Onko täällä kenenkään toimeentulohakemusta käsitelty Kelassa nopeasti eli alle viikossa?
Kommentit (9)
Jos sulla on kaikki tarvittavat liitteet siihen heti laittaa niin silloin se käsitellään yleensä nopeasti.
Luultavasti harvemmin. Yleensä hakemusksen jättämisen jälkeen kuluu kahdeksan arkipäivää, jolloin päätös ei näy omakelassa. Vuorokauden vaihtuessa päätös tulee näkyviin omakelassa.
Kyllä nuo päätökset tehdään aivan kuin laissa lukisi, että päätöstä ei saa tehdä ennen kuin 7 arkipäivää on kulunut.
Kun jättää toimeentulotukihakemuksen, niin seuraava päivä on hakemuksen saapumispäivä, jonka jälkeinen päivä on vasta ensimmäinen käsittelyaikaan laskettava arkipäivä. Eli melkoisella varmuudella alle viikossa ei saa päätöstä, mutta toki voi pyytää, että hakemus käsitellään kiireellisenä.... tiedä sitten, onko tuolla mitään vaikutusta.
Jos tarvitset elämäntilanteesi vuoksi kiireellisesti perustoimeentulotukea, ota yhteyttä Kelan puhelinpalveluun 020 692 207 tai käy Kelan palvelupisteessä. Kiireellinen tilanne voi olla esimerkiksi häätöuhka tai kiireellinen lääketarve sairaalasta kotiutuessasi. Kela arvioi kanssasi, onko tuen tarpeesi kiireellinen.
Olen nyt joutunut tekemään toimeentulohakemuksen joka kuukaudelle erikseen. Olosuhteissa ei ole tapahtunut muutoksia. Joka päätös on ollut erilainen. Nyt pitäis tehdä taas huhtikuuksi. Tällä kertaa lapsen rahat pitäisi ottaa huomioon. lapsi on minulla pari viikonloppua kuussa. pankistä kysyin, sanoivat että jos otan lapsen tililtä rahaa, asiasta tullaan tekemään rikosilmoitus. hauska tilanne.
kun hain asumistukea jouduttuani työttömäksi, kela kysyi voisinko muuttaa omistamalleni metsäpalstalle asumaan. kyseessä on osuus kuolinpesä-metsätilasta jossa ei ole rakennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt joutunut tekemään toimeentulohakemuksen joka kuukaudelle erikseen. Olosuhteissa ei ole tapahtunut muutoksia. Joka päätös on ollut erilainen. Nyt pitäis tehdä taas huhtikuuksi. Tällä kertaa lapsen rahat pitäisi ottaa huomioon. lapsi on minulla pari viikonloppua kuussa. pankistä kysyin, sanoivat että jos otan lapsen tililtä rahaa, asiasta tullaan tekemään rikosilmoitus. hauska tilanne.
Lapsen menoihin rahoja saa käyttää. Omiin ei.
Emmä nyt tiedä onko täällä käsitelty. Ehkä Kelassa on.