Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe, halpa ja ravintorikas vaihtoehto

Vierailija
04.03.2024 |

Todella hyvät ravintoarvot. Mausta oman maun mukaan

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamis- ja valmistamislinkit tervetulleita. Itse olen joskus laittanut kaurapuuron sekaan proteiinilisäksi, mutta muuten käyttö on jäänyt vähälle maun vuoksi.

1dl rypsiöljyä lämpenevään pannuun

1rkl voita perään kuumaan pannuun

Silputtua sipulia kourallinen voihin, paistele puolisen minuuttia, hiukan väriä sipuliin

Liotettu ja valutettu soijarouhe pannuun. Kääntele ahkeraan ettei pala kiinni. Lämpöä pienemmälle ja mausta.

Tarpeeksi suolaa ja mustapippuria. Valmis jauhelihamauste on kätevä, tai vaihtoehtoisesti valkopippuri, yrtit, valkosipulijauhe, paprikajauhe tms.

Käytä jauhelihan tapaan. Yhtä maukasta tulee, mutta nykyään kun on tarjolla härkäpapu ja herne-pohjaisia valmisteita niin sopivat mahalleni pa

Ymmärrän, että et pidä lihaa minään, koska soijarouhe on mielestäsi ruokaa.

Vierailija
42/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä 0,5dl öljyä riittää😁

Lihakaan ei maistu miltään suolattomana ja rasvattomana. Kasvisruoat on usein tylsän makusia kun niihin ei viitsitä laittaa samaa määrää suolaa ja rasvaa mitä liharuoasta saisi. Niiden markkinoinnissa on kohderyhmänä osin laihduttajat yms ysäri-kevyttuotebuumiin hurahtaneet, joiden mielestä kaiken kuuluukin maistua pahvilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks

Vierailija
44/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa pukkaa vielä näin maanantai aamusta !!

Vierailija
45/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siin on proteiinia ihan älyttömästi ihan pienessä määrässä, mistä mä olin yllättyny... Sen takia mä oikeastaan sitä syönkin. Hyvää treeniruokaa. Yleensä laitan siihen mausteita ja jotain pastasoossia. Sit jotain riisiä yms kylkeen

Kasviproteiini ei korvaa eläinkunnan proteiinia.

Eläinkunnan proteiini sisältää monipuolisesti välttämättömiä aminohappoja eikä lihan laadulla ole sen suhteen väliä.

Sen sijaan kasvikunnan tuotteissa näin ei ole.

Eivätkö alapeukuttajat tiedä mitä on aminohappo? Se on proteiini. Proteiinit eli valkuaisaineet koostuvat aminohapoista, joita on 20 erilaista ja niitä kaikkia on eläinkunnan tuotteissa mutta ei kasvikunnan.

Vierailija
46/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe lihattomana korvikkeena on aika passee, ennenhän ei muuta ollut. Vaatii aika hyvän mautamisen, jos siitä haluaa makasta tehdä.

Nykyisin paremman makuisia vaihtoehtoja ovat mielestäni linssit, kikherneet, kvinoa ym. Eilen tein Chillaa ja kelpas kyllä perheelle.

Vierailija
47/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ravinteikas, ei ravintorikas

Vierailija
48/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamis- ja valmistamislinkit tervetulleita. Itse olen joskus laittanut kaurapuuron sekaan proteiinilisäksi, mutta muuten käyttö on jäänyt vähälle maun vuoksi.

1dl rypsiöljyä lämpenevään pannuun

1rkl voita perään kuumaan pannuun

Silputtua sipulia kourallinen voihin, paistele puolisen minuuttia, hiukan väriä sipuliin

Liotettu ja valutettu soijarouhe pannuun. Kääntele ahkeraan ettei pala kiinni. Lämpöä pienemmälle ja mausta.

Tarpeeksi suolaa ja mustapippuria. Valmis jauhelihamauste on kätevä, tai vaihtoehtoisesti valkopippuri, yrtit, valkosipulijauhe, paprikajauhe tms.

Käytä jauhelihan tapaan. Yhtä maukasta tulee, mutta nykyään kun on tarjolla härkäpapu ja herne-pohjaisia valmisteita niin sopivat mahalleni pa

Mikä jauhelihassa on vikana?

Vierailija
49/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siin on proteiinia ihan älyttömästi ihan pienessä määrässä, mistä mä olin yllättyny... Sen takia mä oikeastaan sitä syönkin. Hyvää treeniruokaa. Yleensä laitan siihen mausteita ja jotain pastasoossia. Sit jotain riisiä yms kylkeen

Kuulostaapa sottaiselta puuhalta. Laita riisit mielummin vaikka lautaselle.

Vierailija
50/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä 400 g jauhelihapaketissa on 80 g rasvaa, ja se vielä terveydelle huonoa eli kovaa eläinrasvaa. Meillä kyllä riittää 1-2 rkl öljyä riippuen siitä miten valtava määrä soijaa paistetaan."

Ostan kyllä 10% naudan jauhelihaa eli paketissa on vain 40 g rasvaa, broilerin jauhelihassa vielä vähemmän. Tuo rasvassa uppopaistettu soijarouhe ei kyllä terveellistä ole.

Vierailija
51/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinkunnan proteiini sisältää monipuolisesti välttämättömiä aminohappoja eikä lihan laadulla ole sen suhteen väliä.

Eivätkö alapeukuttajat tiedä mitä on aminohappo? Se on proteiini. Proteiinit eli valkuaisaineet koostuvat aminohapoista, joita on 20 erilaista ja niitä kaikkia on eläinkunnan tuotteissa mutta ei kasvikunnan.

Tieteellisesti tutkittujakin faktoja aina alapeukutetaan näissä keskusteluissa, kun ne ei omaan ideologiaan sovellu. 

Vierailija
52/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruoka ei ole säästöhetki vaan ostan mulle ja tytölle niin laadukasta ruokaa kuin mihin rahat riittää. Emme kylläkään syö lainkaan porsaan lihaa emmekä tehotuotettua broileria, vain luomubroileria silloin kun on oransseilla lapuilla. Kalaa ja luomunautaa syömme ja paljon kasviksia. En pysty syömään lihaa tai munia, jos tiedän eläimen kärsineen. Siksi myös luomumunat. Tämäkin valinta lisää ruokalaskun hintaa. Nyt ollaan siirtymässä mantelimaitoon kun se osoittautui ok makuiseksi vihreässä teessäkin. Soijaa emme syö kuin ehkä loraus soijakastiketta joskus.

Vierailija
53/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruoka ei ole säästöhetki vaan ostan mulle ja tytölle niin laadukasta ruokaa kuin mihin rahat riittää. Emme kylläkään syö lainkaan porsaan lihaa emmekä tehotuotettua broileria, vain luomubroileria silloin kun on oransseilla lapuilla. Kalaa ja luomunautaa syömme ja paljon kasviksia. En pysty syömään lihaa tai munia, jos tiedän eläimen kärsineen. Siksi myös luomumunat. Tämäkin valinta lisää ruokalaskun hintaa. Nyt ollaan siirtymässä mantelimaitoon kun se osoittautui ok makuiseksi vihreässä teessäkin. Soijaa emme syö kuin ehkä loraus soijakastiketta joskus.

Vihreään teehen ei kuulu missään nimessä laittaa minkäänlaista maitoa

Vierailija
54/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aminohappoja on kyllä kasvikunnan tuotteissa, mm. ketjun aiheena oleva soija sisältää kaikki ihmiselle välttämättömät aminohapot. Kavisruokavaliossa aminohappojen kannalta oleellisinta on syödä proteiinilähteitä riittävän monipuolisesti, koska lihan tavoin noita kaikkia tarvittavia aminohapppoja sisältäviä kasviproteiineja ei taida olla kuin soija ja muistaakseni kvinoa.

Itse syötin joskus liki vuoden päivittäiset syömiseni cronometriin ja ei kyllä ikinä jäänyt aminohapot tai proteiinit alle suositusten. Ainoa jonka eteen joutui välillä näkemään vaivaa oli D-vitamiini ja tietenkin B12 täytyi ottaa purkista. Monelta unohtuu, ettei ne yksittäiset raaka-aineet tee ketään autuaaksi, vaan terveellisessä ruokavaliossa ratkaisee aina kokonaisuus.

Vierailija
55/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä 400 g jauhelihapaketissa on 80 g rasvaa, ja se vielä terveydelle huonoa eli kovaa eläinrasvaa. Meillä kyllä riittää 1-2 rkl öljyä riippuen siitä miten valtava määrä soijaa paistetaan."

Ostan kyllä 10% naudan jauhelihaa eli paketissa on vain 40 g rasvaa, broilerin jauhelihassa vielä vähemmän. Tuo rasvassa uppopaistettu soijarouhe ei kyllä terveellistä ole.

Sianrasvasta aika suuri osa on nk. pehmeää rasvaa. Eikä nk. kova rasva ole terveydelle haitallista. Aika hepposilla tiedoilla mollaat lihaa.

Vierailija
56/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mikä jauhelihassa on vikana?

Itse käytän just silloin kun haluaa nopeasti tehdä jotain, ja semmoista mihin voisi käyttää jauhelihaa. Itse en koskaan osta käytännössä jauhelihaa, paitsi nyt joskus harvoin jos saan -60.

En ole tainnut 20 vuoteen ostaa normaalihintaista jauhelihaa. Jos ei ole alessa, en tarvitse.

Lihassa ei ole vikaa, mutta itse haluan kokolihaa, jauhettu vaan ei ole oikein mistään kotoisin... tai siinä kohti on sama säästää. Ja näin kaukana kaupoista asuvana soijarouhe säilyy, ei tarvi sulattaa jne.

-eri-

Vierailija
57/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit säästää jatkossa rahasi. Ei ne luomutilan eläimet elä yhtään sen paremmin kuin tehotuotantotilankaan. Joskus jopa huonommin, kun esim. antibiootin ja kipulääkkeiden antamista viivästytetää pidempien varoaikojen takia.

Omilla vanhemmillani on luomutila ja niin luomuviljelijat kuin karjankasvattajat ovat minulle tutumpaakin tuttuja. Ihan kusetusta kuluttajaa kohti koko luomu. Ei valvota ja mielikuvamarkkinointi jyllää.

Vierailija
58/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on pakko säästää, näin minimieläkeläisenä, jotta voisin tukea myös muualla asuvia lapsiani ja kenties saada joskus jopa omat asuinolosuhteeni kuntoon.

Vierailija
59/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön soijarouhetta paljon. Ihan parasta on lasagne soijarouheesta! Nam! Nimim. kasvissyöjäna 25v

Vierailija
60/145 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sianrasvasta aika suuri osa on nk. pehmeää rasvaa. Eikä nk. kova rasva ole terveydelle haitallista. Aika hepposilla tiedoilla mollaat lihaa.

Vain vauvapalstalla voi kasvikset muuttua epäterveellisiksi ja sian rasva terveelliseksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi