Eikö Purra ymmärrä mihin se leikkausten todellinen vaikutus kohdistuu?
Minä olen näitä jonka tuet pienenee. Saan työmarkkinatukea ja siihen yhdestä lapsesta lapsikorotus. Käytännössä olen osatyökyvytön. Välillä teen osa-aikatöitä kun terveystilanne on parempi.
Kun tuet pienenevät minä ja lapseni emme enää käytä esim. kampaajapalveluita. Emme palkkaa ulkopuolisia tekemään remonttia, emme osta kukkakaupasta, kioskista tai käy syömässä ulkona. Pienyrittäjä on se joka kärsii.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisten verotus pienenee eli meillä on enemmän rahaa palveluihin käytettävissä. Olemme muutenkin enemmän pienyrittäjien toivomia asiakkaita.
Ei ole koska se sama raha kuluu muihin korotettuihin maksuihin esim. lääkkeet, liikenne, alv yms. Eikä edes aleta veikata miten TES ja paikallinen sopiminen tulee muuttamaan esim. palkanmaksua.. Veikkaan että lopulta keskituloisetkin jää miinuksille ja oikea voittaja on rikas.
Juu tuo paikallinen sopiminen. Siitä tuleekin hauskaa kun työnantaja sanoo, että sun palkkas onkin tästä etiäpäin kolmasosa aiemmasta että ota tai jätä ja muita tulijoita kyllä on jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta ainakin osittain. Ikävä tilanne sinulla. Olen kuitenkin sitä mieltä että nuo mainitsemasi seikat mistä puhut ovat sellaisia joihin työttömillä välttämättä ei tulisi edes olla varaa. Mielestäni työttömän tulee saada välttämättömät hyödykkeet. Ulkona syöminen, kampaajakäynnit tai remontit eivät ole sellaisia.
Ja kyllä, tiedän että kommenttini saa alapeukkuja mutta olen todella sitä mieltä että työttömällä ei tule olla samanlainen elintaso kuin työssäkäyvällä. Oli syy työttömyyteen sitten mikä tahansa.
Työttömyys ei tarkoita,että ihminen on köyhä. Heillä voi olla jopa parempi elintaso kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis käyt tukia saavana nyt kampaajalla ja ulkona syömässä? Hyvin on siis pullat uunissa. Monella työssä käyvällä ei ole varaa noihin palveluihin. On siis varaa leikata tukia.
Kuten sanoin, teen myös välillä osa-aikatöitä. Eikä nyt ollut sen kummemmasta kyse kuin että käydään joskus pizzalla tai lounasravintolassa lapsen kanssa ja toisinaan leikkautetaan hiukset. Värjäyksiä tms. en ole ottanut sen jälkeen kun kokopäivätyö loppui.
Ap
Tätä se on. Tukia saavat käyvät kampaajalla ja pizzalla.
Joo, kuukausittain käydään kampaajalla ja kuun jokaisena päivänä käydään myös kotipizzassa herkuttelemassa :) niinhän sinä haluat tämän asian tahallasi väärinymmärtää?
Ironista on, että juuri näinhän ihmisten pitäisi tehdä ja pystyä tekemään, jotta Kotipizzan yrittäjät ja kampaamoyrittäjät saavat itse särvintä pöytään eivätkä joudu työttömiksi asiakaskadon takia. Mitä useampi ihminen näitä palveluita käyttää, sen parempi ihan koko yhteiskunnan ja verokertymän kannalta.
Vain Suomessa ihmisiä kehotetaan perustamaan yritys, jos ei muuten saa töitä, ja samaan hengenvetoon julistetaan, että itse pitää tehdä kaikki eikä käyttää yhdenkään yrittäjän palveluita.
Perusta kahvila -> Mutta ette sitten mene kahvilaan, kun kahvia voi keittää kotonakin
Perusta kampaamo -> Mutta ette sitten mene leikkaamaan hiuksia tai ottamaan värjäyksiä, ne voi tehdä kotonakin
Perusta leipomo -> Mutta ette sitten osta mitään kalliita leipomon kakkuja, ne voi leipoa itsekin kotona
Perusta valokuvaamo -> Mutta ette sitten mene ottamaan mitään turhanpäiväisiä valokuvia, kun jokaisella on puhelimessa kamera ja tulostaa voi itsekin. Hääkuvan sentään voi ottaa valokuuvajalla.
Perusta teepuoti -> Mutta ette sitten mene ostamaan niitä kalliita teepaketteja, kun Xtran teetä saa kaupasta.
Perusta mainostoimisto -> Mutta ette sitten tuhlaa rahaa mihinkään tämmöiseen, tee ite ja säästä.
Perusta eläinkauppa -> Mutta ette sitten mene ostamaan mitään eläimiä, ainakaan sellaisia, joille ei voi syöttää Tokmannin purkkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta ainakin osittain. Ikävä tilanne sinulla. Olen kuitenkin sitä mieltä että nuo mainitsemasi seikat mistä puhut ovat sellaisia joihin työttömillä välttämättä ei tulisi edes olla varaa. Mielestäni työttömän tulee saada välttämättömät hyödykkeet. Ulkona syöminen, kampaajakäynnit tai remontit eivät ole sellaisia.
Ja kyllä, tiedän että kommenttini saa alapeukkuja mutta olen todella sitä mieltä että työttömällä ei tule olla samanlainen elintaso kuin työssäkäyvällä. Oli syy työttömyyteen sitten mikä tahansa.
Työtön on edelleen ihminen. Se näyttää toisinaan unohtuvan.Myös työttömällä on on oikeus käydä parturissa, syödä toisinaan ulkona ja remontoida kotiaan tarvittaessa. Heillä on samat ihmisoikeudet kuin muillakin.
Noista kyllä mikään ei ole ihmisoikeus. Jos leikkaan itse hiukseni 6500 euron tuloilla, niin miksi työtön ei voi niin tehdä?
Ulkona ei kenenkään tarvitse käydä syömässä ja remontteja voi tehdä itse halvalla - etenkin työttömänä kun on aikaa.
Ajatella, kävin kampaajalla jopa opiskeluaikoinani, hyvä hirvitys sentään. Työttömän pitää olla fyysisesti hyvässä kunnossa ja edustavan näköinenkin, muuten ei töihin pääse. Koskaan ei voi tietää milloin tulee haastattelukutsu.
Kenties sen jälkeen kun pien ja keskisuuret yritykset kaatuvat. Sensuuri iskee mutta yritystukien aika on ohi. He maksavat yhteisoveroja 2 kertaa vähemmän kuin saavat. Jos ostovoima leikataan kaatuu suomi ja sitten itketään vasemmistoa apuun.
Pers on oikeistopuolue, joten työntekijöiden ja vähävaraisten elämä ja toimeentulo ei oikein kiinnosta.
Oikeistolaiseen uusliberalismiin kuuluu vähävaraisten syyllistäminen, jolla perustellaan sosiaaliturvan leikkaukset
ja vähävaraisten elämän vaikeuttaminen entisestään.
Huhtikuussa leikataan suojaosa ja asumistukea ja syyskuussa vesitetään ansiosidonnainen työttömyysturva.
Loppuvuonna nähdään sukellus kulutuskysynnässä, monet vähentävät kulutustaan koska aletaan säästämään
sukanvarteen omaehtoista sosiaaliturvaa pahan päivän varalle.
Rumaa jälkeä tulossa leikkauksilla. Höylämallikin olisi ollut parempi.
Sitä yhteisvaikutus selvitystä hallitus ei ole tehnyt vieläkään.. Mikä on tämmönen hallitus 👿
Purra vaikuttaa olevan niinsanottu "hyödyllinen idiootti", pikku puudeli jota Urpo ohjeistaa miten haluaa. Purralla ei myöskään vaikuta olevan selkärankaa kun takki tuntuu kääntyvän niin helposti, vaikuttaa siis enemmän nilviäiseltä. Sääli, että jämäkän, asiallisen ja suoraselkäisen Mestarin jälkeen saatiin tilalle tuollainen porvaria suosiva pelle. Orpo taas on selkeästi pelkästään rikkaiden juoksupoika ilman omaa ajatuksenjuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se Riikka yksinään siellä mitään leikkauksia tee
Ei teekään. On vain tehnyt soinit eli heittäytynyt kokoomuksen juoksutytöksi. Pääsee samalla purkamaan patoutumiaan ja nauttimaan ihmisten huolesta ja hädästä.
Purra käänsi takkinsa nopeammin kuin Soini hillotolpan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa leikataan suojaosa ja asumistukea ja syyskuussa vesitetään ansiosidonnainen työttömyysturva.
Loppuvuonna nähdään sukellus kulutuskysynnässä, monet vähentävät kulutustaan koska aletaan säästämään
sukanvarteen omaehtoista sosiaaliturvaa pahan päivän varalle.
Siirsin remontit ja isot hankinnat myöhempään, koska nykyinen hallitus sai aikaan taloudellisesti epävarman ilmapiirin.
Sosiaalijärjestelmä Suomessa on paisutettu kestämättömän laajaksi ja tuhlaavaksi ja myös järjestelmän hyväksikäyttäjiä passivoivaksi. Tähän ei ole varaa - ei etenkään velkarahalla eikä verovaroillakaan. On aika palata realistiseen vastuutalouteen sekä kansalaisten että valtion osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ruuasta ei oikein voi vähentää kulutusta, palveluista voi.
Kyllä voi. Olen tehnyt kokeilun, kuukausi pelkkää kaurapuuroa ja monivitamiinia. Pärjään kyllä noillakin, jos tarve vaatii.
Tuon menun voimallahan työtön tai matalapalkkainen jaksaakin taistella hyvinvointinsa eteen.. hohhoijaa.
Niin no. Aikalailla puurolla ja leivällä tehtiin jälleenrakennusta maassamme. Mutta tietysti aika oli eri, laivat oli puuta, miehet ja naiset rautaa jne.
Juu kyllä ne vanhankansan navettansa itse käsin tehneet puuroa, piimää ja voita ahmineet miehet kuoli siinä 60v. tienoilla varsin raihnaisina. Samoin teollisuudessa ei ihan tuohon aikaan työturvalaki ollut työntekijän suojaksi. Moni säästää ruuasta, ja tekee itsestään sairaan tulevaisuudessa. Rahaa voi saada tulevaisuudessa helpommin kuin menetetyn terveyden. Ennen oli töitä joihin ei tarvinnut koulutusta ja niin edelleen. Ei se vanhanajan rautainen mies tai nainen enää nykyajassa pärjäisi kovin kaksisesti. Siellä attendoissa puuro vaan maistuu suussa jälleen kerran heillä kun pyöräsängyissä menee tv-huoneeseen ja takaisin. Siinäpä se lopun odotus tuleekin.
Suuri sumutushan tässä on tulossa, kokkarit järjestävät kaikki leikkaukset kirurgin tarkkuudella siten että köyhyys alkaa jakautua entistä laajemmin Suomeen matalapalkkaisten kesken, ettei oikein mitään pääse säästämään eikä etenkään omistusasuntoa hankkimaan.
Kunnilla pitäisi olla paljon enemmän vuokra-asunto tarjontaa jolloin Kelan vuokratukia ei valuisi amatööri-ja ammattisijoittajien hallinnoimiin vuokraosakkeisiin.
Ei työtä joka ei nosta tekijän elintasoa kannata ihannoida, varsinkin kun Suomessa on ihan liikaa kaikenlaisia välijohtajia joilla alkaa olla 5-7 t€ kk palkka, sieltä on mistä leikata ennemmin kuin köyhän ruoka-satasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön on edelleen ihminen. Se näyttää toisinaan unohtuvan.Myös työttömällä on on oikeus käydä parturissa, syödä toisinaan ulkona ja remontoida kotiaan tarvittaessa. Heillä on samat ihmisoikeudet kuin muillakin.
Ja ennenkaikkea monella nyt työttömällä on historia. Tosi monella myös työ-sellainen, eikä kuten palstan pers-kok:it manaa että ne työttömät osaa vain nostaa tuet perjantaina ja kännätä ne samantien. Not.