Te laihduttajat, miten saatte pidettyä ajatukset pois nälästä?
Maha mouruaa, mutta vielä ei passaisi syödä, sillä olen pyrkinyt jaksottamaan ruokailut tasaisella syklillä. Tuntuu vain niin hiton vaikealta olla ja edes keskittyä mihinkään ku mahassa kurina käy. Miten te muut olette onnistuneet saamaan ajatuksenne pois näläntunteesta?
Kommentit (186)
Siitä oppii nauttimaan aikanaan. Nälkä on suuri nautinto. Itse olen yleensä myös niin laiska etten jaksa käydä kaupassa tai tehdä ruokaa, joten nälkä on ainoa vaihtoehto.
Paljon vettä ja keksit muuta toimintaa ennen syömistä. Nämä luukasat ei tiedä painonpudotuksesta mitään, koska eivät ole sitä ikinä edes tehneet. Joillekin joku 5kg voi olla laihduttamista. Minulle se on normaalia painon vaihtelua. Yli 15kg on laihduttamista.
Tarinaa terveydestä -blogi. Siellä hyviä vinkkejä! Kunnollista ruokaa pitää syödä.
Siinä ei auta kuin kärsiä, kokemusta on.
Otan imurin esille ja alan siivoamaan. Ajatukset häipyy kyl nälästä. 💪
Minulla ainakin ajatukset on syömisessä. Liikun niin hirveästi, että kuihtuisin pois, jos en söisi paljoa.
Juo vissyä. Kuplavesi täyttää mahaa vähän aikaa.
Tee kasvispitoisia ruokia niin voit syödä määrällisesti enemmän. Riittävästi proteiinia myös ruokiin niin pysyy kylläisenä. Jos tulee kuitenkin nälkä niin osta erilaisia maustettuja teelaatuja, juo vettä, syö purukumia tai keksi jotain muuta tekemistä, jotta nälkä unohtuu. Ala vaikka siivoamaan.
Itse olen päättänyt, että en ryhdy enää moisille kitukuureille. Syön vähän jos nälättää vielä illalla. Yritän muutenkin satsata enemmän terveellisyyteen kuin painonpudotukseen. Riittävällä määrällä ruokaa jaksan liikkua ja on parempi olo. Kyllä se kroppa siinä kokoajan kiinteytyy kun liikkuu ja laittaa kunnon ruokaa koneeseen. Ei kannata tuijottaa liikaa vaakanumeroa.
Aloitin terveellisemmät elämäntavat kuukausi sitten ja varmaan nesteet lähti ekana koska lähti neljä kiloa. Olen liikkunut kotosalla ja syönyt terveellisemmin. Nyt painonpudotus on stopannut mutta en ota siitä stressiä. Tärkeintä on hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Juo vissyä. Kuplavesi täyttää mahaa vähän aikaa.
Mulla tee maitotilkalla on sellainen mitä hörpin illalla jos on semmoinen tunne ettei oikein tiedä onko nälkä vai ei. Syön myös kasviksia ja hedelmiä jos tulee mielihaluja tai vaikkapa yhden leivän tai vähän jugurttia iltasella. Pidän huolen että olen syönyt riittävästi päivän aikaana. Siihenkin kannattaa satsata laihduttajana, että syö tarpeeksi eikä yritä elää liioilla miinuskaloreilla. Ne saa sitten aikaan näitä ruokahimoja.
Mulla ei ole nälkä päivisin vaikka söisin 1000-1200kcal. Syön kuitenkin 4 ateriaa joista 2 lämmintä.
Ongelma on se kun herään nälkään 03 yöllä. Toki se menee ohi kun nousen, juon vettä ja syön vaikka siivun juustoa mutta herääminen ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nälkä loppu kun käänsin ruokarytmin: aamulla iso sapuska, lounaalla vähän pienempi ja illalla vähemmän.
Mulla just toisinpäin. Aamulla ei ole juurikaan koskaan nälkä, joten en syö aamulla mitään, syön kevyen lounaan ja kunnon illallisen ettei ole nälkä nukkumaan mennessä.
Ei mullakaan ollut aamulla nälkä. Tämä kuitenkin tasapainotti mulla koko päivän syönnit, mitä aamulla skippaaminen ja kevyt lounas ei tehnyt.
Se on niin yksilöllistä. Itse jouduin pakottautumaan syömään aamulla yhdessä vaiheessa joitakin kuukausia ja se pilasi koko päivän ruokarytmin. Enkä tottunut siihen, heti kun en tarvinnut enää lääkkeiden takia aamupalaa, lopetin sen syömisen ja syömiseen hallinta oli taas helpompaa ja ruokailut pysyy itsestään säännöllisenä.
Aloitat Carnivore-dietin, niin et tunne koskaan nälkää ja kroppasi polttaa rasvaa ympäri vuorokauden. Paino putoaa nopeasti ja olo virkistyy järjettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Otan imurin esille ja alan siivoamaan. Ajatukset häipyy kyl nälästä. 💪
Jos ei muuta niin rupeaa ainakin armottomasti vituttamaan.
Minut pitää pois ruokakaapeilta pupeltamasta se, että en ole kotona. Eli ulos kotoa touhuamaan ja liikkumaan! Aika kuluu nopeasti ja sitten onkin taas oikea ruoka-aika. Makeanhimon ruoan jälkeen voi korvata hyvällä teellä/ yrttiteellä. Omia suosikkejani löytyy Clipperiltä.
Lopeta itsesi sääliminen ja juo paljon vettä. Itse olen oppinut pitämään pienestä nälän tunteesta, en pidä sitä enää mitenkään epämukavana olotilana.
Ei nälkä ole ihmiselle mikään hätätila josta pitää äkkiä päästä hinnalla millä hyvänsä eroon, vaan se on vain tunne joka kertoo että vatsassa ei juuri nyt ole ruokaa sulatettavana.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itsesi sääliminen ja juo paljon vettä. Itse olen oppinut pitämään pienestä nälän tunteesta, en pidä sitä enää mitenkään epämukavana olotilana.
Ei nälkä ole ihmiselle mikään hätätila josta pitää äkkiä päästä hinnalla millä hyvänsä eroon, vaan se on vain tunne joka kertoo että vatsassa ei juuri nyt ole ruokaa sulatettavana.
En tiedä onko se mitenkään normaali olotila kuitenkaan? Minulla ei ole näläntunnetta kuin harvoin poikkeustapauksissa, jos syystä x on ruokaväli venynyt. Ja se tuntuu kamalalta ja on PAKKO syödä kunnolla, kun taas ehtii. Olen aina ollut normaalipainossa.
Laihduttaja täällä. Ei oo nälkä aterioiden välillä. Pitää syödä kunnolla, muttei ähkyyn asti:
aamiainen
lounas
päivällinen
ja ehkä yksi välipala, jos ihan pakko.
Hyvälaatuisia kaloreita tulee 1300 - 1600 päivässä. Syömisen lopetan viimeistään klo 17:30 ja annan ruoansulatuselimistön huilia seuraavaan aamuun. Pätkäpaastoilen siis. Juon vettä reilut pari litraa päivässä plus pari kupillista kahvia.
Laihduttaminen pitää ottaa elämäntapojen muutoksen kannalta. Jos on kuurilla, niin sehän loppuu joskus, niinhän? Ja sit taas lihotaan, kun palataan vanhoihin tapoihin. Elämäntapojen muutos kestää loppuiän.
En ole kovin kauan nälässä. Vähän ennen ateriaa tai välipalaa on nälkä.