Piia- Noora Kauppi just Ylellä että tuet ovat liian isoja. Mitä?
Ekana tuli mieleen, että joo taas joku kokomuuslainen joka KUVITTELEE tukien olevan isoja.
Kertokaa mulle mitä ne tuet ovat mitkä ovat isoja?
Olen työtön kahden lapsen yksinhuoltaja. Tulot etävanhemmat maksava elatustuki, lapsilisät yh korotuksella, asumistuki ja toimeentulotuki. Käteen jää vuokran jälkeen 1463,40 euroa. Onko se jonkun mielestä liikaa aikuiselle ja kahdelle teinille?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että finanssialalla johtoporukka tajuaisi että suomen ongelma on se, ettei ole töitä (palkallisia) eikä se että joku saa tukiaisia. Ongelmilla on tärkeysjärjestys jossa ne on ratkaistava. Esim. jos rakennat taloa niin on aika turha tuhlata aikaa olohuoneen täydellisen parketin asentamiseen ennen kuin talossa on toimiva katto ja seinät.
Vai valkataanko tuonnekin johtotehtäviin broilereita jotka ei tajua mistään mitään? Se toki selittäisi sen miten suomella ei ole 16 vuoteen mennyt alkuunkaan hyvin ja ekonomistit lässyttää vaan vanhoja jaarituksiaan kun silläkin saa jättipalkat tilille. Tuntuu että suomen ekonomisteilta on kadonnut tuo tärkeysjärjestys jonnekin matkan varrelle.
Eli siis tukiaisista valitetaan vasta kun kansalle on tarjolla töitä josta saa oikeaa kunnollista palkkaa. Sitten voi ruveta aktivoimaan myös työttömiä. Tällä hetkellä aktivointi on turhaa koska ei ole mitään minne aktivoitua ja tuokin sirkus pyöri
Tuolla nimenomaan on virossa huonoja pomoja, voisi sanoa broilereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä et muuten ole YKSInhuoltaja, vaan yhteishuoltaja. Miksi valehtelet? Lapsillasihan on isä/t, "etävanhemmat maksvat elatustuet".
Samoin et maininnut työttömyysturvaa lapsikorotuksella? Miksi?
Lapsikorotus poistuu ens kuussa ja se nyt on muutenkin ollut vain jotain kymppejä per lapsi.
"Vain jotain kymppejä" Kukaan työtön ei ajattele noin, ap on trolli. _Jokainen_ kymppi on tärkeä!
Ihan hemmetisti liikaa ja epäreilua, saan vain hiukan enemmän vaikka käyn töissä!!
Tuet eivät ole isoja vaan palkat ovat pieniä!!!!
Teen kahta työtä ja silti saan myös asumistukea ja toimeentuotukea.
Vierailija kirjoitti:
ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...
Nimenomaan. Näissä ketjuissa on paljon mielipidevaikuttamista valheiden avulla. Voin myös uskoa, että asialla ovat ainakin joskus puolueiden palkkalistoilla olevat agitaattorit.
Kansanedustajat voisivat itse näyttää mallia leikkaamalla palkkojaan ja sopeutumisrahaetuaan samoin kuin lyhentämällä lomiaan. Entä tarvitseeko tämä maa 200 kansanedustajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että finanssialalla johtoporukka tajuaisi että suomen ongelma on se, ettei ole töitä (palkallisia) eikä se että joku saa tukiaisia. Ongelmilla on tärkeysjärjestys jossa ne on ratkaistava. Esim. jos rakennat taloa niin on aika turha tuhlata aikaa olohuoneen täydellisen parketin asentamiseen ennen kuin talossa on toimiva katto ja seinät.
Vai valkataanko tuonnekin johtotehtäviin broilereita jotka ei tajua mistään mitään? Se toki selittäisi sen miten suomella ei ole 16 vuoteen mennyt alkuunkaan hyvin ja ekonomistit lässyttää vaan vanhoja jaarituksiaan kun silläkin saa jättipalkat tilille. Tuntuu että suomen ekonomisteilta on kadonnut tuo tärkeysjärjestys jonnekin matkan varrelle.
Eli siis tukiaisista valitetaan vasta kun kansalle on tarjolla töitä josta saa oikeaa kunnollista palkkaa. Sitten voi ruveta aktivoimaan myös työttömiä. Tällä hetkellä aktivointi on turhaa koska ei o
*Viroissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuet eivät ole isoja vaan palkat ovat pieniä!!!!
Teen kahta työtä ja silti saan myös asumistukea ja toimeentuotukea.
Arvaa saisitko mitään JOS sulla olisi asuntolainaa? Aivan, joutuu tässä muutkin vähemmällä kärvistelemään!
Vierailija kirjoitti:
YKSINhuoltaja ei saa mitään elareilta lastensa isiltä, eli heitä ei ole, ei tiedetä, on menehtynyt tms. YHTEIShuoltajien lapsilla on isät tiedossa, ja he maksaa elareita.
Huoltajuusmuodolla ei ole mitää tekemistä elatusmaksujen kanssa.
- yksinhuoltaja, jonka lapsi saa elatusta isältään.
Vierailija kirjoitti:
YKSINhuoltaja ei saa mitään elareilta lastensa isiltä, eli heitä ei ole, ei tiedetä, on menehtynyt tms. YHTEIShuoltajien lapsilla on isät tiedossa, ja he maksaa elareita.
Kyllä saa, yksinhuoltajan lapsillakin on aika usein isät tiedossa.
Kyllä minäkin puhuin itsestäni yksinhuoltajana, vaikka sain isältä lapsista 700€ elatusmaksua ja ihan oltiin oltu avioliitossa 15v, lapset näkivät isäänsä kolme kertaa vuodessa, minä olin tosiasiallinen huoltaja, ehkä passiin olisin tarvinnut isältä luvan, mutta onneksi silloin oli 10v passit.
17 560,8 eur puhtaana käteen vuodessa mitään tekemättä on iso raha.
Saman saadakseen on tavan työntekijän ansaittava yli 20 000 verotettavaa tuloa. Monelle se on koko vuoden palkkatyötä.
On suuret kun verrataan pieniin palkkoihin (mm, lastenhoitaja, siivooja, kaupan kassa, ravintolatyöntekijä). Noita pieniä palkkoja lähtisin nostamaan, en tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan jäätävä summa jos sen saa tekemättä mitään.
Miten niin tekemättä mitään? Onko hänellä piika hoitamassa asioita?
Tottahan teikäläisillä pitäisi olla vielä piikakin mättämässä pizzaa suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina häiritsee kun puhutaan tukien suuruudesta ja joku alkaa puolustelemaan sitä omalta kannaltaan, että miten rahaa ei ole yhtään liikaa. Tilanne on se että nyt valtion näkövinkkelistä tuet ovat liian isoja. Se että ihmiselle tuki ei ole paljon, ei ole siinä mielessä relevanttia. Rahaa ei vain siellä valtion kassassa nyt ole riittävästi ja syksyn lehdet ei nyt vain muutu seteleiksi, että simsalabim.
Mutta se vain on kumma, että valtion kassassa on tukivaroja antaa Wahlroosin kaltaisten miljonäärien juttuihin. Nämä on jo isoja tukia. Kaivais vastaava tuen saaja omaa kuvetta, kun rahaa on.
Ja valtio voisi verottaa osinkoja, kuten taviksien tuloja verotetaan. 30 % vaan suorilta veroa tuolle pääomatulolle. Pois turhat monimutkaiset osingon verotuslaskelmat.
Kuin myös suurituloisten veronkevennysidea pitää haudata, kun alijäämää katettavana.
Ja simsalabim, Suomen tilanne helpottuu.
Laskujen ja vuokran jälkeen minulle jää 300 euroa ruokaan ja muuhun elämiseen. Saan alle tonnin tuet, on varmaan liikaa sekin. 300 eurolla ei harrasteta mitääne ikä eletä sosiaalista elämää. Ja koska en ole enää ollut sosiaalinen niin en voi titä koskaan saada koska pitää olla sosiaalinen enkä osaa enää olla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä sanoisin, että on. Ei ihme ettei ole valtiolla varaa mihinkään, jos tuollaisia maksetaan.
Mutta valtiolla on sitten kuitenkon varaa maksaa useamman tonnin palkkaa työstä, jossa periaatteessa ei tehdä mitään muuta kuin pyöritellään peukaloita, pidetään pöytää pystyssä ja pyöritellään silmiä?
Vierailija kirjoitti:
On suuret kun verrataan pieniin palkkoihin (mm, lastenhoitaja, siivooja, kaupan kassa, ravintolatyöntekijä). Noita pieniä palkkoja lähtisin nostamaan, en tukia.
Näissä keskusteluissa ihmiset eivät näe kokonaisuutta. Aplla oli itsensä lisäksi 2 teiniä, ei voi verrata siis talouteen jossa vain 1 aikuinen ja 0 lasta.
Pitää muistaa myös se, että ap mainitsee tuloikseen myös elatustuen ja lapsilisän yh-korotuksella. Nämä tuet hän saisi vaikka kävisi hyväpalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...
Juuri tällainen trollihan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
45 v, työstä 1224 eläkettä, pärjään kyllä mutta tuet aivan liian suuria.
Eläkkeesi on aivan liian suuri. Kyllä pärjäät alle tonnillakin.
Minkä ikäiset sun lapset ovat? Aplla 2 teiniä itsensä lisäksi.