Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lajitteletko jätteesi? Mikä on syynä, jos et?

Vierailija
16.01.2007 |

Minä lajittelen lähes kaiken mitä vain voin. Tuttujen kanssa jutellessa olen kuullut, että jotkut eivät lajittele paljon mitään. Onko tämä yleistäkin?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelemaan ympäristöystävällisesti. Ehkä pitäisi ainakin vähän vihjailla muillekin.

Vierailija
42/62 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on 9 erilaista astiaa erilaisille jätteille. Hyvä minä! Olen TODELLA ylpeä itsestäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä mitään mitä voisi vielä lajitella. Eikös niin?

Vierailija
44/62 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emme lajittele ruoantähteitä, koska koulutuksemme takia tiedämme sen turhaksi. Toisinaan viemme myös lasipurkkeja tavallisiin jätteisiin (jos kiire tai väsy), mutta eipä muuta. Muuten noudatamme joissakin asioissa erittäin vihreitä arvoja kuten saastuttaminen, joka on maailman suurin ongelma. On osattava kohdistaa oikein toimintansa eikä hosuttava kuinheikkopäinen ilman vaikutusta.

Vierailija
45/62 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupalle. Vaikka hän siis kantaa ison kasan ruokaa kaupasta kotiin pari kertaa viikossa. Ei ne pahvit paina edes sitä vertaa! Ja matka tietysti mennään vielä autolla.....

Kuinka ihmiset ovat järkyttävän itsekkäitä ja lyhytnäköisiä?

Vierailija
46/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on tietenkin välttää jätettä, mutta eläessä sitä vähän tulee. Jos on lapsiakin, niin kai kiinnostaa kuinka puhdas maailma on & ilmastonmuutos jne.

Vierailija
47/62 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelu on yksi tosi pieni ja helppo juttu ja siitä on oikeasti hyötyä.

Vierailija
48/62 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatopaikkajätettä. En oikein tiedä onko järkevää kierrättää jugurttipurkkien kansia pienmetalliin? Parempi kai jättää kyseiset purkit ostamatta ja käyttää pahvisia. Jos sitä jugurttia pitää syödä.

Vierailija
49/62 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamaan mitään pusseja erikseen sitä varten. Homma toimii ja ei tuo bioroskis todellakaan haise. Ainoastaan jos sinne laitetaan jotain kalanperkuujuttuja, niin kannattaa viedä äkkiä pihalle.

Vierailija
50/62 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asutaan vuokralla kerrostalossa, jossa ei ole ku roskikset ja lehtikeräyspiste pihalla.

Kun päästään muuttamaan uuteen ok-taloon, niin siihen keittiöön olen ottanut kunnon lajittelusysteemin :)

Vierailija
51/62 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lasi

-metalli

-pahvit ja paperit

-nestekartongit

-vaatteet kirppikselle/kiertoon

-pullot/tölkit

Itse aloin kierrättää enemmän, kun lapsen vaippa-aikana tuli niin tolkuttomasti jätettä.

Vierailija
52/62 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikealla asenteella lajittelu ei ole mikään ongelma. En osaisi heittää roskiin mitään mitä voisi kierrättää.

Vierailija
53/62 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvitse aina saada uutena ja kertakäyttöisenä. Kuukupit ja kestovaipat kunniaan. :)

Vierailija
54/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
55/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio, energia, paperi, pahvi, paristot lasi, metalli, kirkas muovi, kangas, kaatopaikkajäte puutarhajäte

Vierailija
56/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kupari ja alumiini

Vierailija
57/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- paperi

-nestepakkaukset ja muu kartonki

-lasi

-metalli

-biojäte

vaatteita viedään etupäässä UFF:ille jos tutuista kukaan ei tarvitse. Ongelmajätteet tietysti omiin keräyksiinsä jne. En ymmärrä lajittelemattomia ihmisiä!

Sinulla on sitten ymmärryksessä vikaa.

Vierailija
58/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättäminen ei todellakaan ole vaikeaa, mutta laiskat ja piittaamattomat nutipäät tekee siitä kallista taloyhtiöille.

Miettikääpä tätä... siksi ne vuokrat ja kiinteistökustannukset nousevat kun ette kierrätä.

Kusette omaan nilkkaanne.

Vierailija
59/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen, poislukien asiat jotka ovat liian työläitä tai rahaa vieviä. Lehtikeräys on omassa pihassa, samoin bio ja polttojäte. Alumiinivuokaa en laita metallinkeräykseen koska en ala pesemään roskia, ja se alkaa haista kun odottelee likaisena viemistä, samoin muut foliot, kuten jukurtin kannet. Litran purkki jukurttia menee tyhjetessään myös polttojätteeseen ,koska en ala pesemään roskia sillä se vie vettä, eli rahaa. 

Vierailija
60/62 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea tarvitse aina saada uutena ja kertakäyttöisenä. Kuukupit ja kestovaipat kunniaan. :)

Miten tämä liittyy roskien lajitteluun?