Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla töistä etäpäivä?

Vierailija
05.03.2024 |

Ketään?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olen kesälomalla nyt.

Vierailija
22/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup. Mulla on 2h työmatka/suunta, enkä halua tehdä etää vaikka sinänsä voisin 🤔 Töitä en kotiin tuo! Se on mun safe place pahalta maailmalta :)

N32

Ajattelen hyvn pitkälti samalla tavalla, mutta kun on lopen uupunut, pakko välillä jäädä etätöihin. Kunpa olisi lyhyempi työmatka, tosin sinuun verrattuna on kun käytän "vain" vajaat kolme tuntia päivässä matkoihin Helsingin sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääsääntöisesti etänä. Toimistolla käyn pari kertaa kuussa. 

Vierailija
24/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juu, otin eilisen ja tämän päivän etäpäiväksi. Köllöttelen sängyssä peiton alla työläppäri sylissä. Muutama homma pitäs hoitaa vielä ja sit pari palaveria. Nyt kahvitauko.

Vierailija
25/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee etäpäiviä, työpaikalla on paljon parempi juoruporukka. Oon nyt ja vielä seuraavan viikon lomalla, sitten pääsen taas kuulemaan uusimmat juorut. Sillä aikaa varmaan minusta on juoruttu jotain ääliömäistä.

Vierailija
26/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pv/vkossa olis mahdollista olla, mutta yleensä teen n. 2 etäpäivää kuukaudessa. Toimin esihenkilönä ja koen olevani helpommin tavoitettavissa toimistolla. 

Vierailija
27/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä joka päivä on etäpäivä. Ei ole järkeä käydä toimistolla, kun laskutusaste tunneissa on toimistopäiviltä niin paljon huonompi eikä mulla ole oikeastaan edes omaa työpistettä enää, kun en viitsinyt turhaan sellaista varata sitä varten, jos joskus ja jouluna tulee piipahdettua toimistolla.

Miksi laskutat toimistolla vähemmän? Kuulostaa järjettömältä.

Vierailija
28/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt paikkariippumatonta työtä 20 vuotta. Huvittaa kun joku puhuu vielä vuonna 2024 jostain etätyöstä. Ei me mun asiakkaat ja työt siellä jossain yhdessä homeisessa toimistossa ole, lähempänä mä niitä itseasiassa kotitoimistollani olen.

Vierailija
29/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. T: insinööri

Vierailija
30/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen lomalla, joka loppuu ensi viikolla, prkl.

Vierailija
31/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kai ihan tutkittu juttu että etätyönteko heikentää ihmisten sosiaalisia taitoja ja oiko jopa niin että yleistä hyvinvointia. Toki jos on hyvinkin introvertti niin voi olla hyväksi ettei tarvii olla ihnisten ilmoilla, mutta kyllä se on nähty ihan omallakin kokemuksella miten ihmiset (ikään ja sukupuoleen katsomatta) ovat epäkohteliaita ja suoradtaan moukkamaiesti käyttäytyviä yhä enenevässä määrin. Myös yksinäisyyden tunne on voimakkaassa kasvussa jonka oletetaan olevan ainakin osin etäilyn syytä. 

Kai tästä on ekologinen hyöty kun porukat ei aja omalla autolla 5 pv/vko töihin, vaan ehkä vain 2-3 päivänä, tai ei ollenkaan. 

Mutta myös haittaa henkilöstöravintoloita pitäville yrityksille kun asiakkaat väheni radikaalisti (siis ne jotka säilyi ylipäätään koronasuluista hengissä). Porukat syö kotona ja ostaa ruoat kaupoista. Vähittäiskaupathan alkoivat tahkota tulosta korona aikana juurikin tästä syystä. Myynti lisääntyi hurjasti kun porukat ei voinu syödä lounaspaikoissa.

Vierailija
32/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kuvaava otsikko "töistä etäpäivä".

Taitaa turhan monelle olla ainakin nämä perjantait juuri niitä että vähän tehdään rästejä viikolta, ollaan tavotettavissa jos joku kysyy jotain mut kukaan ei yleensä kysy kun monilla muillakin on se "etäilypäivä" jollon pestään pyykkiä, siivotaan huushollia että ei viikonloppuna sitte tarvii jne. Kuinka moni ottaa jo pe iltapäivällä viinilasin ja alkaa laskeutua vk lopun viettoon. 

Ehkäpä tämä tyyli myös auttaa toimistotyötä tekeviä jaksamaan työssä pidempään kun /jos voi pitää yhden lunkimman päivän viikossa.

Vierailija
33/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hiton tylsää, lojun vieläkin kylpytakissa enkä saa oikein mitään aikaan. Tai siis kun ei oikein oo ees mitään järkevää tekemistä. Tuuraan vielä kollegaa ja siltikään ei riitä puuhaa. 3 s posti on tullu ja 4 puhelua. Booring....

Vierailija
34/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hiton tylsää, lojun vieläkin kylpytakissa enkä saa oikein mitään aikaan. Tai siis kun ei oikein oo ees mitään järkevää tekemistä. Tuuraan vielä kollegaa ja siltikään ei riitä puuhaa. 3 s posti on tullu ja 4 puhelua. Booring....

Mee töihin lakijuttujen pariin ni ei tarvii miettiä mitä tekee vapaa-ajalla kun sitä ei yksinkertaisesti ole 🤣 Vitsivitsi, ei kannata. Mun duunipaikassa oo enää järjen hiventäkään + stressitaso joka tosta työstä aiheutuu.

t. Sihteeri, joka tekee varmaan kolmen ihmisen työt joka päivä

Vierailija
35/87 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi siivota tai olla 3-vuorossa liukuhihnalla etänä? Tällä palstalla ainoat työssä olevat ovat noissa hommissa.

Vierailija
36/87 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas etä perjantai. En oo ees avannu konetta vielä. Evvk. Pitää avata että pomo luulee mun tekevän jotain. Kesän jälkeen on vielä tosi hiljasta, tosin kyllä se tästä vilkastuu ja kiirettäkin pitää. Olen ollu lomani jälkeen jo 3 vko töissä ja tehnyt lähinnä 6h päiviä kun ei oo mitään järkevää tekemistä, ihan "hävettää" miten tyhjänä kalenterikin on. 

Rentouttava perjantaita muille etäilijöille.

Vierailija
37/87 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on se päivä, kun haetaan neljää työpaikkaa ennen lounasta jottei loppuvuonna tarvise enää hakea. Eli kyllä tämä kai etäpäiväksi lasketaan. Vajaa 5 min menee työnhakuun, muun päivän voi nauttia vielä lämpimästä kesäpäivästä.

Vierailija
38/87 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oon maastossa päivät. Auton rengas puhkesi, joten tänään käyn toimistolla ja pidän ylityötunnit pois.

Vierailija
39/87 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kuvaava otsikko "töistä etäpäivä".

Taitaa turhan monelle olla ainakin nämä perjantait juuri niitä että vähän tehdään rästejä viikolta, ollaan tavotettavissa jos joku kysyy jotain mut kukaan ei yleensä kysy kun monilla muillakin on se "etäilypäivä" jollon pestään pyykkiä, siivotaan huushollia että ei viikonloppuna sitte tarvii jne. Kuinka moni ottaa jo pe iltapäivällä viinilasin ja alkaa laskeutua vk lopun viettoon. 

Ehkäpä tämä tyyli myös auttaa toimistotyötä tekeviä jaksamaan työssä pidempään kun /jos voi pitää yhden lunkimman päivän viikossa.

Ei minun töissäni voi noin tehdä. Ei kukaan tee noita hommia jos etäilijä ei tee. Päivässä on joku 30-40 ajoa ja käsittelyä.

Vierailija
40/87 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä te teette jotka voitte tehdä työt etätöinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan