Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te laihduttajat, miten saatte pidettyä ajatukset pois nälästä?

Vierailija
05.03.2024 |

Maha mouruaa, mutta vielä ei passaisi syödä, sillä olen pyrkinyt jaksottamaan ruokailut tasaisella syklillä. Tuntuu vain niin hiton vaikealta olla ja edes keskittyä mihinkään ku mahassa kurina käy. Miten te muut olette onnistuneet saamaan ajatuksenne pois näläntunteesta?

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tein elämäntapamuutosta tuossa alkuvuodesta, ensimmäiset pari-kolme päivää meni hieman nälkäisenä. Tätä taitoin juomalla riittävästi vettä. Tämän jälkeen elimistö tottui uuteen ruokamäärään ja ruokailurytmiin (4 ateriaa / päivä, ei välipaloja, ei napostelua). Enää ei tule ruokailujen välissä nälkä, vaan vasta sitten, kun alkaa olla seuraavan aterian aika.

Pitää vaan syödä riittävästi kerralla, jotta nälkä lähtee ja koostaa ateria oikein, jotta laihtuu.

vuoden alusta -7,5 kg, BMI25 häämöttää reilun 3 kilon päässä.

Vierailija
42/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen pötsi on sinulla. Jos syöt oikealla ateriarytmillä oikeanlaista ruokaa, ei tule nälkä välillä.

Lihavat monesti ovat venyttäneet vatsalaukkunsa syömällä eli se normaali ruokamäärä, joka pitäisi päivässä mennä on liian vähän ja alkaa kurnia. Näin elämäntapamuutoksen pitää alkaa pikkuhiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunteeseen ei kuole ihan heti. Sitä oppii sietämään.

Menehän tuo kertomaan kehitys-maihin jossa ainainen olo tila on nälkä. Törkeä tapa oli eräällä laihduttajalle: jääkaapin oveen laittoi kuvan nälkiintyneestä lapsesta.

Vierailija
44/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomalla vettä jos ruokailujen välissä oli nälkä tai jos iltapalan jälkeen oli nukkumaan mennessä nälkä niin juuri ennen sitä vettä ja maate. Eikä välttämättä mitään älytöntä vesi tankkausta, vaan sen verran että oli hyvä.

Vierailija
45/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menehän tuo kertomaan kehitys-maihin jossa ainainen olo tila on nälkä. Törkeä tapa oli eräällä laihduttajalle: jääkaapin oveen laittoi kuvan nälkiintyneestä lapsesta.

Nyt meni joku ohi 😳 Miksi laittoi? Siis oveen laitetaan yleensä kuva tavoitteesta. Halusi näyttää kehitysmaalapselta? Nautti lapsen nälkiintymisestä? Jotakin muuta - mitä? 😳

Vierailija
46/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että paras on tehdä tehdä töitä, lenkkeillä yms, se vie näläntunnetta pois. Jos en tee mitään, tulee helposti nappsteltua. 

M43

Vierailija
47/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mouruaminen ole välttämättä nälkää vaan ruoansulatuksen ääntä, jota ei tarvitse lisäruoalla sammuttaa. Kroppa tottuu uuteen ruokailutyyliin. 

Vierailija
48/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pätkäpaasto vei nälän - uskomatonta. Olen aina kipuillut tunnesyömisen ja napostelun kanssa. Jotakin tekemistä tällä on oltava hormoonien ja nälkäkeskuksen kanssa, koska alun kahden viikon kivistelyjen jälkeen 16-18 tunnin paasto tuntuu vain hyvältä, ja ruokaikkunassa syön kolme kertaa hallitusti.

Vierailija
49/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kolmen neljän tunnin välein hereillä ollessasi n. 300 kaloria/ateria. Lautasmalli käyttöön. Oikeasti.

Mulla on sokeritonta mehukeittoa ja limpparia aina pahimpiin hetkiin ja jauhan sokeritonta purkkaa, lisäksi palan näkkileipää, kurkkua ja paprikaa voi syödä, jos illalla ei tule uni. Ohut siivu kinkkuakaan näkkärin päällä ei vielä kaada hommaa.  Kaloreita tulee n. 60.

Margariinia en syö enää ollenkaan, hämmästyttävän monessa on palmuöljyä, joka on kovaa rasvaahttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/21c68a6f-bd45-46c0-b8e7-17896fccae35 (katselen aika tarkasti tuoteselosteet)

Aloitin laihdutuksen elokuussa -23 ja olen laihtunut 18 kiloa. Vielä on työmaata edessä. Mulla todettiin diabetes ja se on pakko laihduttaa. Nyt jo huomaa vaatekaupoissa, että olen siirtynyt koosta XXL koon XL tai L. Kivaa kun ei tarvitse mennä sinne isojen tyttöjen osastolle enää pakolla. 

Vierailija
50/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon vettä ja keksit muuta toimintaa ennen syömistä. Nämä luukasat ei tiedä painonpudotuksesta mitään, koska eivät ole sitä ikinä edes tehneet. Joillekin joku 5kg voi olla laihduttamista. Minulle se on normaalia painon vaihtelua. Yli 15kg on laihduttamista.

Luukasat? Hoikkia saa haukkua?

Vierailija
51/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti kuluttaa hirveästi energiaa. Tai siis oletan, koska saan syödä mitä vain eikä paino nouse.. ja kun käy avannossa, on hetken päästä kiljuva nälkä vaikka ui vain 10 metriä. Ruskea rasva laihduttaa.

N56

Vierailija
52/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitit vasta äskettäin, niin menee kyllä hetki, ennen kuin mahalaukku tottuu pienempiin annoksiin ja kutistuu hieman myös. Mutta sitten on paljon helpompaa pitää niitä kohtuupieniä annoksia. 

Sillä välin kun se tapahtuu, voit siirtää nälkää, itsellä toimii kahvi tai vesi. Tai sitten keksit sellaisen ruoan, joka pitää näläntunteen poissa tai ainakin siedettävänä. Jollekin se on proteiini (aamupalaksi munakasta?) jollekin kuidut (paljon kasviksia, täysjyvää?). Joillekin kuten mulle se on kaurapuuro. Aina olen sitä inhonnut mutta toimii laihduttajan aamupalana, ja kas kummaa totuin tähänkin. Siis kohtuuannos (alle 1dl hiutaleita), voinokare, suolaa, mutta ei muuta. Ja kahvia.

Oikea nälkä on vasta iltapäivällä. Siis että syön "monipuolisemmin", vaikka tonnikalavoileivän. Lämmin ruoka on vasta päivällinen kotona. 

Vierailija
53/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni joku ohi 😳 Miksi laittoi? Siis oveen laitetaan yleensä kuva tavoitteesta. Halusi näyttää kehitysmaalapselta? Nautti lapsen nälkiintymisestä? Jotakin muuta - mitä? 😳

Ehkä siitä tulee huono omatunto? Ei tee mieli napostella ja herkutella, kun muistaa, että jollain ei ole mitään. Ainakin itselle kävisi noin.

En kyllä pystyisi laittamaan tällaisesta lapsesta kuvaa itselleni joksikin laihdutusmotivaattoriksi. Häijyä. 

Vierailija
54/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse nälän tunteesta. Silloin tiedät, että tavoitteesi etenee. Tiedät, että kohta saat syödä suunnitellun ruoka-annoksesi. Näläntunne kertoo sinulle, että kroppasi on nöyrryttävä tahtosi edessä. Se näläntunne on ilmainen personaltrainerisi, joka kannustaa sinua seuraavaan ruokailuusi asti. Nauti sen tunteen voittamisesti. Odota sitä intohimoisesti, että voit sen taas nujertaa ja juhlit voittoasi terveellisellä ruoka-annoksella.

Vierailija
55/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon vettä ja keksit muuta toimintaa ennen syömistä. Nämä luukasat ei tiedä painonpudotuksesta mitään, koska eivät ole sitä ikinä edes tehneet. Joillekin joku 5kg voi olla laihduttamista. Minulle se on normaalia painon vaihtelua. Yli 15kg on laihduttamista.

Luukasat? Hoikkia saa haukkua?

Näköjään. Auta armias jos olisin mennyt nimittelemään isompia määriä laihduttavia joillain haukkumasanoilla. 

Minulla on menossa juuri tuollainen 5kg pudotus, ettei tarvi ostaa isompia vaatteita. Yhtä lailla vaatii elämäntapamuutosta, herkkuja pois, lisää liikuntaa. Ihan samalla periaatteella tippuu se 5kg kuin 15kg.

Vierailija
56/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko kaikkien olla läskejä hylkeitä tietääkseen jotain ravinnosta ja painonhallinmasta?

Vierailija
57/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siitä tulee huono omatunto? Ei tee mieli napostella ja herkutella, kun muistaa, että jollain ei ole mitään. Ainakin itselle kävisi noin.

En kyllä pystyisi laittamaan tällaisesta lapsesta kuvaa itselleni joksikin laihdutusmotivaattoriksi. Häijyä. 

Sairasta tuo on. Aivan sama kuin laittaisi syöpäsairaan, kuolevan ja riutuneen kuvan oveen.

Vierailija
58/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihan selkeesti jotain pro ana meininkiä "iloitsen nälästä" ja "syöpäsairaiden kuvia jääkaapin oveen". 

No oppivat kyllä vielä että se anoreksian leikkiminen on huono juttu onnistuu se tai ei. Jos ei onnistu, päätyy hyvin äkkiä perinteiseen pro ana tilanteeseen eli paastoaa, mässää, paastoaa, mässää.. jossain vaiheessa voi jopa yrittää oksentaa. Paino nousee ja kehon toiminta häiriintyy niin pahasti että voi saada jopa sydänongelmia.

Tai sitten onnistuu anoreksian leikkimisessä eikä enää pystykään syömään koska pelkää kuollakseen lihomista. Ei välttämättä uskalöa edes juoda vettä koska vaaka näyttää sen heti. Elämä ja terveys menee sitten iloisesti siinä. Suomessa anoreksian hoito on lähinnä psykiatrian suljettu osasto fyi.

Liian helppoohan se olisi tehdä elämäntapamuutos ihan fiksusti ja vähän kerrallaan. 

Vierailija
59/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pätkäpaasto vei nälän - uskomatonta. Olen aina kipuillut tunnesyömisen ja napostelun kanssa. Jotakin tekemistä tällä on oltava hormoonien ja nälkäkeskuksen kanssa, koska alun kahden viikon kivistelyjen jälkeen 16-18 tunnin paasto tuntuu vain hyvältä, ja ruokaikkunassa syön kolme kertaa hallitusti.

Ihmisillä ei ole yleensä pitkäjänteisyyttä lähteä tällaisiin juttuihin, joissa joutuu vähän aikaa kärvistellä. Kuvittelevat, että laihtuminen voi käynnistyä itsestään jollain ihmedieetillä, jonka aikana ei tarvitse tuntea nälkää. 

Vierailija
60/186 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen oikeesti kokeilemaan syömään ihan oikeesti kunnolla aamulla ja lounaalla. Voi yllättäen se napostelupakko vähentyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme