Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piia- Noora Kauppi just Ylellä että tuet ovat liian isoja. Mitä?

Vierailija
05.03.2024 |

Ekana tuli mieleen, että joo taas joku kokomuuslainen joka KUVITTELEE tukien olevan isoja. 

Kertokaa mulle mitä ne tuet ovat mitkä ovat isoja? 

Olen työtön kahden lapsen yksinhuoltaja. Tulot etävanhemmat maksava elatustuki, lapsilisät yh korotuksella, asumistuki ja toimeentulotuki. Käteen jää vuokran jälkeen 1463,40 euroa. Onko se jonkun mielestä liikaa aikuiselle ja kahdelle teinille?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tukia pienentää, voi sen jälkeen pienentää palkkojakin.

Terveisin EK-mafia. 

Vierailija
42/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...

Joo, ap on ilmiselvä trolli. Ei kukaan saa tuollaisia tukia.

Saati että valittaisi tuosta määrästä.

Vasurien spämmikerho taas paikalla. Huvittavaa sinänsä ettei tuolla ylipalkkaa spämmistään saavalla vasurijengillä ole mitään hajua mistään mistä nuo koittaa valehdella itse olevansa huolissaan kansan puolesta. Siksipä vasurihallituksemmekaan ei tehnyt mitään suomen suurelle ongelmalle eli työpaikkojen puutteelle. Otti vaan jättivelat ja onnistui jotenkin kummasti samalla hajottamaan niin soten kuin energiantuotannon kuin muitakin peruspalveluita postista lähtien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa on tonni liikaa. 

Asun itse ulkomailla eikä täällä tuollaisia summia makseta kenellekään. Jos on työtön niin sitten on ilman tuloja, sillä siisti. Paikalliset ei täällä voi käsittää että tekemättä mitään ansaitsee Suomessa rahaa.

Vierailija
44/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45 v, työstä 1224 eläkettä, pärjään kyllä mutta tuet aivan liian suuria.

Eläkkeesi on aivan liian suuri. Kyllä pärjäät alle tonnillakin.

Pärjäisin kyllä vaikken saisi centtiäkään.

Sen verran tullut työelämässä laitettua säästöön ja muuhun omaisuuteen.

Laitoin vain sulle vertailukohtaa kuinka työttömyystuet ovat liian suuria.

Menkäätöihin ja tehkää vähemmän lapsia niin pärjää.

Vierailija
45/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä sanoisin, että on. Ei ihme ettei ole valtiolla varaa mihinkään, jos tuollaisia maksetaan.

Mutta valtiolla on sitten kuitenkon varaa maksaa useamman tonnin palkkaa työstä, jossa periaatteessa ei tehdä mitään muuta kuin pyöritellään peukaloita, pidetään pöytää pystyssä ja pyöritellään silmiä?

Mitä siis teet työksesi,  kuulostaa aika utopialta tuo toimenkuvasi. 

Vierailija
46/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, yksi teini ja opintorahalla /-lainalla elän. Teen lisäksi tuntitöitä viikonloppuisin. Työttömänänä saisin/ jäisi enemmän rahaa, toimeentulotukea en ole hakenut koskaan, maksan lainalla asumisen, sähköt, vedet, lääkärit, silmälasit, lapsen harrastukset ym. Opintoraha huoltajakorotuksella n.400 euroa. Enpä viitsisi valittaa jos KÄTEEN jäisi tuollainen summa. Itse saisin tuosta säästöön jo monta sataa. Mene ap opiskelemaan jos ei töitä löydy ja yritä parantaa omaa tilannettasi, ei kannata antaa lapsille sitä kuvaa että yhteiskunta maksaa. Kyllä, olen sitä mieltä että tuet ovat liian isoja, nykyään ihmiset taktivoivat vaan ettei kannata mennä töihin kun tuet lähtee. Sitten valitetaan ettei tuet riitä. Kyllä ne riittävät kun pistää riittämään. Suomi on konkassa tällä menolla. Kannattaa muistaa, että teidänkin perheen elämisen maksavat veronmaksajat, joille ei tod.näk.jää käteen yhtään enempää ja laskujakaan ei voi Kelalla maksattaa. 

Vierailija
47/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat suuremmiksi 

Vierailija
48/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...

Juuri tällainen trollihan tämä on.

Ay-vasurin itsekseenpuhelua on jokseenkin tylsä seurata. 

Vierailija
49/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh, yksi teini ja opintorahalla /-lainalla elän. Teen lisäksi tuntitöitä viikonloppuisin. Työttömänänä saisin/ jäisi enemmän rahaa, toimeentulotukea en ole hakenut koskaan, maksan lainalla asumisen, sähköt, vedet, lääkärit, silmälasit, lapsen harrastukset ym. Opintoraha huoltajakorotuksella n.400 euroa. Enpä viitsisi valittaa jos KÄTEEN jäisi tuollainen summa. Itse saisin tuosta säästöön jo monta sataa. Mene ap opiskelemaan jos ei töitä löydy ja yritä parantaa omaa tilannettasi, ei kannata antaa lapsille sitä kuvaa että yhteiskunta maksaa. Kyllä, olen sitä mieltä että tuet ovat liian isoja, nykyään ihmiset taktivoivat vaan ettei kannata mennä töihin kun tuet lähtee. Sitten valitetaan ettei tuet riitä. Kyllä ne riittävät kun pistää riittämään. Suomi on konkassa tällä menolla. Kannattaa muistaa, että teidänkin perheen elämisen maksavat veronmaksajat, joille ei tod.näk.jää käteen yhtään enempää ja laskujakaan ei voi Kelalla m

Opintolaina 600/opintoraha 400= 1000 euroa kahdelle ihmiselle, josta maksat asumisen ja laskut ja teinn harrastukset.

Vierailija
50/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia-Nora Kauppi:   työttömät eivät tarvitse kännykkää.   Eikö kukaan enää muista?

Vierailija
51/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ap on ilmiselvä trolli. Ei kukaan saa tuollaisia tukia.

Saati että valittaisi tuosta määrästä.

Hämmentävää miten ihmiset sulkevat silmänsä tosiasioilta. Yksinhuoltajan ja kahden 10-17-vuotiaan teinin toimeentulotuen perusosa on päälle 1400 euroa. Tämä tulee jäädä vuokran, sähkön, veden ja reseptilääkkeiden jälkeen elämiseen. Tämä maksetaan kotiin, vastikkeetta. 

On totta, että ap saisi lapsilisät ja elarit myös työssä, ehkä asumistukeakin, mutta monille tuilla eläville tulee yllärinä töihin mennessä se, että eipä käteen jääkään juuri enempää kuin kotona ollessa. 

Olen itse saanut yyhoona 600 euroa työkkärirahaa, 660 euroa asumistukea, 300 euroa lapsilisiä ja 300 euroa elareita. Lisäksi sain 400 euroa toimeentulotukea. Vuokra oli reilu 800 euroa. Tuon jälkeen menin matalapalkka-alalle ja sain palkkaa 1500 euroa. Lähti toimeentulotuki ja asumistuki pieneni. Nykyään tienaan jo hyvin ja olen parisuhteessa, mutta en tosiaankaan olisi raaskinut itse maksaa yli 800 euron vuokraa.

Vierailija
52/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jäätävän isot tuet, mitään tekemättä.

Saa enemmän kuin wolt-kuski ylitöineen kuukaudessa.

Miten wolt kehtaa?

Vierailija
53/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45 v, työstä 1224 eläkettä, pärjään kyllä mutta tuet aivan liian suuria.

Eläkkeesi on aivan liian suuri. Kyllä pärjäät alle tonnillakin.

Pärjäisin kyllä vaikken saisi centtiäkään.

Sen verran tullut työelämässä laitettua säästöön ja muuhun omaisuuteen.

Laitoin vain sulle vertailukohtaa kuinka työttömyystuet ovat liian suuria.

Menkäätöihin ja tehkää vähemmän lapsia niin pärjää.

Vierailija
54/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokra on tonnin, niin noin 2500 euron nettotulot tukina ovat valtavat. Työtä tekemällä tuohon ei moni pääse.

Vierailija
55/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokra on tonnin, niin noin 2500 euron nettotulot tukina ovat valtavat. Työtä tekemällä tuohon ei moni pääse.

Tuohan vastaa lähes 4000 euron kuukausipalkkaa.

Vierailija
56/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä sanoisin, että on. Ei ihme ettei ole valtiolla varaa mihinkään, jos tuollaisia maksetaan.

Mutta valtiolla on sitten kuitenkon varaa maksaa useamman tonnin palkkaa työstä, jossa periaatteessa ei tehdä mitään muuta kuin pyöritellään peukaloita, pidetään pöytää pystyssä ja pyöritellään silmiä?

Valtiota harmitti kun trollit jaksoivat vääntää vitsiä TVL:n lapioon nojailijoista, niinpä valtio päätti että tavalliset lapiot on korvattava lapioilla, joiden varsi on ketjua. Loppuu se (väitetty) lapioon nojailu!

Vierailija
57/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo tosi paljon etenkin huomioiden, että voi yhtä hyvin käyttää röökiin ja viinaan eikä lasten elatukseen. Moni p*rse hiessä tekee töitä tuollaisen summan eteen. Silti mahdoton sanoa, oliko trolli oikeasti vai ei.

Vierailija
58/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen joka päivä töitä 7, 5 tuntia ja käteen jää asumisen jälkeen about sama summa. 

Vierailija
59/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, onko lastesi isät työttömiä myös? Jos he käy töissä, miksi eivät paranna lastensa elintasoa? Vai oletko niin itsekäs että vaadit heidän asvat  toimeentulotukivanhemman kanssa jossa sä saat maksimituet siitä syystä, ja lapset näkee nälkää, kulkee rytkyissä, vaikka isällään eläisivät leveämmin? No niin....tämmöstä itsehankittua" köyhyyttä"

Siis wtf?? Että sellainen aivopieru, vaikket tiedä ap:n tilanteesta yhtään mitään. Ei jmalauta mikä totaalinen klovneria tämä palsta on 😂 

Vierailija
60/67 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa ilmaa ja mitään ei tarvitse tehdä. Riittää, että pari kaltaistaan on pieraissut maailmaan ja vielä eri ukkeleille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme