Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Näin sitä ihmiset ovat erilaisia. Minulle ei nimittäin diili ole turha. En ole aikaisemmin tehnyt netistä kirppariostoja ollenkaan, koska en ole halunnut lähettää etukäteen rahaa tuntemattomalle ja sen jälkeen stressata, että tuleeko ostettu tuote.
Tämän hetkinen diilikokemus on, että ostettu tuote on yhden kerran jäänyt tulematta, mutta sain siitä rahat (katevarauksen) takaisin. Tietenkin harmitti, tämäkin. Ensin odotella postitusta jota ei koskaan tapahtunut, sen jälkeen odotella rahoja palautuvaksi katevarauksesta.
Loppujen lopuksi kuitenkin kävi hyvin, koska sain etukäteen maksamani rahat takaisin, kun syystä tai toisesta myyjä jätti toimittamatta.
Ja miksi en noutanut? Välimatka oli liian pitkä.
Paikkakunnallani ei ollut juuri sillä hetkellä kyseistä tuotetta käytettynä myynnissä. Jos tuote on toisella puolella Suomea, niin eipä sitä yleensä sieltä kannata julkisella liikenteellä lähteä noutamaan.
Tämähän tässä on hyvä, että kyseessä on rinnakkaispalvelu, niin voi valita. Ne ketkä tarvitsevat, käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä ihmiset ovat erilaisia. Minulle ei nimittäin diili ole turha. En ole aikaisemmin tehnyt netistä kirppariostoja ollenkaan, koska en ole halunnut lähettää etukäteen rahaa tuntemattomalle ja sen jälkeen stressata, että tuleeko ostettu tuote.
Tämän hetkinen diilikokemus on, että ostettu tuote on yhden kerran jäänyt tulematta, mutta sain siitä rahat (katevarauksen) takaisin. Tietenkin harmitti, tämäkin. Ensin odotella postitusta jota ei koskaan tapahtunut, sen jälkeen odotella rahoja palautuvaksi katevarauksesta.
Loppujen lopuksi kuitenkin kävi hyvin, koska sain etukäteen maksamani rahat takaisin, kun syystä tai toisesta myyjä jätti toimittamatta.
Ja miksi en noutanut? Välimatka oli liian pitkä.
Paikkakunnallani ei ollut juuri sillä hetkellä kyseistä tuotetta käytettynä myynnissä. Jos tuote on toisella puolella Suomea, niin eipä sitä yleensä sieltä kannata julk
Mistä myyjä tietää, että ostaja on rehellinen? Ostaja voi ottaa tuotteen, väittää, ettei tullut ja rahat tulevat takaisin. Niin tori kuin PayPal on oikeuksetta ostajan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat vuodessa myyntivoittoja yli 5 000 euroa, sinun on maksettava rajan ylittävästä osasta luovutusvoittoveroa. Voitolla tarkoitetaan myyntihinnan ja ostohinnan erotusta." Lähde: Verottaja
Jännä miten moni palstalainen vauhkoaa tällaisesta asiasta, eikä ilmeisesti ymmärrä mikä on myyntivoittoa.
Ja tässä asiassa ei ole mikään muuttunut pitkään aikaan, että mikään uusi asia ei ole kyseessä.
No eipä tuo suuremmin stressaa kun ei todellakaan ole pelkoa, että saisi useilla tonneilla myytyä käytettyä tavaraa vuodessa.
Mutta tuo Torin uudistus, että pitää tunnistautua nähdäkseen kauppakumppanin palautteet tms. on täysin - TÄYSIN - PERSEESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Saan usein kyselyjä myymistäni huokeahintaisista vaatteista ja niiden postikuluista. Nämä ostajat sitten järkyttyvät, kun lyön luvut pöytään. 7,90 euroa maksaa Suomen sisällä S-paketin lähettäminen postitse, eikä tuohon hintaan vaikuta se miten halpaa tai kallista tavaraa paketissa kuskataan. Ärräpussissa lähettäminen onnistuu 6 eurolla. Myyjänä en myöskään voi näihin hintoihin vaikuttaa. Eikö ihmisillä ole tosiaan mitään käsitystä Postin taksoista tänä päivänä? Tuolla kyselemisellä ilmeisesti yritetään saada mua laskemaan jo valmiiksi alhasta hintaa entisestään. Myyjänä ei oo järjeä nähdä vaivaa 2 euron edestä, että ei se 4 euroa luulis olevan täysin mahdoton maksaa, jos tuotteen todella haluat. Myyjänä mun täytyy kuitenkin pakata vaate, käyttää siihen pakkausmateriaaleja kuten teippiä ja laatikkoa, kirjata ostajan tiedot Postin tai R-kioskin sivuille ja lähettää paketti toisin sanoen ajaa autolla jompaan kumpaan puljuun.<
Minä pakkaan ja postitan oikein mielelläni. Nyt vaan on tullut jo useita "ostajia" jotka sopivat hinnasta ja sitten kun lähetän maksutiedot, niin tyypistä ei kuulukaan enää mitään eikä viestiä edes lueta. Alkaa usko mennä. Ennen kaupat tehtiin niin kuin sovittiin ja ihmisiin saattoi luottaa. Nyt on aika paljon k-päitä liikenteessä. Ilahdun joka kerta kun kohdalle sattuu mukava, asiallinen ja sanansa mittainen ostaja.
Mistä ostaja tietää, että myyjä on rehellinen?
Tai kukaan, yhtään kenestäkään, koskaan?
Ei mistään.
Suotavaa olisi, että jokainen, oli sitten missä roolissa tahansa, toimii rehellisesti ja luotettavasti.
Ainoastaan omaan toimintaan voi vaikuttaa olemalla itse rehellinen ja luotettava kaikessa mitä tekee.
Arvostelutkaan ei aina paljasta kaikkea. Nainen, jolla oli arvostelut pelkkää 5 tähteä halusi ostaa multa housut. Pyysi tilinumeron ja lupasi maksaa. Tässä vaiheessa heräsi epäilys, koska hyvään kauppatapaan ei kuulu kerto mitä AIKOO tehdä vaa mitä on tehty. Älä jooko lähetä kellekkään viestiä "aion maksaa illalla, kun menen kotiin" etenkään, jos sulla on tapana unohdella asioita. On paljon fiksumpaa maksaa ensin ja lähettää viesti "olen maksanut" vasta sen jälkeen. Rahoja ei naiselta koskaan kuulunut, enkä voi jättää toteutumattomasta kaupasta arvostelua hänen tililleen. Torissa mulla on ollut vastaavia tapauksia useita, mutta harvemmin henkilöiltä kenen arvostelut on täyttä kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toridiilin kautta tehdyt kaupat on niitä, jotka Torin on pakko ilmoittaa verottajalle, kun tietty ostomäärä tai saatu rahamäärä per vuosi ylittyy.
Ei hel..! "
"Kirpputorimyynti
Yksityishenkilö voi myydä oman perheensä käytössä olleita tavanomaisia tavaroita verovapaasti, jos myynnistä saadut voitot ovat yhteensä enintään 5 000 euroa vuodessa. Jos saat vuodessa myyntivoittoja yli 5 000 euroa, sinun on maksettava rajan ylittävästä osasta luovutusvoittoveroa. Voitolla tarkoitetaan myyntihinnan ja ostohinnan erotusta." Lähde: Verottaja
Pimeetä, että kirpputorimyynnistä pitää maksaa veroa. Mut hei, eihän Suomella ois muuten varaa maksaa italialaisten keittiöremontteja!
Aika monta lahjaksi saatua käytettyä Vuittoniakin saa voitolla myydä, että tekee 5000e VOITTOA.
Esimerkki: henkilö x ostaa vuittonin kassin hintaan 1000e ja myy sen satumaiseen hintaan 7000e. Hän tekee tässä 6000e voittoa. Josta maksetaan 1000e (5000e ylittävä osuus voitosta).
Tosin hän myy samana vuonna myös polkupyöränsä, jonka osti aikanaan 3000e hintaan ja saa siitä nyt 1500e. Tappiota -1500e.
Koska nämä olivat samana vuonna, ne lasketaan yhteen, ja henkilö on tehnyt voittoa vain 6000e-1500e = 4500e eikä maksa kirpparin myyntivoitoistaan vieläkään veroa.
Onko teillä muilla muuttunut Torin kirjautumissivun ulkoasu? Heti näyttää taas astetta hämärämmältä... miksi näitä pitää muuttaa koko ajan?
On jotenkin semmoinen tunne, että tori on nykyään näyteikkuna jossa esittelen että mulla on kotona tälläistä tavaraa... kukaan ei osta eikä laita viestiä. Aika joutava fiilis tällä hetkellä laittaa sinne ilmoituksia. Minne ovat kaikki oikeasti ostavat ihmiset kadonneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat vuodessa myyntivoittoja yli 5 000 euroa, sinun on maksettava rajan ylittävästä osasta luovutusvoittoveroa. Voitolla tarkoitetaan myyntihinnan ja ostohinnan erotusta." Lähde: Verottaja
Jännä miten moni palstalainen vauhkoaa tällaisesta asiasta, eikä ilmeisesti ymmärrä mikä on myyntivoittoa.
Ja tässä asiassa ei ole mikään muuttunut pitkään aikaan, että mikään uusi asia ei ole kyseessä.
No eipä tuo suuremmin stressaa kun ei todellakaan ole pelkoa, että saisi useilla tonneilla myytyä käytettyä tavaraa vuodessa.
Mutta tuo Torin uudistus, että pitää tunnistautua nähdäkseen kauppakumppanin palautteet tms. on täysin - TÄYSIN - PERSEESTÄ.
"Tunnistautumispakko" taas kerran pelottaa ja pudottaa osan potentiaalisista ostajista pois. Täysin tarpeetonta nillitystä ja erittäin turhauttavaa. Kyllä pitäisi olla mahdollisuus nähdä myyjien nimimerkkien takaa palautteet ihan ilman pakkotunnistautumista.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelutkaan ei aina paljasta kaikkea. Nainen, jolla oli arvostelut pelkkää 5 tähteä halusi ostaa multa housut. Pyysi tilinumeron ja lupasi maksaa. Tässä vaiheessa heräsi epäilys, koska hyvään kauppatapaan ei kuulu kerto mitä AIKOO tehdä vaa mitä on tehty. Älä jooko lähetä kellekkään viestiä "aion maksaa illalla, kun menen kotiin" etenkään, jos sulla on tapana unohdella asioita. On paljon fiksumpaa maksaa ensin ja lähettää viesti "olen maksanut" vasta sen jälkeen. Rahoja ei naiselta koskaan kuulunut, enkä voi jättää toteutumattomasta kaupasta arvostelua hänen tililleen. Torissa mulla on ollut vastaavia tapauksia useita, mutta harvemmin henkilöiltä kenen arvostelut on täyttä kymppiä.
Onhan tuo " aion maksaa illalla kun pääsen kotiin " ihan asiallinen viesti,parempi kuin hiljaisuus. Sitten kun on maksettu niin voi vielä laittaa infoa tästäkin. Se että joku ei näin toiminut on oman vuosien tori kokemusten perusteella harvinaista,ostan ja myyn sekä kommunikoin.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin semmoinen tunne, että tori on nykyään näyteikkuna jossa esittelen että mulla on kotona tälläistä tavaraa... kukaan ei osta eikä laita viestiä. Aika joutava fiilis tällä hetkellä laittaa sinne ilmoituksia. Minne ovat kaikki oikeasti ostavat ihmiset kadonneet?
Ne odottaa että laitat ne "annetaan" osioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo Torin uudistus, että pitää tunnistautua nähdäkseen kauppakumppanin palautteet tms. on täysin - TÄYSMikä siinä pelottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne odottaa että laitat ne "annetaan" osioon.
Heh, no sitä saavat odottaa hautaan asti :D
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen toimii rehdisti, niin ei ole mikään ongelma, että tiedot menevät verottajalle.
Se, että haluaa salata myyntivoittoa verottajalta, kertoo aika paljon ajatusmaailmasta.
Kuule kaikki kuitittomat myynnit katsotaan puhtaasti voitoksi - samoin postikulut, jos niistä ei löydy kuittia vastaavaa pakettikorttia. Tämä on verokarhun linjaus. Tulipa maksettua tappioistakin mojovat verot. Selvityksen tekeminen verottajalle vei taas koko kesäloman.
Kaivele siinä tositteita 6 vuoden ajalta, jos et halua maksaa tappioistakin verot viivästyskorkoineen!!
Vaikeat ihmiset tinkivät kun eivät kehtaa kaikkea varastaa. Ilman veroja saa tavaroitaan tietyn summan myydä, ihan turhaan verottaja oliei mukana.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä muilla muuttunut Torin kirjautumissivun ulkoasu? Heti näyttää taas astetta hämärämmältä... miksi näitä pitää muuttaa koko ajan?
Miksi tämä on muutettu ilman, että on tiedotettu?
Heti pelästyin, että olen jollain huijaussivulla. Vai olenko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on muutettu ilman, että on tiedotettu?
Heti pelästyin, että olen jollain huijaussivulla. Vai olenko?
Nyt Torin kirjautumissivu on taas se sama vanha!
Onko muilla samaa, että vanhasta kirjautumissivusta on tullut uusi ja nyt taas vanha?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeat ihmiset tinkivät kun eivät kehtaa kaikkea varastaa. Ilman veroja saa tavaroitaan tietyn summan myydä, ihan turhaan verottaja oliei mukana.
Poistan kaikki myydyt tuotteet, en merkkaa niitä myydyksi. Verottajalle menee tieto vain niistä, jotka on varmuudella myyty ja joiden hinta on voitu torin puolelta vahvistaa eli toridiilikohteet.
Olen ostanut todella paljon lasten vaatteita, leluja, kirjoja ynnä muuta, postikuluilla ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle, pääasia on ne ostetut tuotteet, joku 7.90€ postikuluja tai vaikka kymppi on sivuseikka mutta diili on turha, tori kuvittelee keksineensä jotain uutta.