Soijarouhe, halpa ja ravintorikas vaihtoehto
Todella hyvät ravintoarvot. Mausta oman maun mukaan
Kommentit (145)
Soijan vilejely vain ei ole erityisen ekologista. Ei yhtä paha kuin siiri mutta ei siitä paljoa jää.
Vierailija kirjoitti:
Siin on proteiinia ihan älyttömästi ihan pienessä määrässä, mistä mä olin yllättyny... Sen takia mä oikeastaan sitä syönkin. Hyvää treeniruokaa. Yleensä laitan siihen mausteita ja jotain pastasoossia. Sit jotain riisiä yms kylkeen
niin on!
Vierailija kirjoitti:
Mulle ruoka ei ole säästöhetki vaan ostan mulle ja tytölle niin laadukasta ruokaa kuin mihin rahat riittää. Emme kylläkään syö lainkaan porsaan lihaa emmekä tehotuotettua broileria, vain luomubroileria silloin kun on oransseilla lapuilla. Kalaa ja luomunautaa syömme ja paljon kasviksia. En pysty syömään lihaa tai munia, jos tiedän eläimen kärsineen. Siksi myös luomumunat. Tämäkin valinta lisää ruokalaskun hintaa. Nyt ollaan siirtymässä mantelimaitoon kun se osoittautui ok makuiseksi vihreässä teessäkin. Soijaa emme syö kuin ehkä loraus soijakastiketta joskus.
Mantelimaito on ehkä yksi epäekologisimmista ja siten epäeettisimmistä tuotteista mitä on olemassa brassitehotuotetun lihan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista sontaa se on
Totta, pierettää ja turvottaa ja sontaa tulee pöntön täydeltä.💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siin on proteiinia ihan älyttömästi ihan pienessä määrässä, mistä mä olin yllättyny... Sen takia mä oikeastaan sitä syönkin. Hyvää treeniruokaa. Yleensä laitan siihen mausteita ja jotain pastasoossia. Sit jotain riisiä yms kylkeen
Kasviproteiini ei korvaa eläinkunnan proteiinia.
Eläinkunnan proteiini sisältää monipuolisesti välttämättömiä aminohappoja eikä lihan laadulla ole sen suhteen väliä.
Sen sijaan kasvikunnan tuotteissa näin ei ole.
Eivätkö alapeukuttajat tiedä mitä on aminohappo? Se on proteiini. Proteiinit eli valkuaisaineet koostuvat aminohapoista, joita on 20 erilaista ja niitä kaikkia on eläinkunnan tuotteissa mutta ei kasvikunnan.
Tieteellisesti tutkittujakin faktoja aina alapeukut
Totta, juuri tästä syystä en paljon viitsi kirjoitella tänne. T.tutkija
Vierailija kirjoitti:
Kuin pahvia söisi. Joskus olen pakosta niellyt sitä ihan vaan siksi, että saisi enemmän proteiinia.
Siksi sen pitää antaa imeä itseensä makua muualta.
Tässäkin ketjussa liuta aikuisia antamassa esimerkkiä, miksi tavallinen, terveellinen ruoka ei kelpaa. Sitten ihmetellään, miksi lapset ei suostu koulussa syömään muuta kuin pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin pahvia söisi. Joskus olen pakosta niellyt sitä ihan vaan siksi, että saisi enemmän proteiinia.
Ja sekin on säästöä, jos vaikka laittaa lasagnessa puolet lihaa, puolet soijaa. Maku ei muutu paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä 400 g jauhelihapaketissa on 80 g rasvaa, ja se vielä terveydelle huonoa eli kovaa eläinrasvaa. Meillä kyllä riittää 1-2 rkl öljyä riippuen siitä miten valtava määrä soijaa paistetaan."
Ostan kyllä 10% naudan jauhelihaa eli paketissa on vain 40 g rasvaa, broilerin jauhelihassa vielä vähemmän. Tuo rasvassa uppopaistettu soijarouhe ei kyllä terveellistä ole.
Sianrasvasta aika suuri osa on nk. pehmeää rasvaa. Eikä nk. kova rasva ole terveydelle haitallista. Aika hepposilla tiedoilla mollaat lihaa.
Vain vauvapalstalla voi kasvikset muuttua epäterveellisiksi ja sian rasva terveelliseksi :D
Sianrasva on aina ollut terveellistä, ei se mihinkään ole muuttunut.
Tukkii verisuonet
Kertokaa mitä ihmeen proteiinia kasvikunnan tuotteissa on jos ei niissä ole aminohappoja? Ihme pilipaleja taas täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa liuta aikuisia antamassa esimerkkiä, miksi tavallinen, terveellinen ruoka ei kelpaa. Sitten ihmetellään, miksi lapset ei suostu koulussa syömään muuta kuin pizzaa.
Kerro ihmeessä, mikä on se "tavallinen terveellinen ruoka"
Sokerikin on täysin luonnollista ja siksi syön usein kaikkea lisätyn sokerin tuotteita. Ne ovat terveeellisimpia. Aivomme tarvitsevat gluukosia eli sokeria pysyäkseen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin on säästöä, jos vaikka laittaa lasagnessa puolet lihaa, puolet soijaa. Maku ei muutu paljoa.
Mutta sisältö muuttuu huonommaksi.
Täällä on joku yksittäinen soijaa vastustava pelle
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä ihmeen proteiinia kasvikunnan tuotteissa on jos ei niissä ole aminohappoja? Ihme pilipaleja taas täällä.
Pilipaleja?
"Aminohappoja saa eläinperäisestä ruoasta, kuten lihasta, kalasta, maidosta ja munista sekä monipuolisesta kasvisruoasta, jossa kasvisten lisäksi nautitaan erilaisia palkokasveja, pähkinöitä ja siemeniä."
Vierailija kirjoitti:
katso vaikka diaas pisteytystä, ei niissä kasviproteiinit kärjessä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä 400 g jauhelihapaketissa on 80 g rasvaa, ja se vielä terveydelle huonoa eli kovaa eläinrasvaa. Meillä kyllä riittää 1-2 rkl öljyä riippuen siitä miten valtava määrä soijaa paistetaan."
Ostan kyllä 10% naudan jauhelihaa eli paketissa on vain 40 g rasvaa, broilerin jauhelihassa vielä vähemmän. Tuo rasvassa uppopaistettu soijarouhe ei kyllä terveellistä ole.
Sianrasvasta aika suuri osa on nk. pehmeää rasvaa. Eikä nk. kova rasva ole terveydelle haitallista. Aika hepposilla tiedoilla mollaat lihaa.
Vain vauvapalstalla voi kasvikset muuttua epäterveellisiksi ja sian rasva terveelliseksi :D
Sianrasva on aina ollut terveellistä, ei se mihinkään ole muutt
Ei tuki.
Vierailija kirjoitti:
Sokerikin on täysin luonnollista ja siksi syön usein kaikkea lisätyn sokerin tuotteita. Ne ovat terveeellisimpia. Aivomme tarvitsevat gluukosia eli sokeria pysyäkseen elossa.
Tämän täytyy olla provo.
Jo tuo, että aivot tarvitsee sokeria ei vain ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sianrasva on aina ollut terveellistä, ei se mihinkään ole muuttunut.