Onko sulla töistä etäpäivä?
Kommentit (87)
"Etäpäivän etäpäivä" mökillä menossa ja viikonlopun jälkeen työmotivaatio täysin 0. Olen laittanut pari s postia joissa pomo kopiona ja pidän ohikulkiessani läppäriltä Outlookin aktiivisena, jotta se luulee että teen kokoajan jotain.
pe 4.4 klo jo yli 10, palstailen täällä kylpytakissa. Yksi todella vaivaannuttavan huonosti vedetty uuden järjestelmän perehdytys teams oli 8.00 jota en jaksanut edes kuunnella, istuin vessassakin välillä, keitin kahvit ja katselin kaunista järvimaisemaa. Palkka juoksee. Ei muuten oo pomokaan töissä, tiedän että hänellä on vieraita viikonloppuna joten hänkin "jäi etäpäivälle".
Argh, että mä oon kypsä tämän firman epäloogiseen ja epäjohdonmukaiseen toimintaan. Täällä sekoillaan ees taas, osa johto- ja päällikkötasonkin tehtävissä olevista osaa kyllä varmasti oman alansa substanssin, mutta viestintä on ihan pöljien tasolla tai viestintää ei ole. Jokainen päättävässä asemassa tolskaa omassa pikku ympyrässään, eivät osa kommunikoida eivätkä tiedottaa tekemisistään tai eivät tiedota kaikkia tahoja, saatetaan tiedottaa toista päällikköä, mutta ei omia alaisia. Ei ymmärretä yhtään mitä heidän tekeminen vaikuttaa muihin.
Aivan liian tiukkoja aikatauluja, nopeasti vailla mitään realiteettia tehtyjä päätöksiä. Sama henkilö saattaa linjata nyt jonkun asian hyvinkin napakkaan ilman että taaskaan tietää kaikkea asiana liittyvää, sitten 2 vko kuluttua asialla ei olekaan enää niin väliä ja silloin asiasta kysyvälle annetaan ihan eri vastaus kun aikaisemin kysyjälle. Eli yhdelle yhtä toiselle toista. Täällä on ns "kahden kerroksen väki", joillakin palvelualoilla (miesvaltaisilla) ei noudateta sääntöjä, heille annetaan kaikenlaisia etuisuuksia vert naisvaltaiselle palvelualalle joiden tekemisiä syynätään pilkulleen, ei anneta edes hyviä / uusia työvälineitä.
Lisäksi tehdään päätöksiä ja annetaan ohjeita ihan "mutu tuntuman" perusteella, ei siis niin että luettaisi puitesopimus tms asiakirja ja perustettaisi ohje/päätös siihen. Vedetään siis toimintaohjeita ihan hatusta ja jopa päällikkötason henkilö saattaa vaan sanoa että näin tehdään yleensä ??? siis mitä, et helv...i voi antaa ohjeita jotka liittyy sopimukseen sillä perusteella että "yleensä toimitaan näin" tai toisen ison sopimuksen kanssa on toimittu. Ihan pöljää jengiä.
Hitto mitä juntteja
Joo, on. kuuntelen jotain typerää, jo 3 kertaa kuullutta asiaa teams tiedotustilaisuutta ja kirjottelen mammapalstalle. EVVK. Lähden kohta ostamana jätskiä läheisetä marketista. En jaksa yhtään tätä touhua.
Tekisin niin mielelläni töitä firmalle jossa hommat hoituu, on kiva tehdä työtä, on kiva mennä työpaikalle ja mikä tärkeintä, työn sisältö olisi mielenkiintoinen. En ole kiinnostunut nykyisen työni hallinnoimista asioista oikeesti tippaakaan. Toki palkka ja etuudet on hyvät ja työ helppoa. Joten voin siis viettää etäpäivän tekemättä juuri mitään, ainakaan järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on. kuuntelen jotain typerää, jo 3 kertaa kuullutta asiaa teams tiedotustilaisuutta ja kirjottelen mammapalstalle. EVVK. Lähden kohta ostamana jätskiä läheisetä marketista. En jaksa yhtään tätä touhua.
Tekisin niin mielelläni töitä firmalle jossa hommat hoituu, on kiva tehdä työtä, on kiva mennä työpaikalle ja mikä tärkeintä, työn sisältö olisi mielenkiintoinen. En ole kiinnostunut nykyisen työni hallinnoimista asioista oikeesti tippaakaan. Toki palkka ja etuudet on hyvät ja työ helppoa. Joten voin siis viettää etäpäivän tekemättä juuri mitään, ainakaan järkevää.
Ootko julkisella?
Työnkuvani ei mahdollista etäpäiviä ollenkaan. Joten lähityö aina.
Kello on jo kohta 12 maanantaina, minä en ole edes pukeutunut vielä, kylpytakissa lueskelen s postiani ja juon aamukahvia vielä.
Ihan hävettää itseänikin kuinka vähän saan aikaan. Toisaalta eipä mulla oo mitään akuuttiakaan, klo 14 alkaa eka palaveri
Jotenki tuntuu et jos meen toimistolle niin siellä olen virkeämpi ja pysyy siinä ns työmoodissa. Kotona mietin ihan muita juttuja eikä ajatus meinaa pysyä millään työasioissa. Äsken hyppäsin koneelta ihan yhtäkkiä kastelemaan kukkia kun muistin etten kastellut viikonloppuna.