Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä hittoa??? JO Tuusulassa on paljon pienempi raja toimeentulotuen asumismenoihin Vantaaseen verrattuna!! Miten minä nyt muutan???

Vierailija
04.03.2024 |

Saan perustoimeentulotukea, ja nyt Kela niin sanotusti pakottaa muuttamaan halvempaan tai muuten saan kohta niin vähän tukia ettei enää riitä edes ruokaan rahat. Asun Vantaalla tällä hetkellä jossa vuokraraja on 715e, ja mun vuokrani on 840e. Kohta saan siis 125e vähemmän rahaa jos en saa halvempaa asuntoa!

MUTTA nyt kun yritin muuttaa hieman syrjempään Tuusulaan, ja olin jo toiveikas kun löytyi muutama asunto lähellä tuota 715e rajaa...Niin selvisi että Tuusulassa tuo raja onkin VÄHEMMÄN, VAIN 636e!

Miten hitossa tässä muka pystyy muuttamaan jonnekin halvempaan asuntoon kun nuo hyväksytyt rajat pienenevät noin rajusti syrjempään mentäessä?

Vantaallta olen iät ja ajat hakenut halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut....

Tämä on ihan järkyttävä tilanne kun kohta ei oikeasti riitä enää rahat ruokaa.

Mitä tässä oikein voi tehdä????

Kommentit (223)

Vierailija
141/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että vantaalla on JOKA KUUKAUSI noin 5000 hakijaa, 400 asuntoa EI RIITÄ 5000, sama muualla pk-seudulla. Jopa pikkukunnassa pohjoisessa on 150 ihmistä jonossa kun asuntoja EI OLE. Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö, että moni vuokra-asunto on pitkään tyhjillään ja niihin on tällä hetkellä pikemmin vaikea löytää vuokralaista kuin että niihin olisi jonoa? Joihinkin halutuimpiin kohteisiin joista ei juuri asuntoja vapaudu voi olla pitkäkin jono, mutta tukiluukuttaja joutunee tyytymään Kelan normin mukaan hinnoiteltuihin vuokra-asuntoihin joita riittää tällä hetkellä enemmän kuin tarpeeksi. 

Vantaan kaupungin asunnot:

"Asuntokannastamme vapautuu noin 90 vuokra-asuntoa kuukaudessa. Käsittelyssä olevia asuntohakemuksia rekisterissämme on koko a

Juuri kaupungin halutuimmissa kohteissa voi olla jonoa hinnoittelun vuoksi. Kuka käskee vain Vantaan kaupungin asuntoja katsomaan?

Vierailija
142/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/vantaa/tikkurila/kerrostalo/159…

Käviskö tämmönen yksiö? Vuokra 612,20 €/kk.

Kyllä tukiluukuttaja selitykset keksii, että miksei missään nimessä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lahdessakin vain 556e...

ap

Miten hulppeaa asuntoa sinä oikein tarvitset? Äkkiä katsoen Lahdessa on parikymmentä vuokra-asuntoa, joissa on vuokra alle 400,-, jopa alle 300,- saa asunnon, rivarinkin reilulla 300,-.

Vierailija
144/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
145/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kaupungin halutuimmissa kohteissa voi olla jonoa hinnoittelun vuoksi. Kuka käskee vain Vantaan kaupungin asuntoja katsomaan?

Kela käskee, lue aloitus, yksityiseltä kun vuokraat on kallista ja turvatonta.

Vierailija
146/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Kuuntelen tätä samaa joka päivä työssäni sosiaalitoimessa. En äänestänyt porvareita, mutta tästä asumistukiuudistuksesta olen kiiitollinen. 

Vierailija
147/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan käske, voit aivan hyvin vuokrata yksityiseltä tai joltakin lukuisista säätiöistä jotka vuokra-asuntoja tarjoaa. Jos ei kelpaa, niin ihan oikein että Kela leikkaa tukia.

Vierailija
148/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi com 16 asuntoa alle sallitun hinnan. Hakijoita se muutama tuhat. Math aint mathing.

Vierailija
149/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan käske, voit aivan hyvin vuokrata yksityiseltä tai joltakin lukuisista säätiöistä jotka vuokra-asuntoja tarjoaa. Jos ei kelpaa, niin ihan oikein että Kela leikkaa tukia.

Kaupungin vuokrakämpät ovat halvimmat mitä on tarjolla. Lue aloitus, raja on 715 sellaista et saa etenkään jos olet työtön tms. 

Vierailija
150/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuta takaisin kuhmoon vanhempiesi vintille asumaan? Työtön ihminen. Jos olisit työssä niin silloin kannattaisi lisätä työn määrää jolla saat elintasosi pysymääb kelanormien yläpuolella. Hommaa vaikka toinen työpaikka, osa-aikainen viikonlopputyö tai vastaava. Yhteiskunnan tuki on rajallinen joten eroituksen joudut kustantamaan itse.

Mikään ei ole niin kaunista musiikkia kuin köyhien ulina.🙂 Miltä se nyt tuntuu? Itsestään vastuun ottaminen? Mieti, että tuki on silti euromääräisesti suuri ja maksat vain murto-osan mitä oikeat ihmiset maksavat asuessaan omissa itse valitsemissaan asunnoissaan meren rannalla.

Ehdotan sinulle Jakomäkeä, siellä asuu paljon kaltaisiasi ihmisiä joten uskoisin sinun viihtyvän hyvin.

Vierailija
151/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi com 16 asuntoa alle sallitun hinnan. Hakijoita se muutama tuhat. Math aint mathing.

Et vain osaa.

Vierailija
152/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuta takaisin kuhmoon vanhempiesi vintille asumaan? Työtön ihminen. Jos olisit työssä niin silloin kannattaisi lisätä työn määrää jolla saat elintasosi pysymääb kelanormien yläpuolella. Hommaa vaikka toinen työpaikka, osa-aikainen viikonlopputyö tai vastaava. Yhteiskunnan tuki on rajallinen joten eroituksen joudut kustantamaan itse.

Mikään ei ole niin kaunista musiikkia kuin köyhien ulina.🙂 Miltä se nyt tuntuu? Itsestään vastuun ottaminen? Mieti, että tuki on silti euromääräisesti suuri ja maksat vain murto-osan mitä oikeat ihmiset maksavat asuessaan omissa itse valitsemissaan asunnoissaan meren rannalla.

Ehdotan sinulle Jakomäkeä, siellä asuu paljon kaltaisiasi ihmisiä joten uskoisin sinun viihtyvän hyvin.

Toivottavasti saat potkut seuraavissa yt-neuvotteluissa ja joudut muuttamaan jakomäkeen kaltaistesi paskakasojen seuraan. 

Vierailija
153/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokrakämpät ovat halvimmat mitä on tarjolla. Lue aloitus, raja on 715 sellaista et saa etenkään jos olet työtön tms. 

Mars vuokraoveen katsomaan. Ei todellakaan ole.

Vierailija
154/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa.

Ei kun olen realisti

Vierailija
155/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se raja on pienempi Tuusulassa, koska asuminen on halvempaa! Olen asunut sekä Keravalla että Tuusulassa ja vuokrakaksiossa hintaero vastaavaan asuntoon Vantaalla on 200€ kuussa. Ja kyllä, olen etsinyt asuntoa myös Vantaalta, mutta on tiettyjä alueita, joihin en muuttaisi, kuten Länsimäki. Se on ihan oma mieltymys, missä kukin viihtyy. Keravalla saa 1 km päästä ydinkeskustasta hyvän kaksion jopa 250€ halvemmalla kuin vaikka Vantaalla Viertolasta (Tikkurilan läheltä).

Vierailija
156/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin jo, on ne. 16 kpl kaksioita alle rajan. Math aint mathing.

Vierailija
157/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se raja on pienempi Tuusulassa, koska asuminen on halvempaa! Olen asunut sekä Keravalla että Tuusulassa ja vuokrakaksiossa hintaero vastaavaan asuntoon Vantaalla on 200€ kuussa. Ja kyllä, olen etsinyt asuntoa myös Vantaalta, mutta on tiettyjä alueita, joihin en muuttaisi, kuten Länsimäki. Se on ihan oma mieltymys, missä kukin viihtyy. Keravalla saa 1 km päästä ydinkeskustasta hyvän kaksion jopa 250€ halvemmalla kuin vaikka Vantaalla Viertolasta (Tikkurilan läheltä).

Ei ole halvempaa, halvimmat 2 kpl löytyy Hyvinkäältä. Seuraavat lahdesta.

Vierailija
158/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lahdessakin vain 556e...

ap

Miten hulppeaa asuntoa sinä oikein tarvitset? Äkkiä katsoen Lahdessa on parikymmentä vuokra-asuntoa, joissa on vuokra alle 400,-, jopa alle 300,- saa asunnon, rivarinkin reilulla 300,-.

Mutta tarvitsen asunnon tältä alueelta jossa nyt asun sillä ehkä saan täältä läheltä kävelymatkan päästä työpaikan. Olen nyt 6 vuoden ajan laittanut neljään lähialueen yritykseen hakemukset joka kuukausi ja uskon , että pian tärppää.

Jossain maaseudulla joutuisin aloittamaan koko hakuruljanssin alusta enkä ikinä työllistyisi!

Ja sitäpaitsi lapsilla on kolme kaveria leikkipuistossa. Pitää tässä heitäkin ajatella! Kolme ja kaksi vuotiaat menettäisivät lapsuuden kaverinsa!!

Vierailija
159/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa.

Ei kun olen realisti

Mutta hakua et silti osaa näköjään käyttää.

Vierailija
160/223 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin jo, on ne. 16 kpl kaksioita alle rajan. Math aint mathing.

Ai, sinä et edes lukenut aloitusta ja sitä, mistä tässä ketjussa on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän