Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!

Vierailija
06.03.2024 |

Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬

Kommentit (2259)

Vierailija
2001/2259 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen toimii rehdisti, niin ei ole mikään ongelma, että tiedot menevät verottajalle. 

Se, että haluaa salata myyntivoittoa verottajalta, kertoo aika paljon ajatusmaailmasta. 

Kuule kaikki kuitittomat myynnit katsotaan puhtaasti voitoksi - samoin postikulut, jos niistä ei löydy kuittia vastaavaa pakettikorttia. Tämä on verokarhun linjaus. Tulipa maksettua tappioistakin mojovat verot. Selvityksen tekeminen verottajalle vei taas koko kesäloman.

Kaivele siinä tositteita 6 vuoden ajalta, jos et halua maksaa tappioistakin verot viivästyskorkoineen!!

Jos ostaa vuodessa 100 kpl tuotteita hintaan 100 euroa/kpl ja myy ne saman vuoden aikana hintaan 90 euroa/kpl, verottaja tulkitsee tämän voitolliseksi myynniksi, koska vuoden myynnin kokonaismäärä ylittää sallitus rajan.

Vierailija
2002/2259 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrataanpa vähäsen:

DAC-7 Direktiivi.

Millaisia tilanteita alustaoperaattorin tiedonantovelvollisuus ei koske?

pienimuotoisesta tavaramyynnistä: jos myyjällä on ollut kalenterivuoden aikana saman alustaoperaattorin kautta yhteensä enintään 30 tavaramyyntiä ja vastikkeiden määrä on ollut yhteensä enintään 2 000 euroa

Ei kovin helppo tulkintakysymys

Tiedonantovelvollisuus koskee Väinölän mukaan alustoja, joissa operaattorilla on tiedossa, että myynti on tapahtunut alustan kautta sekä tieto osapuolten sopimasta myyntihinnasta.

Lähde:

Tiedonantovelvollisuus digitaalisen alustan kautta välitetyistä palveluista ja myynneistä - vero.fi

EU-direktiivi (DAC7) koskee tavaramyyntiä, kiinteän omaisuuden vuokrausta, liikennevälineen vuokrausta ja henkilökohtaista palvelua.

https://www.talouselama.fi/uutiset/myytko-netissa-paljon-tavaraa-verott…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5342851/tori-myynnit-jatkossa-verohalli…

https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/14853435660562-Tori-ja-verotus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2259 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ihan ihme nillittäjiä, minulle joku lähetti viestin myynkö uuden 15€ tuotteen 5 € ja kun vastasin en niin hän laittoi viestin että en osaa myydä, kaikenlaisia Urpoja.Minä laitan myyntihinnan ilmoitukseen, jos ei mene sillä kaupaksi niin sitten ei mene.

Vierailija
2004/2259 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt ruvennut vasta kunnolla shoppailemaan, kun on toridiili ja siihen voi luottaa. Olen ostanut useita kalliimpia merkkituotteita ja olen ollut erittäin tyytyväinen, myyjät myös.

Eräskin uusi vaate, joka aikanaan loppui omassa koossani kaupoista, löytyi kaupan hintaan torista. Laput kiinni ja omassa koossani. Sokkona en olisi uskaltanut ostaa, toridiilillä kyllä.

Vierailija
2005/2259 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt ruvennut vasta kunnolla shoppailemaan, kun on toridiili ja siihen voi luottaa. Olen ostanut useita kalliimpia merkkituotteita ja olen ollut erittäin tyytyväinen, myyjät myös.

Eräskin uusi vaate, joka aikanaan loppui omassa koossani kaupoista, löytyi kaupan hintaan torista. Laput kiinni ja omassa koossani. Sokkona en olisi uskaltanut ostaa, toridiilillä kyllä.

Olen ostanut koko torin olemassaolon ajan tavaraa, satoja kertoja postitse, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, millään tyhmällä diilillä en osta mitään, tori.fi ahne välikäsi turhaan siinä välissä, en suosittele, älkää käyttäkö sitä.

Vierailija
2006/2259 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ToriDiili-vastaisen myyjän propagandalta. 

Jos kyseessä olisi ostaja, niin kirjoittajalla ei voisi olla mitään ToriDiiliä vastaan, sillä ToriDiilin olemassaolo ei estä ostamista ilman diiliä. 

Tämä on täälläkin todettu jo lukuisia kertoja. Ilmeisesti kuitenkin jostain syystä toisten tekemät diili-kaupat harmittavat. Harmituksesta huolimatta oma jääräpäisyys kaiketi estää omat diilikaupat. Jäljelle jää vain aggressiivinen kiukuttelu toisten kaupoista. 

Vierailija
2007/2259 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ToriDiili-vastaisen myyjän propagandalta. 

Jos kyseessä olisi ostaja, niin kirjoittajalla ei voisi olla mitään ToriDiiliä vastaan, sillä ToriDiilin olemassaolo ei estä ostamista ilman diiliä. 

Tämä on täälläkin todettu jo lukuisia kertoja. Ilmeisesti kuitenkin jostain syystä toisten tekemät diili-kaupat harmittavat. Harmituksesta huolimatta oma jääräpäisyys kaiketi estää omat diilikaupat. Jäljelle jää vain aggressiivinen kiukuttelu toisten kaupoista. 

Mikä logiikka? Kai kenelle vaan voi olla mitä tahansa mielipiteitä jostain toridiilistä? Itse ostan kaiken noutaen, maksan käteisellä, aina kaiken.

Vierailija
2008/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva vahva diilikokemattoman ostajan mielipide koski kauppoja, joissa tuote toimitetaan postitse. 

Erikoista, että se häiritsee häntä, että ostajille tarjotaan enemmän vaihtoehtoja ostamiseen, ei vähemmän. 

Mikäänhän ei ole estänyt, eikä estä edelleenkään häntä ostamasta diilittä. 

Vierailija
2009/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä oleva vahva diilikokemattoman ostajan mielipide koski kauppoja, joissa tuote toimitetaan postitse. 

Erikoista, että se häiritsee häntä, että ostajille tarjotaan enemmän vaihtoehtoja ostamiseen, ei vähemmän. 

Mikäänhän ei ole estänyt, eikä estä edelleenkään häntä ostamasta diilittä. 

Huonot vaihtoehdot toki pitää karsia pois, kyllä ainakin minä olen sekä ostanut että myynyt postitse tavaraa mutta en tarvitse siihen muuta kun postia, kaikki muu on turhaa.

Vierailija
2010/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi ostin diilin kautta. En koe turhaksi enkä huonoksi.

Vain yhden (1) kerran on jäänyt tuote saamatta (rahat palautuivat katevarauksesta). 

Vierailija
2011/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dille on turhaa roskaa, älkää vaan maksako turhasta roskasta mitään.

Vierailija
2012/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä on aikaa säätää.

Vierailija
2013/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan usein kyselyjä myymistäni huokeahintaisista vaatteista ja niiden postikuluista. Nämä ostajat sitten järkyttyvät, kun lyön luvut pöytään. 7,90 euroa maksaa Suomen sisällä S-paketin lähettäminen postitse, eikä tuohon hintaan vaikuta se miten halpaa tai kallista tavaraa paketissa kuskataan. Ärräpussissa lähettäminen onnistuu 6 eurolla. Myyjänä en myöskään voi näihin hintoihin vaikuttaa. Eikö ihmisillä ole tosiaan mitään käsitystä Postin taksoista tänä päivänä? Tuolla kyselemisellä ilmeisesti yritetään saada mua laskemaan jo valmiiksi alhasta hintaa entisestään. Myyjänä ei oo järjeä nähdä vaivaa 2 euron edestä, että ei se 4 euroa luulis olevan täysin mahdoton maksaa, jos tuotteen todella haluat. Myyjänä mun täytyy kuitenkin pakata vaate, käyttää siihen pakkausmateriaaleja kuten teippiä ja laatikkoa, kirjata ostajan tiedot Postin tai R-kioskin sivuille ja lähettää paketti toisin sanoen ajaa autolla jompaan kumpaan puljuun.<

Jos ei ole tarvinnur postittaa mitään, niin hinnat ei ole tuttuja ja saattavat todella yllättää. Lähetin vasta pienen kirjekuoren kotimaan postimerkillä. Merkkejä piti ostaa kaksi, koska kirje painoi enemmän kuin 50g. Hinta oli 2,50€ kpl. eli viisi euroa moisesta toimituksesta 🙄

Vierailija
2014/2259 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkuminen postikuluista tai palvelumaksuista. 

Ostakaa kivijalkakirpputoreilta ja -kaupoista, niin ei tarvitse maksaa kumpaakaan (erikseen eriteltynä). 

Vierailija
2015/2259 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen toimii rehdisti, niin ei ole mikään ongelma, että tiedot menevät verottajalle. 

Se, että haluaa salata myyntivoittoa verottajalta, kertoo aika paljon ajatusmaailmasta. 

Kuule kaikki kuitittomat myynnit katsotaan puhtaasti voitoksi - samoin postikulut, jos niistä ei löydy kuittia vastaavaa pakettikorttia. Tämä on verokarhun linjaus. Tulipa maksettua tappioistakin mojovat verot. Selvityksen tekeminen verottajalle vei taas koko kesäloman.

Kaivele siinä tositteita 6 vuoden ajalta, jos et halua maksaa tappioistakin verot viivästyskorkoineen!!

Tiliotteistahan nämä kaikki nykyään näkyvät. Kuka enää säilyttelee paperikuitteja?

Vierailija
2016/2259 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla muuttunut Torin kirjautumissivun ulkoasu? Heti näyttää taas astetta hämärämmältä... miksi näitä pitää muuttaa koko ajan?

Miksi tämä on muutettu ilman, että on tiedotettu?

Heti pelästyin, että olen jollain huijaussivulla. Vai olenko?

Nyt Torin kirjautumissivu on taas se sama vanha!

Onko muilla samaa, että vanhasta kirjautumissivusta on tullut uusi ja nyt taas vanha?

Mulle kävi kans juuri näin. Heti tuli fiilis, että on joku valesivusto lyönyt läpi. Kiinalaiset? Sheidiä :(

Vierailija
2017/2259 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla muuttunut Torin kirjautumissivun ulkoasu? Heti näyttää taas astetta hämärämmältä... miksi näitä pitää muuttaa koko ajan?

Miksi tämä on muutettu ilman, että on tiedotettu?

Heti pelästyin, että olen jollain huijaussivulla. Vai olenko?

Nyt Torin kirjautumissivu on taas se sama vanha!

Onko muilla samaa, että vanhasta kirjautumissivusta on tullut uusi ja nyt taas vanha?

Mulle kävi kans juuri näin. Heti tuli fiilis, että on joku valesivusto lyönyt läpi. Kiinalaiset? Sheidiä :(

Mikä juttu tää nyt on? Ensin vanha kirjautumissivu, sitten pariksi päiväksi uusi, joka siis vaihtui vanhaan. Nyt tänään taas uusi sivu!

Vierailija
2018/2259 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin joskus 15-20 v sitten huuto netin käytön, kun se uudistettiin niin sekavaksi.

Pari vuotta sitten innostuin tori fistä ja olen ostanut sieltä vaikka mitä. Vaan enpä jaksa enää. Varmaan häviää käyttäjät sieltäkin nyt tämän uudistuksen myötä.

Lopetin käytön... Jotkut myyvät kaatopaikka tavaraa eikä tori.fi tee mitään!

Vierailija
2019/2259 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin joskus 15-20 v sitten huuto netin käytön, kun se uudistettiin niin sekavaksi.

Pari vuotta sitten innostuin tori fistä ja olen ostanut sieltä vaikka mitä. Vaan enpä jaksa enää. Varmaan häviää käyttäjät sieltäkin nyt tämän uudistuksen myötä.

Lopetin käytön... Jotkut myyvät kaatopaikka tavaraa eikä tori.fi tee mitään!

Oletko niin tyhmä että ostat kaatopaikkatavaraa?

Vierailija
2020/2259 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytti numero  6. Sheidi Haarla käy pytyllä.

Miks ei persettä ja pillua näytetä?