Siis mitä hittoa??? JO Tuusulassa on paljon pienempi raja toimeentulotuen asumismenoihin Vantaaseen verrattuna!! Miten minä nyt muutan???
Saan perustoimeentulotukea, ja nyt Kela niin sanotusti pakottaa muuttamaan halvempaan tai muuten saan kohta niin vähän tukia ettei enää riitä edes ruokaan rahat. Asun Vantaalla tällä hetkellä jossa vuokraraja on 715e, ja mun vuokrani on 840e. Kohta saan siis 125e vähemmän rahaa jos en saa halvempaa asuntoa!
MUTTA nyt kun yritin muuttaa hieman syrjempään Tuusulaan, ja olin jo toiveikas kun löytyi muutama asunto lähellä tuota 715e rajaa...Niin selvisi että Tuusulassa tuo raja onkin VÄHEMMÄN, VAIN 636e!
Miten hitossa tässä muka pystyy muuttamaan jonnekin halvempaan asuntoon kun nuo hyväksytyt rajat pienenevät noin rajusti syrjempään mentäessä?
Vantaallta olen iät ja ajat hakenut halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut....
Tämä on ihan järkyttävä tilanne kun kohta ei oikeasti riitä enää rahat ruokaa.
Mitä tässä oikein voi tehdä????
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee ihmisestä pummia jos ei onnistu työllistymään. Nykyään ei yhteiskunta ota asiasta vastuuta joten kyllä niilläkin on jonkinlainen elämä ja koti oltava joille ei töitä riitä.
Jonkinlaisia ja jopa varsin viihtyisän oloisia vuokranormin alittavia asuntoja löytyy tällä hetkellä Vantaalta pitkälti yli 400 kpl.
Menepä katsomaan niitä kun niin varma olet?
Mikä näissä on vikana?
1. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/vantaa/20972241 . "Kahden ensimmäisen kuukauden vuokra 350 euroa kuukaudessa, jonka jälkeen vuokra 695 euroa kuukaudessa.". On silti alle tuon 715 euron rajan.
2. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/vantaa/20947294
700 e 24 m2 koirankopista parin eka kuukauden jälkeen!!!
520 e 27 m2 koirankopista!
521 e 27 m2 koirankopista!
535 e 29 m2 koirankopista!
Vuokra-asunto on aivan eri asia kuin työpaikka. Asunnon saa kun latoo eurot tiskiin. Niitä on pilvin pimein. Tällaista asuntotilannetta ei ole ollut koskaan ennen.
Niin ne rajat muuttuu paikkakunnasta toiseen. Täällä se raja on kelalla 390 ja kelasossulla noin 490e yksin asuvalla.
Taas laiskurivässykkä itkee. Vantaalla on paljon tuota halvempia asuntoja ja muualle sitten, jos ei kelpaa.
Taitaa olla provo tai sitten aloittaja on vain totaalisen idiootti ja voi painua hiiteen vaikka koko Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat vanhan tuen jos voit osoittaa Kelalle että olet hakenut edullisempia asuntoja. Kyseessä on nyt vähän niinkuin työttömyystuki mutta asunnolle.
Eli ota kopioita vuokrahakemuksista ja laita niitä Kelalle.
Ei mene läpi enää muutosten jälkeen jotka tulevat tänä vuonna voimaan.
Nimenomaan menee läpi. Jos ei ole asuntoja tarjolla niin ei kadullekaan voi pakottaa. Jos on niin sitten muutto edullisempaan asuntoon tai maksaa ylimenevän vuokran muista tuista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa kivalla ja rauhallisella alueella Länsi-Helsingissä olisi tälläkin hetkellä vuokrattavana hyväkuntoinen kaksio 750 e/kk.
Aika helvetin kallis. Hyvä kaksion vuokra on 500e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tee ihmisestä pummia jos ei onnistu työllistymään. Nykyään ei yhteiskunta ota asiasta vastuuta joten kyllä niilläkin on jonkinlainen elämä ja koti oltava joille ei töitä riitä.
Jonkinlaisia ja jopa varsin viihtyisän oloisia vuokranormin alittavia asuntoja löytyy tällä hetkellä Vantaalta pitkälti yli 400 kpl.
Mikä näissä on vikana?
1. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/vantaa/20972241 . "Kahden ensimmäisen kuukauden vuokra 350 euroa kuukaudessa, jonka jälkeen vuokra 695 euroa kuukaudessa.". On silti alle tuon 715 euron rajan.
Jos ei ole varaa kuin koirankoppiin niin siihen on tyydyttävä.
"700 e 24 m2 koirankopista parin eka kuukauden jälkeen!!!
520 e 27 m2 koirankopista!
521 e 27 m2 koirankopista!
535 e 29 m2 koirankopista!"
Niin. Jos joutuu hakemaan yhteiskunnalta tukea asumiseen niin saa luvan joustaa asunnon koossa. Itse asiassa voisi joustaa jopa siinä että asuu yksin, ja suostua harkitsemaan noita kimppakämppiä. Mutta jos nyt oletetaan että ihmisellä on oikeus asua yksin, niin noissa asunnoissa on peseytymismahdollisuus, ruoantekomahdollisuus ja minusta olivat ihan kivan näköisiä. Kyllä ne yhdelle ihmiselle asumiseen kelpaavat vallan hyvin.
Sitten kun elättää itse itsensä ja maksaa oman vuokransa, voi hakeutua isompaan asuntoon.
Kannattaa mielummin ostaa oma asunto, niin se tulee halvemmaksi kuin vuokralla asuminen. Eikö kukaan ole tätä sinulle kertonut. Olethan kuitenkin jo 20-v eli kerennyt säästämään ASP-tilille vähintään 15-20 ke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjo
itti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä on vikana?
muiden rahoilla asutaan siellä, mihin on varaa (niin kuin työssäkäyvätkin tekee) ja mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ap:lle ja kaikille muillekin: Miksi sosiaalielättien pitää asua yhteiskunnan varoilla maan kalleimmalla alueella pääkaupunkiseudulla? Muualla on runsaasti asuntoja, jotka menevät noiden normien sisään.
Miksi pienipalkkaisten pitäisi käydä jostain Kihniöstä pääkaupunkiseudulla saakka töissä?
Jos asuu Vantaalla ja käy töissä edes osa-aikaisesti ja saa asumistukea, niin kai siinä jo pystyy maksamaan erotuksen jos vuokra on vaikka 50 € kalliimpi kuin se mikä huomioidaan.
kamalaa joudutko tosiaan miettimään töihin menoa
Vierailija kirjoitti:
kamalaa joudutko tosiaan miettimään töihin menoa
Jaa Klaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi aina löytää halvemman asunnon ja saada sen kun hakee. Mutta suurin osa ei saa. Ja yhä harvempi saa näiden kelan uudistusten myötä jotka tämän vuoden aikana tulevat voimaan.
Ihan samalla tavalla kuin kyllä joku saa sen työpaikan, mutta 99 muuta hakijaa ei saanut.
Ymmärrätkö?Ymmärrätkö itse mitä eroa on hakea tyhjänä olevaa vuokra-asuntoa johon ei meinaa löytyä vuokralaista vs. työpaikkaa jota hakee kymmenet tai jopa sadat muutkin?
Asumistuen saajia on moninkertainen määrä verrattuna vapaina oleviin asuntoihin, ymmärrätkö? Ja harva niistä vapaista on halvempi kuin nykyinen, ymmärrätkö?
Ja tuohan onkin hyvä syy olla edes yrittämättä hakea sitä halvempaa.
Kun se nyt vaan on niin, että niin kauan kun joku muu maksaa teidän asumisenne, niin se maksaja voi sanella myös maksimihinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näissä on vikana?
Jos oletat toisten maksavan sun asumisesi, niin reilu 20 neliö on ihan tarpeeksi tilava. Sitten, kun maksat asumisesi itse, voit sitten hankkia vaikka 100 neliöisen asunnon merinäköalalla.
Jos niitä edullisia (yksityisen vuokranantajan) asuntoja hakee pitkäaikaistyötön toimeentulotuen saaja, matalapalkka-ammatissa työskentelevä ja opiskelija, mitä luulette kuka sen asunnon saa ja kuka ei.
Nää on yleensä niitä valittajia, joiden mielestä yksi henkilö ei voi asua yksiössä, lapsiperhe ei kaksiossa jne. Eli "täytyy" olla se erillinen makuuhuone aikuiselle ja toinen lapselle. Aina. Itse olen nukkunut viimeiset 7v olohuoneessa tai tupakeittiössä. Vuokrani mahtuu kelan haitariin.
Koirankopista valittavat: muuttakaa helvettiin sieltä pk-seudulta, jos ei asuntojen koko kelpaa. Itse asuin 24 neliössä viisi vuotta ja ihan itse maksoin 750 euron vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Koirankopista valittavat: muuttakaa helvettiin sieltä pk-seudulta, jos ei asuntojen koko kelpaa. Itse asuin 24 neliössä viisi vuotta ja ihan itse maksoin 750 euron vuokran.
Tuollaisesta komerosta vessalla ei pitäisi maksaa kuin 100e/kk. Älkää ihmiset vuokratko tuollaista kusetusroskaa.
Onhan tuo hieman kyseenalainen tapa ilmoittaa että vuokra on 350 euroa kun se on alennettu vuokra kahdelle kuukaudelle, mutta siitä huolimatta tosiaan jää alle 715 euron rajan joten pitäisi olla OK.