Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin vähävaraisemman puolisoni lomamatkan. Onko tyypillistä?

Vierailija
02.03.2024 |

Jotain 1500 € maksoin hänen puolestaan viikon matkasta. Onko tyypillistä vai laitatteko puoliksi?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lasketa ollenkaan. Ihan samahan se on, kumman tililtä raha lähtee. Ei avioehtoa ja ydinperhe. 

Pienempituloisen ei kannata laskea.

Vierailija
62/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isot tuloerot niin kieltämättä käy mielessä, miksi toinen on ryhtynyt suhteeseen. Paljonko on aitoa välittämistä ja paljonko kullan kaivamista? Ihmiset osaavat olla rahan edessä mielin kielin, jopa pitkässä parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kahden kerroksen väkeä, yhteinen elämä...

Pienituloisempi äänessä...

Vierailija
64/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut monta matkaa miesystävälleni. Minulla on omaisuutta enemmän, hän taas on taitava monissa asioissa, on mm. hyvä kokki ja hoitaa isot remontit ja korjaukset ilman ulkopuolista apua. Kesämökillä tekee kaikki tekniset hommat. En koe mitenkään, että tilanteemme olisi epätasapainossa. Kaikkea ei elämässä lasketa rahassa.

Vierailija
65/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin vähävaraisena kaikki säästöni huomattavasti varakkaamman puolisoni puolesta. Syy lapsettomuushoidot, jotka oli minun toive, ei hänen.

Vierailija
66/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Itse olin pienempituloinen, töissä ollessa maksettiin puoliksi -ok. Jäätiin eläkkeelle, mies tuhlaa k a i k k i rahansa, mulla säästössä kymmeniä tuhansia. Miten kohteliaasti saisin hänet ymmärtämään, ettei ainaskaan visaa kannattais vinguttaa golfvarusteisiin ym. Hän 67 - minä 63. Ehkä pahan päivän varalle olis hyvä olla jotain

Vierailija
67/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut monta matkaa miesystävälleni. Minulla on omaisuutta enemmän, hän taas on taitava monissa asioissa, on mm. hyvä kokki ja hoitaa isot remontit ja korjaukset ilman ulkopuolista apua. Kesämökillä tekee kaikki tekniset hommat. En koe mitenkään, että tilanteemme olisi epätasapainossa. Kaikkea ei elämässä lasketa rahassa.

Sinähän nimen omaan lasket rahassa. Tai työ panoksissa, joka on rahan arvoista. Turhaan hurskastelet.

Vierailija
68/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin ex-mieheni matkoja, ei olisi kannattanut. No mutta se oli vain rahaa. 

Vierailija
69/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyypillistä. Silloin kun mieheni opiskeli useamman vuoden ja minä töissä, maksoin kaikki kulut, asumisen, ruuat, lomat, lasten kulut jne. Nyt kun hän töissä, nyt kilpaillaan, kuka ehtii ensiksi. Ja sitä kutsutaan rakkaudeksi ja toisen huomioonottamiseksi.

Vierailija
70/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut miehelle ja lapsille useamman lomamatkan, kun on ollut rahaa. Välillä taas toisinpäin. Ihan tyypillistä.

Vierailija
71/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalille, maksan myös miehelleni kaikenlaista. Hän on ihan hyväpalkkaisessa työssä, mutta haluaa näyttää menestyneelle ja omat tulot ei riitä kaikkeen.

Vierailija
72/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen mennessämme mieheni olisi halunnut yhteiset rahat. Minä en halunnut ja molemmilla on omat rahamme. Joita käytetään yhteisen perheen hyväksi. Nykyään mieheni tulot ovat reilusti kaksinkertaiset omiini verrattuna ja vaikka arjen kulut menevät yhteisen sopimuksen mukaan, ostetaan hänen rahoillaan kaikki ns. ylimääräinen. Esim. huonekalut ja matkat. Hän aina sanoo, että "uskovaisten eväät on yhteiset" ja tarkoittaa sillä, että elämme yhteistä elämää eikä ole tärkeää, kuka yhteiset menot maksaa. Olemme lähdössä pienelle lomalle Eurooppaan pääsiäiseksi ja kesälomalle Adrianmeren rannalle. Juuri eilen kertoi, että haluaisi lähteä syksyllä koko perheen voimin New Yorkiin. Hänelle jää silti rahaa säästöön, kun taas itselleni ei. 

Vierailija
73/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin nuorempana joka vuosi yhden viikonloppumatkan minulle ja tyttöystävälleni, koska muuten hän ei olisi päässyt lähtemään reissuun. Rahaa siihen meni, mutta kyseessä oli minulle jokaisen vuoden paras viikonloppu, joten eipä sitä oikeastaan olisi paremmin voinut käyttää. Samalla tavalla ovat monet tuttunikin toimineet. 

Vierailija
74/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 ekun matka ei nyt ole hirveän kallis. Ei siitä kannata täällä kehuskella.

Vierailija
75/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500 ekun matka ei nyt ole hirveän kallis. Ei siitä kannata täällä kehuskella.

Tämä

Vierailija
76/83 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tienaa enemmän ja maksaa matkoistamme suurimman osan tai joskus kokonaan.

Vierailija
77/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maksetaan yhdessä. Siis rahat on tavallaan yhteisiä. Jos minulla on matka rahat kasassa niin maksan koko perheen (6hlö) reissun. Meillä ei lasketa kuka maksaa mitäkin, yhteinen talous.

Voitko seuraavalla matkalla opetella yhdyssanat?

Oikea sijamuoto on voisitko.

Kyseessähän ei ole sijamuoto, vaan verbimuoto ja ihan oikea, jos tarkoittaa, mitä kysyy? ( jos nyt ihan tarkkoja olemme🙄)

Vierailija
78/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista tuollaisia kysellä, mee hoitoon.

Vierailija
79/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin kumppaninkin reissun Helsinkiin, kun en olisi uskaltanut yksin lähteä. Ei olisi pitänyt kyllä. Turpiinkin sain sinä  etukäteen  romanttiseksi kuvittelemanani hotelliyönä.

Vierailija
80/83 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tyypillistä. Silloin kun mieheni opiskeli useamman vuoden ja minä töissä, maksoin kaikki kulut, asumisen, ruuat, lomat, lasten kulut jne. Nyt kun hän töissä, nyt kilpaillaan, kuka ehtii ensiksi. Ja sitä kutsutaan rakkaudeksi ja toisen huomioonottamiseksi.

Mun mies kanssa haluaa maksaa enemmän, koska hänen tulonsa on suuremmat. Kun juuri minä haluan ostaa jotain hintavampaa, vaikka uuden sohvan, niin sen saan maksaa yksin. Hän ei ole koskaan sanallakaan ottanut kantaa minun rahankäyttööni. Toki en ole mikään tuhluri, pikemminkin pihi.