Piia- Noora Kauppi just Ylellä että tuet ovat liian isoja. Mitä?
Ekana tuli mieleen, että joo taas joku kokomuuslainen joka KUVITTELEE tukien olevan isoja.
Kertokaa mulle mitä ne tuet ovat mitkä ovat isoja?
Olen työtön kahden lapsen yksinhuoltaja. Tulot etävanhemmat maksava elatustuki, lapsilisät yh korotuksella, asumistuki ja toimeentulotuki. Käteen jää vuokran jälkeen 1463,40 euroa. Onko se jonkun mielestä liikaa aikuiselle ja kahdelle teinille?
Kommentit (67)
Ap:lla on kyllä tosi hyvät tuet. Itse olen työtön, yksi teini ja käteen jää alle 600 €.
On jäätävän isot tuet, mitään tekemättä.
Työttömänä sanoisin, että on. Ei ihme ettei ole valtiolla varaa mihinkään, jos tuollaisia maksetaan.
ap, onko lastesi isät työttömiä myös? Jos he käy töissä, miksi eivät paranna lastensa elintasoa? Vai oletko niin itsekäs että vaadit heidän asvat toimeentulotukivanhemman kanssa jossa sä saat maksimituet siitä syystä, ja lapset näkee nälkää, kulkee rytkyissä, vaikka isällään eläisivät leveämmin? No niin....tämmöstä itsehankittua" köyhyyttä"
No toi elatustuki voi olla mitä vaan ja sehän tulee toiselta vanhemmalta, ei yhteiskunnalta. Vähän vaikea ottaa kantaa kun ap ei kerro elareiden suuruutta. Lapsilisätkin loppuu kun lapsi täyttää 17 v, vaikka nuoren kulut yleensä vain kasvaa tuossa kohtaa.
ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...
45 v, työstä 1224 eläkettä, pärjään kyllä mutta tuet aivan liian suuria.
Ap, sä et muuten ole YKSInhuoltaja, vaan yhteishuoltaja. Miksi valehtelet? Lapsillasihan on isä/t, "etävanhemmat maksvat elatustuet".
Samoin et maininnut työttömyysturvaa lapsikorotuksella? Miksi?
Jäätävä summa siitä että istuu perse homeessa kotona tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
ap on varmaan kokkari itse joka haluaa manipuloida jälleen yleistä mielipidettä työttömiä vastaan valehtelemalla ja yrittämällä esittää että jokainen työtön saisi moisia summia. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, vuokran jälkeen ei kyllä jää kuin pari hassua satasta muihin laskuihin ja ruokaan jäävästä rahasta ei kannata edes puhua...
Joo, ap on ilmiselvä trolli. Ei kukaan saa tuollaisia tukia.
Saati että valittaisi tuosta määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä et muuten ole YKSInhuoltaja, vaan yhteishuoltaja. Miksi valehtelet? Lapsillasihan on isä/t, "etävanhemmat maksvat elatustuet".
Samoin et maininnut työttömyysturvaa lapsikorotuksella? Miksi?
Lapsikorotus poistuu ens kuussa ja se nyt on muutenkin ollut vain jotain kymppejä per lapsi.
Ap ei tiedä edes yhteis- ja yksinhuoltajan välistä eroa. Ei taida olla ihan aito.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli minullekin mieleen.
YKSINhuoltaja ei saa mitään elareilta lastensa isiltä, eli heitä ei ole, ei tiedetä, on menehtynyt tms. YHTEIShuoltajien lapsilla on isät tiedossa, ja he maksaa elareita.
Mua aina häiritsee kun puhutaan tukien suuruudesta ja joku alkaa puolustelemaan sitä omalta kannaltaan, että miten rahaa ei ole yhtään liikaa. Tilanne on se että nyt valtion näkövinkkelistä tuet ovat liian isoja. Se että ihmiselle tuki ei ole paljon, ei ole siinä mielessä relevanttia. Rahaa ei vain siellä valtion kassassa nyt ole riittävästi ja syksyn lehdet ei nyt vain muutu seteleiksi, että simsalabim.
Eikö sulla Petteri oo muuta tekemistä kuin trollailla täällä heti aamusta?
Toki onhan tuo enemmän kuin itelle käteen jäävä summa. Vuokrat yms kun on maksettu niin jää vaan about 400-500/kk. Kannattaa olla tyytyväinen että sulle jää noinkin paljon rahaa
Meillä on huoltajuuskiista menossa, haen yksinhuoltoa, koska lasten isä on narsisti alkoholisti, pahoinpitelijä..
Jos myönnetään yksinhuolto, niin tulen saamaan elatustukea kelasta, koska isä on varaton. Jos hällä ois hyvät tulot, niin hän joutuisi maksamaan elareita.
Tällä hetkellä, vaikka lapset ovat asuneet jo monia kuukausia luonani väliaikaismääräyksellä ja saaneet tavata isäänsä joka toinen viikonloppu, niin en saa lapsista kuin lapsilisät.
Aiemmin lasten isä oli lähivanhempi, joka sai rahat lapsista.
En myöskään tule saamaan yksinhuoltokorotuksia, koska olen naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan jäätävä summa jos sen saa tekemättä mitään.
Miten niin tekemättä mitään? Onko hänellä piika hoitamassa asioita?
No onhan tuo ihan jäätävä summa jos sen saa tekemättä mitään.