Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin vähävaraisemman puolisoni lomamatkan. Onko tyypillistä?

Vierailija
02.03.2024 |

Jotain 1500 € maksoin hänen puolestaan viikon matkasta. Onko tyypillistä vai laitatteko puoliksi?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös aviopuolisoilla ole elatusvelvollisuus? Meillä ollut aina yhteiset rahat ja ikinä niistä olla riidelty. Yli 50 v yhdessä. Toinen välillä ilman töitä  tai hoitanut lapsia ym. En olisi edes yhteen muuttanut minkään nihilistin kanssa.

Joo mutta ennen olikin naisten ja miesten roolit erilaiset, joten et voi verrata nykypäivään.

En missään nimessä opeta poikaani siihen,  että tekee samat kotityöt ym hoitaa samat velvollisuudet kuin tytöt, mutta hassaamaan rahansa toisen eteen. Kyllä se tasapuolisuus ja tasa-arvo saisi koskea miehiäkin.

Ei kyllä ainakaan meillä 50 vuoden yhteiselon aikana ole rooleissa ollut eroja, eikä suurilukuisella ystäväpiirilläkään. Kyllä molemmat puolisot ovat tehneet töitä, opiskelleet, hoitaneet lapsia, olleet työttöminä ym. Synnytyst

Näin myös meillä ja aikuisten lastemme perheissä. 1 perhe, 1 talous. Tileille jää omaakin rahaa (vähän tai enemmän) jonka perään ei kysellä. 

Muutama ystäväpariskunta splittaa edelleenkin yli 30v jälkeen ravintolalaskut ja ostaa kotiin tavaroita jotka ovat "minun" vaikka molemmat niitä käyttää. Mikään ei ole niin noloa kun alkavat ravintolassa laskemaan kumpi otti enemmän ruokaa tai viiniä ja paljonko osuus laskusta on!!?? Miksi eivät tee sitä vasta kotona??

Vierailija
82/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on isot tuloerot niin kieltämättä käy mielessä, miksi toinen on ryhtynyt suhteeseen. Paljonko on aitoa välittämistä ja paljonko kullan kaivamista? Ihmiset osaavat olla rahan edessä mielin kielin, jopa pitkässä parisuhteessa.

Pitäisikö erota heti kun tilanne muuttuu??

28v sitten minulla oli isommat tulot kuin miehelläni ja minun rahoillani ostettiin 1. talomme tontti.

20-10 v sitten ansaitsimme suunnilleen saman verran.

Viimeiset 10 vuotta mieheni on tienannut enemmän ja ura ollut nousujohteinen myös rahallisesti.

Nyt olen eläkkeellä ja tienaan 30% nettotuloistamme, mies verolistalla.

Pitäisikö hänen jättää minut nyt kun minusta on tullut gold-diggeri??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut monta matkaa miesystävälleni. Minulla on omaisuutta enemmän, hän taas on taitava monissa asioissa, on mm. hyvä kokki ja hoitaa isot remontit ja korjaukset ilman ulkopuolista apua. Kesämökillä tekee kaikki tekniset hommat. En koe mitenkään, että tilanteemme olisi epätasapainossa. Kaikkea ei elämässä lasketa rahassa.

Sinähän nimen omaan lasket rahassa. Tai työ panoksissa, joka on rahan arvoista. Turhaan hurskastelet.

No miten niin hurskastelen? En ole ikinä edes laskenut summaa, millä olen matkoja maksanut.  Kerroin vain tilanteen, puolin ja toisin toisiamme autetaan, ilman sen kummempaa kirjanpitoa.