CREDIT-kortti mistä pankista ??
Mulla on vuosikymmenet ollut OP-kortti . Joskus takavuosina korttiin tuli vielä tänäpäivänäkin jatkuvasti ärsyttävä uudistus . Eli kun ennen kortti nollautui kun rahat lähtivät tililtä niin nytten se jää vielä OP:ssä kymmenen päivää naputtamaan laskua , todella hankalaa ja ärsyttävää . Onko jossain pankissa saatavilla creditkortti joka toimisi kuten OPssä ennen ??
Kommentit (26)
Ja nettipankissa voit säätää miten luottokortti laskuttaa tililtä (esim. koko luoton kerralla vai erissä jne)
Mutta eihän täällä ole kenelläkään luottotietoja joten kysymys on teoreettinen
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän täällä ole kenelläkään luottotietoja joten kysymys on teoreettinen
Ei ollu teoreettinen tilanne on nyt useampia vuosia ollut tuo eikä sillä oo mitään tekemistä luottotietojen kaa vaan silloisen OP uudistuksen joka sotki niin selvän systeemin nyt vaan kiinnostaisi tietää toimiiko joku muu pankki entisellä hyvällä tavalla ??
En ymmärrä ongelmaasi. Mitä tämä "nytten se jää vielä OP:ssä kymmenen päivää naputtamaan laskua" tarkoittaa käytännössä?
Jää kymmenen päivää naputtamaan laskua - mitä tuo tarkoittaa? Mun op: n credit.
Vierailija kirjoitti:
jos eräpäivä 31 lasku jatkuu 10 päivään
jos eräpäivä 15 lasku jatkuu 25 päivään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos eräpäivä 31 lasku jatkuu 10 päivään
jos eräpäivä 15 lasku jatkuu 25 päivään
Niin? Mikä ongelma kun kyse on edellisen kuukauden laskusta?
Ei kyllä oikein auennut vieläkään, millaista korttia kaipaat. Haluatko siis pidemmän maksuajan kuin mitä OP:n luottokortti tarjoaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä oikein auennut vieläkään, millaista korttia kaipaat. Haluatko siis pidemmän maksuajan kuin mitä OP:n luottokortti tarjoaa?
En mä mitään maksuaikaa haluu vaan kortin joka toimii sillai loogisesti kuten OP ennen , nyt kun mulla ei enään oo mitään muitakaan siteitä OPhen niin kiinnostaisi tietää mikä on tilanne muissa pankeissa .
Outoa kerrassaan. Minulla on Nordeasta Master-kortti, jossa on 5.000€:n luottoraja. Voin maksaa sen pois vaikka heti, laittaa sen automaattimaksun haluamalleni päivälle tai siirtää maksupäivää maailman tappiin. Siirron jälkeen vain maksan siitä muistaakseni 9,5%:n korkoa.
En kyllä ymmärrä sun ongelmaa, oot varmaan ite ymmärtänyt jotain väärin.
Mulla op:n credit. Eräpäivä kk:n 15. päivä. Laskutuskausi katkeaa edellisen kuun 24. päivä.
Eli nyt ensi vikkolla maksan pois kaiken, mitä on kertynyt 25.11.-24.12. välisellä ajalla.
Minäkään en ymmärrä mikä on ongelma :)
Mutta vastaan silti:
Nordeassa mulla on 2500€ luotolla eräpäivä kuun viimeinen.
S-Pankissa mulla on 2500€ luotolla eräpäivä kuun 15 (palkkapäivä).
Jos kumpaa tahansa korttia vaikkapa 10. päivä kun ostan tuotteen netistä, saan sen tavaran 16. päivä ja katson onpa kiva -> Lyhennän luoton pois.
(Näin oli sitten ostopäivä ja tavaran saantipäivä mikä tahansa, lyhennän aina luoton samantien tuotteen pitämisen jälkeen kokonaisena pois.)
Näin mitään laskua ei ehdi tulla kummastakaan kortista koskaan saati mitään nakutteluja?
Vierailija kirjoitti:
Mulla op:n credit. Eräpäivä kk:n 15. päivä. Laskutuskausi katkeaa edellisen kuun 24. päivä.
Eli nyt ensi vikkolla maksan pois kaiken, mitä on kertynyt 25.11.-24.12. välisellä ajalla.
Siis noinhan se nykyään menee mutta aiemmin se meni niin että kun 31 päivä maksoi laskun niin 1 päivänä alkoi uuden kertyminen . Eli se mitä mä haluaisin olisi että kun lasku maksetaan 15 päivä niin uusi lasku alkaisi kertyä 16 päivä .
Minulle tuli juuri Morrow Bankin lasku. Laskutusjakso on 1.-31.12. ja eräpäivä 20.1. Toki voin maksaa koko saldon nollille, jos en halua maksaa tammikuun veloituksia vasta 20.2.
Morrow Bankilta saa kivasti cashbackia etenkin verkko-ostoista, joten käytän nykyisin todella harvoin OP:n luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis noinhan se nykyään menee mutta aiemmin se meni niin että kun 31 päivä maksoi laskun niin 1 päivänä alkoi uuden kertyminen . Eli se mitä mä haluaisin olisi että kun lasku maksetaan 15 päivä niin uusi lasku alkaisi kertyä 16 päivä .
No tuskin mistään saa tuollaisilla speksekllä luottokorttia, eihän tuossa jää korotonta maksuaikaa ollenkaan kuukauden viimeisille ostoille
Motä väliä sillä edes on, maksat viimeistään eräpäivänä kertyneen laskun pois, sama se koska seuraava laskutuskausi alkaa.
Siis jotenkin tuntuu että puhutaan eri asioista en tarkoita mitään luottokorttia vaan ihan tavan OPcredit maksukorttia ja sen toimintaa ja ainoastaan haluaisin toimintatavan palaamista ennalleen . Tosta summasta vielä vaikka se raha ei tässä ookkaa oleellinen niin summan nostivat silloin aikoinaan prkl-uudistuksessa tonnista kahteen niin hyvin sillä tonnillakin pärjäisi .
Vierailija kirjoitti:
Siis jotenkin tuntuu että puhutaan eri asioista en tarkoita mitään luottokorttia vaan ihan tavan OPcredit maksukorttia ja sen toimintaa ja ainoastaan haluaisin toimintatavan palaamista ennalleen . Tosta summasta vielä vaikka se raha ei tässä ookkaa oleellinen niin summan nostivat silloin aikoinaan prkl-uudistuksessa tonnista kahteen niin hyvin sillä tonnillakin pärjäisi .
Credit tarkoittaa nimenomaan luottokorttia. Ja noista sun horinoista ei kyllä saa mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Credit tarkoittaa nimenomaan luottokorttia. Ja noista sun horinoista ei kyllä saa mitään tolkkua.
PANKKIKORTTI se on entinen KULTAKORTTI
https://www.op.fi/documents/10208/4075205/OP%20Classic%20pysty%20500px%…
Vierailija kirjoitti:
Credit on nimenomaa luottokortti. Ei sitä oo pakko käyttää jos on noin hankalaa.
Jos käytät, niin voit vaikka samantien maksaa sen nollille, ei oo pakko odottaa laskua.
Kaikki pankit tarjoavat credit eli luottokortteja.