Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä hittoa??? JO Tuusulassa on paljon pienempi raja toimeentulotuen asumismenoihin Vantaaseen verrattuna!! Miten minä nyt muutan???

Vierailija
04.03.2024 |

Saan perustoimeentulotukea, ja nyt Kela niin sanotusti pakottaa muuttamaan halvempaan tai muuten saan kohta niin vähän tukia ettei enää riitä edes ruokaan rahat. Asun Vantaalla tällä hetkellä jossa vuokraraja on 715e, ja mun vuokrani on 840e. Kohta saan siis 125e vähemmän rahaa jos en saa halvempaa asuntoa!

MUTTA nyt kun yritin muuttaa hieman syrjempään Tuusulaan, ja olin jo toiveikas kun löytyi muutama asunto lähellä tuota 715e rajaa...Niin selvisi että Tuusulassa tuo raja onkin VÄHEMMÄN, VAIN 636e!

Miten hitossa tässä muka pystyy muuttamaan jonnekin halvempaan asuntoon kun nuo hyväksytyt rajat pienenevät noin rajusti syrjempään mentäessä?

Vantaallta olen iät ja ajat hakenut halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut....

Tämä on ihan järkyttävä tilanne kun kohta ei oikeasti riitä enää rahat ruokaa.

Mitä tässä oikein voi tehdä????

Kommentit (223)

Vierailija
221/223 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään tiettyjen kirjoittajien vähävaraisuutta, kun vuokra-asunnon hakeminenkin (joita on satoja heti vapaana) on täysin ylivoimainen amerikantemppu. Vain vänkääminen, valittamien ja käsi ojossa odottaminen onnistuu.

Mistä tiedät kaikkien kirjoittajien taloustilanteen? Täällä on eri kirjoittajia jos et satu tietämään. Vuokraovi.com -> Vantaa, kaksiot, max vuokra sallitun 715 eur löytyy vain 17 kpl. 

Aika paska sen taloudellisen tilanteen täytyy olla, jos pitää vuokra maksaa toimeentulotuella ja kitistä siitä kun Kela ei suostu maksamaan yksinasuvan toimeentulotukiasukkaan vapaavalintaista kaksiota kokonaisuudessaan. 😂

Tosi monella on pieni eläke ja sinne eläkkeelle voi joutua jo nuorena. Oma vuokrani on noussut joten olen hakenut monia asuntoja, saamatta niitä. En hae yksityisiltä kun niissä vaara joutua pois ja taas olisi muutto edessä. Muutot maksavat. En edes tiedä miten pystyisin muuttamaan jos en saa siihen tukea. Säästämään en pysty.

Vierailija
222/223 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vaikeaa oli löytää kohtuuhintaista ja asuinkelpoista yksiötä putkitempan väistöasunnoksi Vantaalta vuonna 2020. Kohteiden näytöissä joko oli väkeä niin ettei sisään mahtunut tai sitten kohde oli liian kaukana kaikesta tai murju paikassa jossa ei voinut asua.

Vuokra-asunnon hankkimisen ei pitäisi olla mikään työhaastattelun luokkaa oleva kokemus. Mutta kun tietää millaista jälkeä huono vuokralainen aiheuttaa (meillä toisessa kaupungissa peritty sijoitusasunto) niin ymmärrettävää toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/223 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika muutti Vantaan Myyrmäestä Nurmijärvelle vuokra laski 850e 450e. Tykkää asua siellä, kaupatkin ja palvelut hänen lähellä. Tyytyväinen.