Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti Kesämökit 2024 Official

Vierailija
06.03.2024 |

Tänään alkaa uusi kausi. 

Samalla ruutuun saadaan myös uusia tuomareita. Pitkään mukana olleiden Sini Rainion ja Tero Pennasen tilalla aloittavat Nelosen Huvilasta & huussista tuttu maisemasuunnittelija Kati Jukarainen ja arkkitehti Otto Heinonen.

Ellinoora Uusi-Kartano, vastaava tuottaja:

-Pitkäänkin jatkuneiden ohjelmien osalta jokainen kausi on oma ihana kokonaisuutensa. Ohjelmien esiintyjien kokoonpanoa tarkastellaan aina silloin tällöin esimerkiksi sen mukaan, mihin halutaan tulevalla kaudella ohjelman sisällössä keskittyä.

Kaudella katse halutaan luoda entistä enemmän myös mökin ulkopuolelle. Piha ja tontti kun ovat tärkeä osa mökkielämystä. Jukarainen kuului jo vuonna 2015 Kauneimman kodin sisarsarjan, Suomen kauneimman pihan tuomaristoon. Tuolloin tuomaristossa nähtiin Hanna Sumarin lisäksi palkittu maisema-arkkitehti, nyt jo edesmennyt Tommi Heinonen. Otto Heinonen on hänen poikansa.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6eca8162-fe35-415c-a83d-b52232e…

Olisivat vaihtaneet Hanna Sumarin myös pois. Mutta ei, vastaavan tuottajan mukaan tietenkin Hannan pitää ehdottamasti olla mukana, kun hän on ollut alusta asti...

Kommentit (850)

Vierailija
181/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin sitä valtavaa Kustavin mökin ihastelua. Ei oltu sisällä vielä käyty. Mutta joillekin riittää se, että se on Kustavissa. Ja aika monellekin.

Minua kyllä myös ihastutti heti ensinäkymät ulkoa. Osin juuri tosiaan siksi että heti näki että ollaan saaristossa, eikä jossain perus järvenrantamökillä, ne kalliot, saaristolle tyypilliset kasvit, se venevaja. Ja talo oli myös tuolla perinteistä tyyliä. 

Vierailija
182/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt tavat kirjoittaa kirjaimia ja numeroita opetetaan alakoulussa ja niiden perusteluina ovat tekotavan nopeus, sujuvuus ja selkeys. Numero kahdeksan tehdään kynää nostamatta kahdella kiepautuksella. Hanna tekee eri tavoin kuin koulussa opetetaan.

Mutta koulussa opetetaan myös hyvää käytöstä ja kaunista puhetta toisista. -Jollet voi sanoa toisesta ihmisestä kaunista, älä sano mitään.

Tv ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvila jakso, jakson toinen huvila oli kyllä omakotitalo, järven rannalla . Ei puu huvila !

Vierailija
184/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menee nyt jo vähän ohi ohjelman, mutta eihän kyse ole mistään "vain minun tapani"-ajattelusta. Se rinkulakasi on virallinen, esim. kun menet äänestämään, niin virallinen kasi kuvassa ei ole mikään pallurat päällekkäin. Toki jokainen saa tehdä numerot miten sattuu, pääasia että niistä selvän saa, mutta onhan niihin ihan viralliset mallit, minkä mukaan ne koulussakin jo lapsille opetetaan."

No niin menee, mutta nyt ei olla äänestämässä. Kyse on tyylistä, käsialasta, joka on jokaisella oma. Pääasia että tulee ymmärretyksi ja tästä keskustelusta päätellen kaikki on ymmärtänyt kyseessä olevan numero 8. En oikeasti ihan edes ymmärrä tätä kohua, koska tuo kaksi palloa päällekkäin on niin tavallinen tapa tehdä 8. 

Vierailija
185/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvilajakso katsottu. Oikea pääsi jatkoon tässäkin jaksossa. Itse kyllä tykkäsin myös siitä toisesta samoille pisteille päässeestä. 

En ymmärrä, miksi Sumarin ulkonäköä, käytöstä, asiantuntemusta ja jopa käsialaa tässä ketjussa arvostellaan. Onhan hän ikäisekseen todella hyvän näköinen ja energinen ihminen. Hänellä ei ehkä ole mitään sisustusalan koulutusta, mutta ei kai sitä tarvitse ollakaan. Hänen mielipiteensä ovat aina perusteltuja ja mielestäni hänen sisustussilmänsä/-näkemyksensä on todella hyvä ja hän osaa kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin arvostelussaan. 

No varmaan juuri noista syistä arvostellaan. Se kuuluisa kateus, anteeksi nyt vaan arvon leidit. Itse tykkään kyseisestä henkilöstä. Ikinä en ole livenä tavannut, mutta jos on tuollainen tosielämässä kuin telkkarissa, niin olisi kyllä kivan oloista seuraa. Toisin kuin nämä arvostelijat täällä.... 

Vierailija
186/850 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok mökit, mutta olipa tuo merivesi ihan hirveän näköistä verrattuna järviveteen.

Sitten en voi sietää tuota "korkomaailmaa" ja jatkossa tulee varmaan värimaailma, laiturimaailma ja pihamaailma. Huoh!

Eipä se merivesi ole kaikkialla noin huonon näköistä, ja monessa järvessä taas vesi on paljon hirveämpää. Sijainnista riippuvainen asia.

Olen itse merenrannan asukki, mutta mökin halusin puhtaan erämaajärven rannalta, koska uiminen on yksi oma tärkeä asia mökkeilyssä. Valintakysymys.

Niin? Miksi ei meressä muka voisi uida? Ihan outo kommentti sinulla.

Vierailija
187/850 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvilajakso katsottu. Oikea pääsi jatkoon tässäkin jaksossa. Itse kyllä tykkäsin myös siitä toisesta samoille pisteille päässeestä. 

Olihan se Kaarinan huvila upea ulkoa ja paikka komia, mutta en kyllä viihtyisi itse sen sisusteissa. Pidin itse Puumalan mökistä, siellä oli saunakin täysi kymppi, kivasti uudistettu talo ja hyvä sijainta kaupungin keskustassa :).

Vierailija
188/850 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin sitä valtavaa Kustavin mökin ihastelua. Ei oltu sisällä vielä käyty. Mutta joillekin riittää se, että se on Kustavissa. Ja aika monellekin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä ihmeellistä Kustavissa on? Oma mökki on Lapissa ja Varsinais-Suomessa on paljon sukulaisia,mutta en siltikään tiedä onko Kustavissa jotain erityistä. Hieno seutua. 

Tuo mökki oli kyllä aivan ihana.

Vierailija
189/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan yle areenasta kuusiosaisen norjalaissarjan Arkkitehdin vapaa-ajan asunto. Todella mielenkiintoinen sarja. Sarjassa kurkistetaan norjalaisten arkkitehtien näkemyksiin ja mielipiteisiin arkkitehtuurista heidän suunnittelemiensa vapaa-ajan asuntojen kautta. 

Tuntuu että Suomessa on tärkeintä että mökissä on mahdollisimman isot ikkunat (mielellään yksi seinä lasia) sijaitsi se sitten yksinäisyydessä luonnon rauhassa tai toisten mökkien ympäröimänä suositulla mökkialueella. Sarjan mökeissä oli hienoja näkymiä luontoon eri kokoista ikkunoista, ilman isoja lasiseiniä. Toki sarjassa lasiseiniäkin löytyi, mutta sijaitsivat arvoisellaan paikalla kaukana kaikesta. Todella virkistävää kuulla erilaisia näkemyksiä ja sitä, kuinka ympäristö otetaan huomioon mökin suunnittelussa. 

Vierailija
190/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman nimi voisi olla Suomen kaunein kesämökki ja sen ympäristö. Mökki on mökki ja nykyisin sen nimi on kesähuvila. Sylettää tuo kolmikon pukeutuminen, jotain rotia tähän kerskakulutuksen ihannointiin.

Vierailija
191/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumari joka helvetin jaksossa valittaa sisustuksesta. On väärät huonekalut ja on väärät sitä ja tätä.

Vierailija
192/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä jaksossa aika morbid kohta. Nainen on suljettu aviomiehen toimesta kuolemaan komeroon ja hänen siellä piirtämiään maisemia esitellään taideteoksina, ja sitten iloista musiikkia tittidi-dii, tittidi-daa. Ja vielä naisen muotokuvan kohta kaunein kohta koko talossa! Itse en kyllä voisi asustaa noin ahdistavaa historiaa omaavaa paikkaa.

Vierailija
193/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli mielenkiintoinen "mökki", löytyi sekä piano että flyygeli. 

Vierailija
194/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa lintuja lentää noihin valtaviin ikkunoihin. Onhan ne tietysti hienot.

Minusta Puumalan huvila oli paras.

Vierailija
195/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä jaksossa aika morbid kohta. Nainen on suljettu aviomiehen toimesta kuolemaan komeroon ja hänen siellä piirtämiään maisemia esitellään taideteoksina, ja sitten iloista musiikkia tittidi-dii, tittidi-daa. Ja vielä naisen muotokuvan kohta kaunein kohta koko talossa! Itse en kyllä voisi asustaa noin ahdistavaa historiaa omaavaa paikkaa.

😱En minäkään🥶

Vierailija
196/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu "mökit" mun makuun tänään. Mökki kirkonkylän keskustassa - ei kiitos! Hirvensalmen mökki ei ole kyllä enää mökkiä nähnytkään ja kolmas ehdokas oli omaan silmääni liian antiikkinen ja museomainen.

Vierailija
197/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa en ihan valtavasti tykännyt yhdestäkään. Kyllä minäkin sen voittaneen Kaarinan mökin olisin jatkoon noista valinnut, mutta sielläkin oli tosiaan vähän sisustuksellista tyylittömyyttä, ja jotenkin tuli sellainen kummitustalofiilis jo niistä porteista, ja tietyt kuvat myös creepy. Tornitalo upea ulkoa ja iso, mutta sisustus aivan sekava. Viimeisessä Puumalan mökissä naapuri ihan vieressä, eikä omaan makuun tarpeeksi rauhallisella paikalla muutenkaan jos 200 m kirkolle ja kauppoihin.

Vierailija
198/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin eniten kuitenkin tornihuvilasta, olkoonkin että sisustusta karsisin hiukan harmonisemmaksi. Tosin juuri tuota persoonallista otetta sisustukseenhan täälläkin väki huutelee, miksi se nyt ei sitten kelpaakkaan... Mutta upea mökki ja upealla paikalla. 

Vierailija
199/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka huvila olisi ollut muuten ihana ja maisemat ja sekä miljöö upeat, mutta olin vähän samoilla linjoilla kuin Hanna siinä, että Jysk-tyyliset nojatuolit oleskelutilassa ja suurikokoinen ruokailuryhmä mustine nahkatuoleineen verannalla häiritsivät hiukan muuten vanhaa kunnioittavaa kokonaisuutta.

Vierailija
200/850 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi oli kaikki asuintaloja, ei mitään kesämökkejä.  Eikös se yksi sanonutkin, että on ympärivuotisessa käytössä.

Flyygeli kesämökillä.  Ei oikein natsannut.

Eikä mikään suuremmin säväyttänyt, nää menee jo niin övereiksi.  Se kolmas, oliko se Puumalan talo, oli ankea.  

Ne rautaportaat oli kammottavat.  En haluaisi niillä kiipeillä.  Ylipäätään avoportaat on minusta ikävät, mutta nämä oli jo rumuuden huippu.  Tietysti kaikista "aivan ihanat ja hienot," mutta noissa voi myös helposti käydä huonosti.  Lasten kanssa pitää varoa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi