Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla töistä etäpäivä?

Vierailija
05.03.2024 |

Ketään?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka  päivä etäpäivä. Tässä työssä olen ollut runsaan vuoden. 

Vierailija
62/87 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään etänä, koko alkuviikko enemmän ja vähemmän konttorilla, kyllä ahdisti. Nyt on hyvä olla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hävettää, että olen julkkarin puolella töissä ja tänäänkään en oikeestaan oo hoitanu työasioita kun ehkä max 3 h, kirjottelen tälle typerälle palstalle kun en voi kuitenkaan uloskaan lähteä kun JOS joku soittaa tai laittaa s postia. Toki vko 42 on aina hiljainen, mutta että kuollut, pitää keksimällä keksiä kalenteriin varauksia että pomo luulee mun olevan täydessä touhussa. NO eihän siinä mitään, nautin palkastani niin kauan kuin sitä tulee. Voihan se olla että kohta taas vähennetään keskihallintoa ja työt loppuu.

boooooring

Kuulostaa tosi oudolta, ettei ole tekemistä. Olen itse julkisella puolella eikä koskaan ole tarvinnut miettiä, että mitähän sitä tekisi. 

Vierailija
64/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ketään muuta nyt etänä jolla ei ole mitään tekemistä? 

Tai oikeestaan ois muutama juttu mutta koska niillä ei ole kiire eikä mua oikeesti kiinnosta piiiiip vertaa, nin en viitsi edes aloittaa.

Ois pitäny lähtee toimistolle, koska siellä olen jotenkin paljon virkeämpänä. Kotona on niin kuolettavan hiljaista, että kuulen oman sydämeni lyönnit ja vaivun jotenkin sellaiseen koomaan että en saa mitään aikaiseksi. Odotan jopa että joku ees soitta. 

Vierailija
65/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On etäpäivä. Oikeesti mulla on sairauslomaa kirjoitettuna, koska olen kipeä, mutta en voi pitää sitä, koska se olisi palkatonta eikä ole sellaiseen varaa. Niinpä makaan sängyssä mahallani ja vastailen sähköposteihin, jotka ei vaadi korkeampaa aivotoimintaa. Näin vielä huominenkin, sitten ehkä maanantaina jo antibiootit puree niin että pääsen oikeihiin töihini käsiksi.

Vierailija
66/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kuuntelen etänä  jotain todella pitkäpiimäistä ja monotonisella narisevalla äänellä vedettyä teams perehdytystä vastuullisuudesta. huokaus. Kirjoittelen samaan aikaan vauva palstalle ihan koska on niin tylsää. Olen kuullut nämä diipa daaba "muka" just meillä keksityistä briljantti ideoista jo varmana 6-7 v sitten edellisellä työnantajalla. 

Ihanko oikeesti joku ajattelee että julkishallinnossa jätetään ruoasta pois kaikki liha. Ai niin, tonnikalaahan voi tuoda toiselta puolelta maapalloa, mutta jätetään Suomessa tuotettu broilerikin pois punaisesta lihasta puhumattakaan. Daa. Riisiä voi tuottaa kiinasta ja kyllä tarjota mutta ei kotimaista possua. Samalla tavalla jotain ylikansallisen globaali jätti Unileverin pelkkää lisäainetta olevia valmisjauheita ja suurusteita voidaan käyttää joka ateriassa, mutta kotimaista puhdasta lihaa ei. Ja vilautellaan otsikoita jopa maitotaloustuotteiden vähentämisen puolesta. Hitto mitä sontaa  ja viherpesua. Ihan pösilöä toimintaa.

Vierailija
67/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen flunssassa, joten teen etätöitä, kun tänään on hiljainen päivä, muuten hakisin sairauslomaa. 

Vierailija
68/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hävettää, että olen julkkarin puolella töissä ja tänäänkään en oikeestaan oo hoitanu työasioita kun ehkä max 3 h, kirjottelen tälle typerälle palstalle kun en voi kuitenkaan uloskaan lähteä kun JOS joku soittaa tai laittaa s postia. Toki vko 42 on aina hiljainen, mutta että kuollut, pitää keksimällä keksiä kalenteriin varauksia että pomo luulee mun olevan täydessä touhussa. NO eihän siinä mitään, nautin palkastani niin kauan kuin sitä tulee. Voihan se olla että kohta taas vähennetään keskihallintoa ja työt loppuu.

boooooring

Kuulostaa tosi oudolta, ettei ole tekemistä. Olen itse julkisella puolella eikä koskaan ole tarvinnut miettiä, että mitähän sitä tekisi. 

Hoidan laskutusasioita julkisella ja aina ei ole kiirettä. Näyttää siltä, että tästä päivästä tulee oikein hiljainen päivä ja otan etänä rennosti. 

Vierailija
69/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai etäilijä täällä. Tämä on hyvä päivä kun voi siivota huushollin viikonloppua varten, tiskit koneeseen, keittiön pöydät puhtaaksi, pyykit koneeseen, hyvin ehtii pestä pari kolme koneellista ja tarvittaessa vielä silittää silitystä vaativat paidat ym ensi viikolle. Näin jää 2 pv ihan vana rentoutumiseen ja perheen kanssa olemiseen. Työnantaja maksaa, koska en tee viikollakaan ylitöitä. Mutta voihan se olla että tällä jää muutamien päivien saikut pitämättä ja jaksan henkisesti paremmin enkä uuvu työssä.

Vierailija
70/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan vapaapäivä. Pitkä viikonloppu. Äsken kyllä pari työjuttua tein, vaikka lapsia ei etänä hoitaa ja kasvattaa voi. 

Vierailija
71/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä eräs nainen joka ei tajua että me muut tajutaan kun hän puhuu maanantaina, kuinka viime perjantaina (on aina perjantait "etäpäivän vietossa" - huom vietossa) teki koko viikonlopun ruoaksi sitä ja tätä ja leivoin sitä ja tätä tai oltiin mökillä jne. Hän ei varmaan hoksaa että hänellä oli etäpäivä. Etäpäivä ei ole töistä vapaa, tai että ollaan puhelimen päässä jos joku soittaa samana aikana kotitöitä tehden, vana se on ihan normaali työpäivä jota tehdään kotoa käsin. Hän puhuu avoimesti ja aika usein (hölmö) mitä oli tehnyt etäpäivän aikana. Ja oikeastiko luulet että me ei tajuta sitä että hän lähtee lomareissuilleen jo torstaina ja muka tekee matkan aikana töitä :-) just joo. Hänen alaiset ei saa häntä kiinni, eli ei oikeesti ole edes tavattavissa. Aina viettää sen etäpäiviä enemmän kuin on lupa, kun pomomme on poissa toimistolta.

Vierailija
72/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mulla on loppuvuosi lomaa töistä.

Vierailija
73/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja menee kodin huoltotoimintaan. On siivousta ja pyykkienpesua, torillekin pitäisi laittaa tavaraa myyntiin.

Vierailija
74/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vtun etäpäivä, rahaa on niin ei tarvitse päiväänsä pilata tekemällä jotain typerää työtä!

Vierailija
75/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä vuotta teen etänä. Työnantaja kyllä näkee aktiivisuustasoni ihan kokoajan koneelta eli en laiskottele, jos tässä sitä tarkoitettiin.

Vierailija
76/87 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivä on joo, ja olen tehnyt ihan töitäkin, nyt tässä ruokailun lomassa kurkistan vaan vauvaa. Hmm.. tota sellaista olen kyllä miettinyt, että tämä nimitys menee tavallaan väärin päin. Sehän se pitäisi olla etäpäivä, kun raahautuu toimistolle. Tämä "kotitoimisto" on tässä ihan lähellä, muutama metri sängystä ja kas, töissä ollaan.

Vierailija
77/87 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä lumimyräkkä joten en lähtenyt toimistolle. Hyvä niin, olen saanut nukkua hiukan pidempään, avasin koneen ja vasta sitten keittelin aamukahvit ja söin kaikessa rauhassa aamupalaa ulos katsellen kun lunta tulee vaakatasossa. 1 puolen tunnin palaveri oli ja toinen iltapäivästä, pari sähköpostia lähetetty ja se siitä. Miten voikaan olla näin hiljaista. Ei ole oikein tarvetta edes valmistautua mihinkään, kun kaikki tärkeä ja vähemmän tärkeäkin on tehty. Joskus jopa oikeasti mietin miten hemmetin helpolla pääsen suhteessa palkkaani.

Vierailija
78/87 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää etäpäivää vietetään täälläkin, ei ole oikeasti edes hommia. Kuolettavan hiljaista, ei yhtään palaveria, muutama s posti tullut, 2 puhelua. Samaa tahtia menee koko viikko näköjään. Mä jotenkin passivoudun kun en mee toimistolle eikä oo yhtään kiire eikä mitään järkevää tekemistä. Koti on hiljaisempi kuin huopatossutehdas, joten voisin vaikka ottaa päikkärit. 

Vierailija
79/87 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää etäpäivää vietetään täälläkin, ei ole oikeasti edes hommia. Kuolettavan hiljaista, ei yhtään palaveria, muutama s posti tullut, 2 puhelua. Samaa tahtia menee koko viikko näköjään. Mä jotenkin passivoudun kun en mee toimistolle eikä oo yhtään kiire eikä mitään järkevää tekemistä. Koti on hiljaisempi kuin huopatossutehdas, joten voisin vaikka ottaa päikkärit. 

Aika harvassa toimistoduunissa näinä välipäivinä on mitään kiirettä, suurin osa ihmisistä on lomalla, joten mitään palavereja ei kannata järjestää. Jos joku ei pidä lomaa, välipäivät siivotaan sähköpostia ja hoidetaan kiireettömiä rästihommia. Kuinka monta vuotta olet ollut työelämässä?

Vierailija
80/87 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa toimistoduunissa näinä välipäivinä on mitään kiirettä, suurin osa ihmisistä on lomalla, joten mitään palavereja ei kannata järjestää. Jos joku ei pidä lomaa, välipäivät siivotaan sähköpostia ja hoidetaan kiireettömiä rästihommia. Kuinka monta vuotta olet ollut työelämässä?

Miten niin, miksi kysyt? Työelämässä 26v. Olen ollut ylempänä toimihenkilönä, jolla 2pv viikossa etämahdollisuus jo viimeiset 13v. Koronan alettua pks alueella siirryttiin 100% etäilyyn. Nykyisessä duunissa uuella työnantajalla voidaan olla myös 2 pv / vko etänä. Se että kirjoitin tuskastuttavan, kuolettavan hiljaisesta päivästä tälle palstatalle ei tarkoita sitä etten tietäisi näitä lainalaisuuksia. Olisin itsekin ollut lomalla nämä 2 päivää enne vuodenvaihdetta, mutta koska kollegalla oli joku meno ja tarvitsi lomapäivät, niin minä tuuraan häntä, eikä siitäkään huolimatta ole juuri mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi