Miksi nuoret joutuvat monivaiheisiin rekryprosesseihin? Näin vastaa Barona
Miksi yksinkertaiseen kassatyöhön päästäkseen on käytävä läpi jopa nelivaiheinen rekrytointiprosessi?
HS kertoi maanantaina, että moni nuori kokee töiden saamisen pääkaupunkiseudulta hankalana, työläänä ja stressaavana. Esimerkiksi 21-vuotias Laura Anttinen kertoi hakeneensa elokuvateattarin kassalle töihin, jolloin hän joutui nelivaiheiseen rekrytointiprosessiin. Vastassa oli jopa 800 kilpailijaa.
Pyysimme Baronan rekrytointipäällikkö Kristiina Vormalaa selittämään, miksi töihin pääseminen on nykyään niin valtavan rekrytointiviidakon takana.
https://hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010270549.html
Kommentit (88)
Näitä oli jo 20 vuotta sitten, Lauran ikäisenä kans jouduin tälläisiin pilipali testeihin, ryhmähaastatteluihin jossa kovaäänisin päällepuhuja sai paikan yms yms.
Ilmanko elokuvaliput ovat nykyisin törkeän kalliita. Rahaa menee tällaisille valohoitoa tarjoaville yrityksille.
Ei kannata osallistua mihinkään rekryyn jossa rekryävä taho on HR, eikä se varsinainen työstä oikeasti vastaava esihenkilö.
Meillä cittarissa hakijat laitettiin pakkamaan asiakkaiden ostoksia ja hyllyttämään tavaroita. Seurasin vakkarina vieressä ja tuntui pahalta heidän puolestaan, joita ei valittu
Vierailija kirjoitti:
Meillä cittarissa hakijat laitettiin pakkamaan asiakkaiden ostoksia ja hyllyttämään tavaroita. Seurasin vakkarina vieressä ja tuntui pahalta heidän puolestaan, joita ei valittu
Saipahan cittari ilmaista työvoimaa päiväksi🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata asua isoissa kaupungeissa, niin ei tarvitse leikkiä rekrytointi leikkejä, vaan työt saa työhaastattelun perusteella :)
Itse en ehtinyt edes hakea töitä valmistuttuani uuteen ammattiin, kun jo soitettiin töihin. Työpaikan saatuani minulle on soitettu muualtakin, että kiinnostaisiko työt.
Lapseni 17v ilman työkokemusta ja koulutusta sai työpaikan soittamalla yrittäjälle ja nyt on 19v, valmistuu keväällä ja hänelle on tarjottu jo kolmea eri työpaikkaa.
Toinen lapseni, 20v, haki töitä reilu viikko sitten, sai hakemansa paikan ja aloittaa ensi viikolla. Taustana ylioppilastutkinto.
Mitään sukulaisuussuhteita tmv ei ole, vaan kaikki paikat on sellaisia, johon menty täysin vieraana.
Mitä työpaikkoja lapsillesi on tarjottu? En muista, että itselleni olisi koskaan tarjottu työtä. Kuitenkin olen ylemmän korkeakoulututkin
Mitäs sitten? Se että on ylempi tutkinto tai luikan paras ei kerro että olisit paras työntekijä. Mullaki luokan paras hemoglobiini, ei töihin kutsuttu joten päätin työllistää itseni.
Eihän nuoret ja varsinkin nuoret naiset koskaan haluaisi itse tehdä mitään kun kaikki pitää saada valmiina muiden tekemänä että itse voi vain olla ja keskittyä elämyksiin. Nuorilta naisilta kun kysytään niin eihän heidän pitäisi edes maksaa omaa elämistään kun sekin pitää saada miesten maksamana. Mutta nuoret naiset on pahimpia valittamaan rahan puutetta kun itse keskittyy tuhlaamaan rahaa turhuuksiin eli ulkonäköön ja elämyksiin vaikka ne rahat pitäisi ennemmin käyttää elämiseen ja pakollisiin maksuihin
Onkohan Barona käyttänyt esim näitä huuhaa-testejä?