Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lentäjä tienaa? Onko Finnairilla parempi palkka kuin pienemmillä?

Vierailija
04.03.2024 |

Niin eli mitähän tienataan lentäjänä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkos lentäjät haluttuja puolisoita, koska tienaavat hyvin? Pitäisiköhän hakea??

Siitä voi olla aivan varma, että joku nainen kiinnostuu jos tienaa +100k lentokapteenina. Ja jos lentää Aasiaan, niin siellä on nippa nappa suuremmat sinkkumarkkinat kuin Pihtiputaalla.

Mutta kouluun ei noin vaan haeta ja mennä. Ala pitää kiinnostaa todella paljon, pitää olla fiksu ja terävä ja kyllä siellä seulotaan muitakin ominaisuuksia kun on psyykkisesti todella kuormittava ammatti.

Vierailija
42/68 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lentäjä on hot, mutta bussikuski not?

Molemmat kyysäävät ihmisiä rautaputkilossa ja tavoite saada heidät aikataulussa turvallisesti perille. Bussikuskilla on vielä huomattavasti enemmän vaaratailanteita ja uhkia kuljetusvälineessään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen perämiehenä kaukolennoilla, tienaa noin 12 000 €/ kk. 

Vierailija
44/68 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin lentokapteenina n. 120k/vuosi. Koronavuosina oli kyllä lomautuksia

Vierailija
45/68 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lentäjä on hot, mutta bussikuski not?

Molemmat kyysäävät ihmisiä rautaputkilossa ja tavoite saada heidät aikataulussa turvallisesti perille. Bussikuskilla on vielä huomattavasti enemmän vaaratailanteita ja uhkia kuljetusvälineessään

Nimenomaan tämä. En tajua mikä niissä lentäjissä viehättää. Bussikuskin virhe on kohtalokkaampi, bussissa ei ole autopilottia. 

Vierailija
46/68 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini vasta aloittanut lentäjän uran ja lentää kaukolentoja. Tienaa 6500-7000€ kuussa, not bad.

No ei huono palkka mutta ei eliittipalkkakaan. Rehellisesti ajattelin alkaen 10000 ja keskipalkka 17000 10 vuoden kokemuksella. Sisältäen kaikki lisät.

Vierailija
47/68 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRCnä voi finskillä lentää kaukolentoja ihan ekana pestinä. Eli Cruise relief officer, joka käytännössä istuu lentäjänpenkillä vain yläilmoissa. Palkasta en tiedä sen enempää

Vierailija
48/68 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien lentojen kapteenit tienaa sen 20 000€/kk. Perämies reilut puolet tuosta.

Vierailija
49/68 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lentää kyllä jos valitsee kouluttautuvansa siihen konetyyppiin. Veljeni aloitti kaksi kuukautta sitten perämiehenä, ja ihan ensimmäinen lento oli Souliin, seuraava Osakaan, sitten Hongkong yms. Pelkkää kaukolentoa. Eli näin se ainakin nykyisin menee. Ennen on saattanut olla toisin. 

Vierailija
50/68 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tosiaan riippuu kokemuksesta ja mitä konetyyppiä lentää. Uudet Airbus A320 perämiehet tienaa noin 5000€/kk. Keskipalkka on se noin 10 000€/kk ehkä vähemmän, mutta mahdollisesti myös enemmän. Kaukolennoilta alkaa jo tienaamaan sitä reilua 15 000€/kk, taas rippuu onko kapteeni vai ei ja kuinka paljon kokemusta. (sama pätee äskeiseenkin) kovimmat liksat on sitä 20 000€/kk ja jopa enemmän. Eli siis palkoissa on aika paljon vaihtelua ja niihin vaikuttaa muutamakin asia.

Vierailija
51/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudetkin perämiehet tienaavat kaukolennoilla vähintään 6-7k eli ei huono. Kokemuksen myötä 10k ihan tavallinen palkka lentäjälle. 

Vierailija
52/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CRCnä voi finskillä lentää kaukolentoja ihan ekana pestinä. Eli Cruise relief officer, joka käytännössä istuu lentäjänpenkillä vain yläilmoissa. Palkasta en tiedä sen enempää

Hyvä on palkka. Tuttu on CRC tällä hetkellä ja kyllä vähintään 7k tienaa kuulemma. 

Vierailija
53/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on hyvätuloisia

Vierailija
54/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy todeta että onpa Finskillä huonot palkat. Kaveri lentää isolla kansainvälisellä firmalla ja palkka on n. 35000€/kk. Parin vuoden päästä saa kapteenin lakin ja palkka nousee tuosta n. 50%. Itse pienipalkkaisena kuuntelen noita summia huuli pyöreänä, täytyy sanoa että aika kade olen.

Vierailija
55/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy todeta että onpa Finskillä huonot palkat. Kaveri lentää isolla kansainvälisellä firmalla ja palkka on n. 35000€/kk. Parin vuoden päästä saa kapteenin lakin ja palkka nousee tuosta n. 50%. Itse pienipalkkaisena kuuntelen noita summia huuli pyöreänä, täytyy sanoa että aika kade olen.

Keskimäärin n. 10000€ kk Finnairilla. 

Vierailija
56/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin n. 10000€ kk Finnairilla. 

Kelpaisi tuokin 

Vierailija
57/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eppäillä soppii että tuplaantuu. Onkohan edes tuota 35 000..

https://atpflightschool.com/become-a-pilot/airline-career/major-airline…

Vierailija
58/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on nyt vähän puhunut potaskaa. 

Vierailija
59/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on nyt vähän puhunut potaskaa. 

Epäilenpä. Mikä yhtiö muka tuollaisia maksaa?

Vierailija
60/68 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi entistä lukiokaveria Finskillä töissä. Molemmat ovat Hesarin verokoneen listoilla ihan palkkatuloillaan. Siitä voi jo päätellä jotain tulotasosta.