Kuinka moni miettii ulkomaille lähtöä?
Viime aikoina olen ajatellut, että pitää kohta alkaa katselemaan työpaikkoja esimerkiksi Saksassa tai Ruotsista.Pitääpä alkaa kieliä kertaamaan...
Kommentit (317)
Yhyy väärin äänestetty mää muutan pois! Kai te muuten maksatte sit mun muuton? Ettekö? Miksette? yhyy!
Vierailija kirjoitti:
Oliskos Maltan lisäksi muita vaihtoehtoja?
Lapseni asui siellä vajaa vuoden, ja ei tällaista nelikymppistä sinne houkutellut.
Irlanti! Töitä riittää ja elintaso on erittäin korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryin Irlantiin jo reilu vuosi sitten. En kadu. Täällä on yhteiskunnassa kehittymisen ja eteenpäin menemisen meininki, kun taas Suomessa vaan leikataan ja murehditaan miten pärjätään vähenevän väestön ja lisääntyvän velan kanssa. Vanhenevat vanhemmat kun vielä saisi tänne, etteivät joudu niihin Attendon kuivattamoihin sitten kun ikä alkaa enemmän painaa.
Et ole tainnut käydä irlantilaisessa hoitokodissa.
Ovatko saman firman omistuksessa?
Hyvin varmaan siellä hommat hoituu ja vanhempasikin pääsevät ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Menkää jo huomenna älkääkä aina vain uhotko. Kukaan ei jää teitä kaipaamaan. Hus pois!
Som skrivet: Då en bildad emigrerar, immigrerar fyra analfabeter. Säkert saknar du ingen av dem som emigrerade imorgon, men hur blir det i början på nästa månad då betalarna fattas och de som skall matas har flerdubblats?
Taalta ulkomailta on kivaa katsella kun suomi vajoo suohon. Onneksi muutin ulkomaille 14 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne kannattaisi muuttaa jos kielitaitona pelkkä suomi ja englanti?
Eiköhän englannilla pärjää lähes missä tahansa kehittyneemmässä maassa. Toki paikallisen kielen välttäväkin opettelu on plussaa.
No riippuu tosi paljon ammatista. Jossain isossa kansainvälisessä yrityksessä pärjää johtotehtävissä pelkällä englannilla mutta rividuuunarin täytyy osata paikallista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy väärin äänestetty mää muutan pois! Kai te muuten maksatte sit mun muuton? Ettekö? Miksette? yhyy!
Irlanti houkuttelee lähinnä niitä osaajia, joilla on sua enemmän koulutusta. Sorry persu, saat itse mennä pakkotyöhön vanhainkotiin pyyhkimään perseitä 9 € päiväpalkalla ja keräämään aamuisin kuolleita lavoille trukeilla. Siinä sitä mainosta Suomelle!
olen jo. kuka siellä kurjuudessa viitsii kitua. takaisin en tule.
Lähdin jo 25 v. sitten enkä ole katunut.
Kattoo nyt vielä hetken. Saksa tai Kanada ei olis paha. Japani jos kova ura takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää jo huomenna älkääkä aina vain uhotko. Kukaan ei jää teitä kaipaamaan. Hus pois!
Som skrivet: Då en bildad emigrerar, immigrerar fyra analfabeter. Säkert saknar du ingen av dem som emigrerade imorgon, men hur blir det i början på nästa månad då betalarna fattas och de som skall matas har flerdubblats?
De e int mera mitt problem, bor int i konkurslandet Finland
Mikä hyvä ulkomailla muka odottaisi muualta tulevaa, kun omatkin olot tuntevat ihmiset ovat työttöminä? Ihan sama kuin jos joku muuttaa Suomeen, maailman onnellisimpaan maahan, ja huomaa, ettei saa töitä tai ystäviä ja tukiverkkoa.
Reissuun kyllä. Muuten Suomi on kyllä edelleen oikein hyvä maa asua <3
Suomalaisuus on ainakin minulle yksi tärkeimmistä asioista ja olen onnellinen, että olen syntynyt suomalaiseksi. Vaikka asunkin ulkomailla, ja koti on täällä nyt, niin silti se Suomi ja suomalaisuus on mukana jokaisessa päivässä. Joka päivä ymmärtää sen, miten onnekas on ollut suomalaisista juurista ja suomalaisesta mentaliteetista. On tavallaan helppokin asua muualla, kun suomalaisuus kantaa vaikeidenkin aikojen tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että nainen haluaa mennä polttamaan rahoja Keski-Eurooppaan kesällä, minä joudun jonottamaan uutta passia poliisiaseman oven edessä aamutuimaan. Onneksi tällä hetkellä vapaaherrana ehtii myös sinnekin odottelemaan ovien avausta.
Känslan är bekant då man förnyar passet i Finland. Helt stenålders fasoner i jämförelse med att förnya person-, kör- eller skepparkortet hemma.
Puhu Suomea Suomessa, möngerrä ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Taalta ulkomailta on kivaa katsella kun suomi vajoo suohon. Onneksi muutin ulkomaille 14 vuotta sitten
Valehtelet. Onnellinen ihminen ei ole pahansuopa.
Tervemenoa koko lössi! Miksi ette oikeasti koskaan kuitenkaan muuta pois vaan inisette täällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryin Irlantiin jo reilu vuosi sitten. En kadu. Täällä on yhteiskunnassa kehittymisen ja eteenpäin menemisen meininki, kun taas Suomessa vaan leikataan ja murehditaan miten pärjätään vähenevän väestön ja lisääntyvän velan kanssa. Vanhenevat vanhemmat kun vielä saisi tänne, etteivät joudu niihin Attendon kuivattamoihin sitten kun ikä alkaa enemmän painaa.
Et ole tainnut käydä irlantilaisessa hoitokodissa.
Ovatko saman firman omistuksessa?
En tiedä kuka ne omistaa mutta kaikenlaisia cowboyta tuli tavattua kun etsimme anopille hoitokotia. Lopulta löysimme hyvän ja siitä ilosta maksetaan nyt 1800e viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan vaan kaksi korkeakoulututkintoa ja kaksi työtä on mutta silti rahat ei riitä perheen elättämiseen.Niin vien koulutuksen ja kielitaidon sinne missä sitä arvostetaan eli ulkomaille.Kokemusta on ja nyt tuli mitta täyteen.
Kerrohan ihan avoimestsi ja rehellisesti nuo koulutuksesi ja työsi että voimme todeta että et puhu paskaa. Oletusarvo on meinaan nyt aika vahvasti paskanjauhannan kohdalla.
Naisvaltainen ala,lasten parissa jossa korkeakoulututkinto.Päivätyö.Toinen korkeakoulututkinto toiselta alalta ja toisen työn ohessa teen iltaisin ja viikonloppuna töitä.Teini-ikäisiä lapsia useampi.On julmetut menot kun on yksin. Mutta huomio en elä tukien varassa enkä saa mitään ylimääräistä yhteiskunnalta.
En ole, mutta kun mulla on IT-alan työpaikka täällä ja olen Suomen kansalaisena EU-kansalainen, ihan vapaasti saa oleskella. Paikallinen sosiaaliturvanumero ja pankkitili vaan tarvitsi hankkia ja tehdä verorekisteröinti. Mutta mitään työlupia esimerkiksi ei EU-kansalainen tarvitse.