Onko sulla töistä etäpäivä?
Kommentit (87)
Juu on, koska nukuin aamulla pommiin niin en viitsinyt lähteä toimistolle.
Töistä? Ei se kyllä vapaapäivä ole.
Olen pysytellyt etäällä töistä jo 8 vuotta, olenhan eläkkeellä :)
Ei! Ei Boosteria voi ajaa etänä! 😄
Ei, koska työhuoneeni on samalla myös tyttären huone (silloin, kun hän on kotipaikkakunnalla käymässä) ja siellä nukutaan nyt. Piti lähteä siis toimistolle.
Noup. Mulla on 2h työmatka/suunta, enkä halua tehdä etää vaikka sinänsä voisin 🤔 Töitä en kotiin tuo! Se on mun safe place pahalta maailmalta :)
N32
On kuten melkein aina. Ehkä kerran kuussa käyn toimistolla.
Etäoäivä? No kotoa käsin teen töitä. Kotikonttoria pitänyt koronasta asti koska se on mahdollista ja mukavinta.
Meillä on kuitenkin noin kerran kuussa kokoontuminen konttorilla mihin pitää kaikkien osallistua. Muuten palaverit ja pomon kanssa neuvottelut yms. tehdään netissä. Saimme vailita palaammeko konttorille vai haluammeko työskennellä kotoa käsin. Minä valitsin kodin ja olen tyytyväinen.
Eipä ole vielä kukaan vanhempi antanut lupaa hoitaa lastaan etänä.
Mutta odotan kyllä innolla sitä, kun voin ryhtyä niin tekemään. Vaikka oikeasti odotan niin kovasti työhön paluuta, että kävin siellä jo eilen vähän valmistelemassa vaikka lomaa tämä viikko vielä onkin.
On etäpäivä. Laitoin yhden ajon ruksuttamaan ja nyt odottelen sen valmistumista.
On. Oon vähän kännissä kesämökillä
Kaikki päiväni ovat etäpäiviä. Olen aina tehnyt työtäni kotitoimistossa ja teen vieläkin, vaikka olen vanhuuseläkkeellä.
Tein pääkaupunkiseudulla etänä töitä lähes koko korona-ajan. Ihan hirveetä muutenkin yksin asuvalle. Vaikka pidän hiljaisuudesta ja rauhasta, se oli liikaa. Sain siitä tarpeekseni. Kun rajoitukset vähän lievittyi kävin 25km/sivu toimistolla ihan vaan sen takia että menen aamulla suihkuun, laittaudun = virkistyn ja tunnen olevani "elossa", töissä näki muita ja voi edes jutella jonkun kanssa kasvotusten sekä sai syödä henkilöstöravintolassa valmista ruokaa.
Nyt olen eri työpaikassa jossa saadaan tehdä 2pv/ vko etänä. Pidän ehkä 1 päivän etänä koska tykkään pikku säpinästä ja ihmiskontakteista. Kotona on tylsää. Tuntuu etten saa mitään aikaan eteenkin nyt kun on vielä tosi rauhallista. Teen kyllä samalla kotitöitä kun en vaan jaksa istua ns tyhjänpanttina koneen äärellä.
Joka päivä on etäpäivä, teen 100% etätyötä. En tykkää tästä yhtään ja syy on se, että mä kaipaan ihmiskontakteja. Se että mulla on pari Teams -puhelua päivässä ja lopun ajan teen itsenäistä suunnittelutyötä on henkisesti tosi raskasta. Ja kun lapsetkin on muuttaneet jo omilleen ja olen sinkku niin illatkin on tosi yksinäisiä.
Ilmeisesti. Pari viikkoa sitten pomo sanoi ettei mun tartte enää tulla töihin. Nyt olen siis vissiin etätöissä, luulisin.
No meidän tiimissä (4 hlö) päällikkötasoa tiedetään kyllä erään kollegan etäpäivät: 8 kone auki, sitten aika pian outlook kertoo että on poistunut (täppä keltaisella), kalenterissa ei kokouksia mutta ei myöskään vastaa puhelimeen, soittaa ehkä 2h päästä takaisin. Sitten esim jo 13 tai viim 14 on sulkenut koneen.
Hän puhuukin että "viettää etäpäivän" eli oletettavasti ajatuksena on jo puolittainen työpäivä jollon ns vadtailee puhelimeen ja muutamaan s postiin jos jollain on asiaa.
Yhtenä perjantaina hänen alaisensa (esihenkilö) soitti mulle että "kysyn nyt sulta kun xxxx ( tämä kollegani) on ylityövapaalla..... Eli siis hän oli kertonut alaisilleen olevansa vapaapäivällä jotta saa olla rauhassa ja meille kertoi "viettävänsä" etäpäivää.
Hän myös puhuu avoimesti kuinka lähtee tai ovat olleet mökillä tai vaunuilemassa jossain, eli hän käyttää etäpäiviä siihen että lähtevät reissuun (jos ei ihan kokopäivää, niin viimeistään puoliltapäivin jo.
Olisipa mielenkiintoista tietää onko pomomme tajunnut tämän. Tekisi mieli vihjaista, koska tämä ko "etäilijä" on muutenkin sellainen joka delegoi kaikki hommat alaisilleen tai jos mahd niin jollekin muulle. Mitä hän edes tekee?
Olen pysytellyt etäällä töistä jo vuosia.
Käytännössä joka päivä on etäpäivä. Ei ole järkeä käydä toimistolla, kun laskutusaste tunneissa on toimistopäiviltä niin paljon huonompi eikä mulla ole oikeastaan edes omaa työpistettä enää, kun en viitsinyt turhaan sellaista varata sitä varten, jos joskus ja jouluna tulee piipahdettua toimistolla.