Soijarouhe, halpa ja ravintorikas vaihtoehto
Todella hyvät ravintoarvot. Mausta oman maun mukaan
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä ihmeen proteiinia kasvikunnan tuotteissa on jos ei niissä ole aminohappoja? Ihme pilipaleja taas täällä.
Pilipaleja?
"Aminohappoja saa eläinperäisestä ruoasta, kuten lihasta, kalasta, maidosta ja munista sekä monipuolisesta kasvisruoasta, jossa kasvisten lisäksi nautitaan erilaisia palkokasveja, pähkinöitä ja siemeniä."
Soijapapu on palkokasvi. Soijarouhe tehdään soijapavusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustamis- ja valmistamislinkit tervetulleita. Itse olen joskus laittanut kaurapuuron sekaan proteiinilisäksi, mutta muuten käyttö on jäänyt vähälle maun vuoksi.
1dl rypsiöljyä lämpenevään pannuun
1rkl voita perään kuumaan pannuun
Silputtua sipulia kourallinen voihin, paistele puolisen minuuttia, hiukan väriä sipuliin
Liotettu ja valutettu soijarouhe pannuun. Kääntele ahkeraan ettei pala kiinni. Lämpöä pienemmälle ja mausta.
Tarpeeksi suolaa ja mustapippuria. Valmis jauhelihamauste on kätevä, tai vaihtoehtoisesti valkopippuri, yrtit, valkosipulijauhe, paprikajauhe tms.
Käytä jauhelihan tapaan. Yhtä maukasta tulee, mutta nykyään kun on tarjolla härkäpapu ja herne-pohjaisia valmisteita niin sopivat mahalleni paremmin, ei tosin lompakolle.
<
Jauhelihassa on itsessään rasvaa, soijarouheessa ei.
Vieläkö tämä soijan tuputus jatkuu?
Tuo sana halpa puistattaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Suosin pestyä jauhenlihaa.
Ääliö
Soijarouheen syöminen on ihan kuin Koskenkorvan juominen janojuomana sen raikkaa maun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sana halpa puistattaa minua.
Köyhiä ehkä ei puistata.
Pelkään, että aiheuttaa syöpiä enkä syö.
Vierailija kirjoitti:
Maahantuontia Aasiasta. Suuri hiili jalanjälki ja sisältää estrogeenin esiastetta, mikä haittaa omaa hormoonitasapainoa.
Kaikki väärin. Euroopassa ihmisten syömä soija on yleensä viljelty. Hiilijalanjälki ei ole suuri. Fytoestrogeenit ei haittaa ihmisten hormoonitasapainoa.
Missäpäin Suomea soija kasvaa? Etelä-Pohjanmaalla?
Vierailija kirjoitti:
Melkoista sontaa se on
Et osaa maustaa.
Vierailija kirjoitti:
On hyvää!!
Hei, unohdit SUPERhyvää.
😆🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea soija kasvaa? Etelä-Pohjanmaalla?
Taitaa kasvaa koko Suomessa, mutta toki sitä ei täällä kaupallisesti viljellä.
Miten tää kysymys liittyi aiheeseen?
Goitrogeeninen soija. Ei sovi eikä suositella, jos on mitään häikkää kilpirauhasessa eikä halua ongelmia kilpirauhasen kanssa. Mielummin vaikka proteiinin lähteeksi linssejä ja pähkinöitä kuin soijaa, jos kalaa, kanaa, tai lihaa ei halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahantuontia Aasiasta. Suuri hiili jalanjälki ja sisältää estrogeenin esiastetta, mikä haittaa omaa hormoonitasapainoa.
Kaikki väärin. Euroopassa ihmisten syömä soija on yleensä viljelty. Hiilijalanjälki ei ole suuri. Fytoestrogeenit ei haittaa ihmisten hormoonitasapainoa.
Tuo soijan olematon vaikutus hormonitasapainoon ei todellakaan ole kaikkien tutkimusten tulos. Myös päinvastaista näyttöä on, ja paljon.
Är det inte sådant som man ger åt boskap under vintertiden?