Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukilusmulle kysymys! Mikset muuta kaverin kanssa kimppakämppään? Frendeissä kaikki asui kimppakämpissä

Vierailija
05.03.2024 |

Miksi kimppakämppä ei käy?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua, hyvän ystävän kanssa, mutta mulla ei ole yhtään sinkkuystävää, vaan kaikki ovat perheellisiä tai vähintään parisuhteessa. Asia ei varsinaisesti mua kosketa, koska pystyn elämään leveästi eläkkeensaajan asumistuella. Opiskelevat lapseni ovat muuttamassa kimppakämppään yhdessä, se on järkevää.

Vierailija
102/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle kysymys, että kai tajuat solukämpän maksavan yhtä paljon kuin yksiö?

3h+k maksaa 1000 euroa, yksiö 700 euroa. Kumpi sinusta on halvempi?

Vuokranantajat ei tee erikseen sopimuksia, vaan yksi ottaa tuon summan vastatakseen ja muut alivuokralle. On melkoinen taloudellinen riski pienituloiselle. Parhaimmillaan sinulla on 12kk tommonen tonnin pommi käsissä.

Tosin opiskelija-asuntoja vuokraavien tahojen kohdalla en ihmettele, jos solut ei käy kaupaksi. Maksavat yhtä paljon tai enemmän kuin yksiöt samassa talossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle kysymys, että kai tajuat solukämpän maksavan yhtä paljon kuin yksiö?

Jep jep, juuri tästähän onkin kysymys. Jos kaksi asuu siinä niin sehän on puolet halvempi päätä kohti!

Vierailija
104/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden olen ollut työttömänä ja haen töitä aktiivisesti.

Mutta jos minut koko ikäni yksin asuneen ja yksin asuen viihtyvän pakottaa kimppa-asumiseen, niin minusta saadaan todella nopeasti työkyvytön mielenterveyspotilas.

Työ täyttää sosiaaliset tarpeeni työpäivän kuluessa, enkä arki-iltana jaksa enää muita ihmisiä niin sitten yhtään. Viikonloppuna on sitten ihmissuhteiden ylläpidon paikka. 

Eli: En muuta kimppakämppään, koska  haluan säilyttää työkykyni ja mielenterveyteni.

(Toisaalta en saa muita tukia kuin ansiosidonnaista, asumistukea en ole edes hakenut.)

Vierailija
105/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tukilusmu, mutta nuorena kun erosin niin kaverini muutti luokseni asumaan. Asuttiin monta vuotta yhdessä. Lopulta kumpikin muutettiin yksiöön asumaan. Ei se sen halvemmaksi tullut kuin jos olisin asunut yksiössä koko ajan, mutta niitä oli vaikea saada, joten siksi meidän oli pakko asua kaksiossa.

Ei ne siinä frendeissäkään missään yksiössä asuneet porukalla.

Vierailija
106/108 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa kimppakämpässä ja täällä on tosiaan asuminen on niin kallista, että monet periaatteessa ihan hyvätuloiset joutuvat jakamaan asunnon. Onneksi itsellä on kivat kämppikset, mutta ehdottomasti asuisin yksin jos rahatilanne sallisi. Jaan kahden kämppiksen kanssa talon ja maksan kuukaudessa vuokraa noin 950 euroiksi muutettuna. Enkä asu edes keskustassa. 

Vierailija
107/108 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autisti ei ole kavereita

Vierailija
108/108 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, että voisin asua isossa omakotitalossa kommuunityylisesti parin kolmen ihmisen kanssa. Mutta niiden pitäisi olla samanhenkisiä kuin itse olen, eli ei mitään päihdeongelmia, meluamista, maksut suoritetaan ajallaan jne. Joidenkin naishenkilöiden kanssa voisi vanhoilla päivillä sitten onnistua. Oma WC pitäisi kyllä ehdottomasti olla ja oma tila siinä talossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi