, såg det bra ut i en månad eller två. Sedan klev SAK/SDP med alla sina förmågor in på scenen och gjorde klart för alla, att deras plan är att dra ut bottenpluggen ur den gistna ekan som är Finlands stat idag.
Får se hur det slutar. Man håller tummarna upp och välkomnar alla duktiga landsmän och deras företag som flyttar hit under den tiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryin Irlantiin jo reilu vuosi sitten. En kadu. Täällä on yhteiskunnassa kehittymisen ja eteenpäin menemisen meininki, kun taas Suomessa vaan leikataan ja murehditaan miten pärjätään vähenevän väestön ja lisääntyvän velan kanssa. Vanhenevat vanhemmat kun vielä saisi tänne, etteivät joudu niihin Attendon kuivattamoihin sitten kun ikä alkaa enemmän painaa.
Et ole tainnut käydä irlantilaisessa hoitokodissa.
Ovatko saman firman omistuksessa?
Hyvin varmaan siellä hommat hoituu ja vanhempasikin pääsevät ulkomaille.
Minun vanhempani eivät pääse mihinkään, haudassa makaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuen?
Tässä maassa ei ole töitä eikä makseta kunnollista palkkaa. Palvelut ei toimi, koulutus on paskaa ja kaikenlainen osaaminen ja erikoisliikeet ovat kadonneet. Ensi hallituksen aikaan Suomi romahtaa. Onneksi Venäjä sentään jauhaa Ukrainassa vielä 2030 asti ennenkuin siellä romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan vaan kaksi korkeakoulututkintoa ja kaksi työtä on mutta silti rahat ei riitä perheen elättämiseen.Niin vien koulutuksen ja kielitaidon sinne missä sitä arvostetaan eli ulkomaille.Kokemusta on ja nyt tuli mitta täyteen.
Kerrohan ihan avoimestsi ja rehellisesti nuo koulutuksesi ja työsi että voimme todeta että et puhu paskaa. Oletusarvo on meinaan nyt aika vahvasti paskanjauhannan kohdalla.
Naisvaltainen ala,lasten parissa jossa korkeakoulututkinto.Päivätyö.Toinen korkeakoulututkinto toiselta alalta ja toisen työn ohessa teen iltaisin ja viikonloppuna töitä.Teini-ikäisiä lapsia useampi.On julmetut menot kun on yksin. Mutta huomio en elä tukien varassa enkä saa mitään ylimääräistä yhteiskunnalta.
Jos tuo oli mielestäsi avoimesti kerrottu niin olet kierompi kuin yksikään tuntemani ammattirikollinen. Tiedätkö mitä tarkoittaa avoin? Se ei tarkoita "naisvaltainen ala jossa on korkeakoulututkinto" vaan sitä että kerrot alan ja koulutuksesi. No yhä vahvemmin vaikutat paskanjauhajalta. Lietkö missään töissä ylipäänsä? Onko sinulla edes koulutustakaan? Edes toisen tason?
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyvä ulkomailla muka odottaisi muualta tulevaa, kun omatkin olot tuntevat ihmiset ovat työttöminä? Ihan sama kuin jos joku muuttaa Suomeen, maailman onnellisimpaan maahan, ja huomaa, ettei saa töitä tai ystäviä ja tukiverkkoa.
No ei kai sitä semmoiseen paikkaan kannata mennä, josta ei itselle töitäkään löydy? Mutta jos löytyy, elämä voi olla oikein hyvää. Ja aika monessa maassa varmaan on helposti löytää ystäviä kuin Suomessa. Itse olen vähän sosiaalisten tilanteiden jännittäjä ja sellainen tylsä hiljainen, eikä mulla Suomessa ollut koskaan aikuisiällä mitään kavereita saati ystäviä. Enkä nyt niin kauheasti niitä kaivannutkaan kyllä. Mutta täällä Irlannissa ei voi välttää esim. naapureihin, työkavereihin yms. paremminkin tutustumista. Välillä se on erakkoluonnetta vähän jopa ahdistanut, mutta toisaalta on se mukavaakin, että jotkut ihmiset on kiinnostuneita, vaikken oikein ymmärrä miksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taalta ulkomailta on kivaa katsella kun suomi vajoo suohon. Onneksi muutin ulkomaille 14 vuotta sitten
Valehtelet. Onnellinen ihminen ei ole pahansuopa.
Olet oikeassa, onneton ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää jo huomenna älkääkä aina vain uhotko. Kukaan ei jää teitä kaipaamaan. Hus pois!
Som skrivet: Då en bildad emigrerar, immigrerar fyra analfabeter. Säkert saknar du ingen av dem som emigrerade imorgon, men hur blir det i början på nästa månad då betalarna fattas och de som skall matas har flerdubblats?
De e int mera mitt problem, bor int i konkurslandet Finland
Inte mitt heller, men man tycker att dessa "hus pois!" typer är rätt festliga. Först är de stora i käften och sedan är kylen tom när ingen längre fyller den. Därefter kommer kronofogden och tar kylen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuen?
Tässä maassa ei ole töitä eikä makseta kunnollista palkkaa. Palvelut ei toimi, koulutus on paskaa ja kaikenlainen osaaminen ja erikoisliikeet ovat kadonneet. Ensi hallituksen aikaan Suomi romahtaa. Onneksi Venäjä sentään jauhaa Ukrainassa vielä 2030 asti ennenkuin siellä romahtaa.
Venäjältä loppuu aselajit, osaaminen ja kyky Ukrainassa 2026 aikana.
Minä en usko sanaakaan mitä te vihervasemmistolaiset täällä mussutatte. Totuus on se että te ette ole ikinä mihinkään muuttaneet ettekä tule mihinkään muuttamaan. Inisette vain palstalla aamusta iltaan ja vaaditte että joku elättää teidät.
Minä olen miettinyt ulkomaille lähtöä ja tehnyt sen eteen jotain kogreettistakin. Nimittäin olen ostanut jo lentoliput ja viikon päästä perjantaina lennän Finnairin sinivalkoisin siivin Helsingistä Los Angelesiin ja vietän viikon talviloman Californian lämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että nainen haluaa mennä polttamaan rahoja Keski-Eurooppaan kesällä, minä joudun jonottamaan uutta passia poliisiaseman oven edessä aamutuimaan. Onneksi tällä hetkellä vapaaherrana ehtii myös sinnekin odottelemaan ovien avausta.
Känslan är bekant då man förnyar passet i Finland. Helt stenålders fasoner i jämförelse med att förnya person-, kör- eller skepparkortet hemma.
Puhu Suomea Suomessa, möngerrä ulkomailla.
Bry dig inte om det. Att skaffa pass angår dig knappast på något sätt. Pass är bara för dem som kan slå 55 € i bordet samt 20 € för fotografiet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanaa pitää levittää nyt. Suomi ei enää ole pohjoismainen hyvinvointivaltio vaan oikeistodiktatuuri, jossa kansaa ajetaan asunnottomiksi ja jossa on epävakaa, sakset kädessä riehuva, imppaava ex-mäkkärinkassa ja nykyinen valtionvarainministeri määrää kaikesta ja on fantasioinut julkisesti kerjäläisten teloituksista, juna- ja kouluampumisista ja sanoutunut irti ilmasto- ja ihmisoikeussopimuksista.
Purra on kyllä sellainen käyntikortti, joka karkottaa kaikki investoijat, eivätkä mitkään lakot.
Purra itse ampumisfantasioineen ja kkk-lumiukkoineen on pahinta mainosta Suomelle. Kukaan ei halua investoida maahan, jonka valtiojohto on muuttunut natsimielisten mölyapinoiden oikeistodiktatuuriksi. Ja saavutukset puhuvat puolestaan: kuinka osaavissa ja vakaissa käsissä Suomi on, kun muutamassa kuukaudessa on romutettu edistynyt hyvinvointivaltio, aiheutettu lama, saatu aikaan
Persut eivät tajua oikein mitään mistään, vaikka muita osaavat syytellä loppumattomiin.
Suomesta kannattaa tosiaan lähteä, jos muualta saa töitä paremmalla palkalla tai työehdoilla. Sitä se kapitalismi on. Jos tehdas pyörii (tuskin eettisesti) Bangladeshissä paremmin, se siirretään sinne, ja jos hoitaja saa 6000 €/kk Ruotsissa samasta työstä kuin Suomessa maksetaan 2500 €/kk (miinus verot), hänen kannattaa muuttaa sinne, missä hänen työstään maksetaan paremmin. Mitään orjuutta ei pidä sallia, jossa ihmiset sidotaan turpeeseen ja heitä kielletään viemästä osaamistaan muualle. Vaikka tähän kokoomus pyrkii.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko sanaakaan mitä te vihervasemmistolaiset täällä mussutatte. Totuus on se että te ette ole ikinä mihinkään muuttaneet ettekä tule mihinkään muuttamaan. Inisette vain palstalla aamusta iltaan ja vaaditte että joku elättää teidät.
Tämä!
Siirtymäprosessi on ollut menossa jo muutaman vuoden ajan. Olen pikku hiljaa vaihdellut suomalaiset osakkeet ulkomaisiin ja myynyt suurimman osan irtaimesta omaisuudestani. Vielä pitäisi ottaa se vaikein viimeinen askel ja siirtää pois itsensäkin.
Suosittelen lämpimästi kaikille innokkaille lähtemistä, aina kannattaa kokeilla. Itse lähdin opiskelemaan ulkomaille ja jäin sille tietylle, tänä vuonna tulee jo 30 vuotta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanaa pitää levittää nyt. Suomi ei enää ole pohjoismainen hyvinvointivaltio vaan oikeistodiktatuuri, jossa kansaa ajetaan asunnottomiksi ja jossa on epävakaa, sakset kädessä riehuva, imppaava ex-mäkkärinkassa ja nykyinen valtionvarainministeri määrää kaikesta ja on fantasioinut julkisesti kerjäläisten teloituksista, juna- ja kouluampumisista ja sanoutunut irti ilmasto- ja ihmisoikeussopimuksista.
Purra on kyllä sellainen käyntikortti, joka karkottaa kaikki investoijat, eivätkä mitkään lakot.
Purra itse ampumisfantasioineen ja kkk-lumiukkoineen on pahinta mainosta Suomelle. Kukaan ei halua investoida maahan, jonka valtiojohto on muuttunut natsimielisten mölyapinoiden oikeistodiktatuuriksi. Ja saavutukset puhuvat puolestaan: kuinka osaavissa ja vakaissa käsissä Suomi on, kun muutamassa kuukaudessa on romutettu edisty
Persut eivät tajua oikein mitään mistään, vaikka muita osaavat syytellä loppumattomiin.
Suomesta kannattaa tosiaan lähteä, jos muualta saa töitä paremmalla palkalla tai työehdoilla. Sitä se kapitalismi on. Jos tehdas pyörii (tuskin eettisesti) Bangladeshissä paremmin, se siirretään sinne, ja jos hoitaja saa 6000 €/kk Ruotsissa samasta työstä kuin Suomessa maksetaan 2500 €/kk (miinus verot), hänen kannattaa muuttaa sinne, missä hänen työstään maksetaan paremmin. Mitään orjuutta ei pidä sallia, jossa ihmiset sidotaan turpeeseen ja heitä kielletään viemästä osaamistaan muualle. Vaikka tähän kokoomus pyrkii.
Mutta koska täällä Suomessa saa edelleen paremmin vastikkeetonta tukea kotona loisimiseen niin sinä et ole muuttanut pois vaikka uhoatkin kun sinun rakas Sannasi ei olekaan enää pääministeri. Halveksun teitä oksettavia vassareita yli kaiken. Oksetatte minua! Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä muutti jo kaksi ulkomaille muutama vuosi sitten. Suomeen veronmaksajiksi he eivät aio palata, onneksi
Kunhan ette palaa sitten eläteiksikään inisten ja vedoten kansalaisuuteen.
Sinä nilkki et sitä päätä jos toinen suomalainen haluaa suomeen tulla.
Ja sinä nilkkikö päätät miten voit minun maksamillani verorahoilla loisia ja kun et saa loisia tarpeeksi niin menet ja tulet miten haluat? Ei se maailma kuules nilkki niin toimi!
Sinä nilkki pidät sen pääsi kiinni ja menet töihin.
Juu kello seitsemän menen aamulla töihin, mutta en t
Jokainen euro mikä on omalta perheeltä pois ja maksettu jonkun loisen taskuun on liikaa!
En ole edellinen mutta kyllä 140ke yhteistuloista aika paljon valuu väärään käyttöön. Aika tarkalleen puolet
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi kaikille innokkaille lähtemistä, aina kannattaa kokeilla. Itse lähdin opiskelemaan ulkomaille ja jäin sille tietylle, tänä vuonna tulee jo 30 vuotta täyteen.
Miksi kuitenkin edelleen roikut suomalaisella vauva palstalla?
Itse muutin jo 50 v sitten, enkä sinun laillasi vieläkään tiedä, mihin maahan muutin. Olet varmaan huippuosaaja, kun maan nimi on kirjoitettu pienellä.