Mikä kohde oli ensimmäinen jonka matkan järjestit omatoimisesti yksin? Menikö kaikki nappiin?
Mulla oli päivä Tukholmassa -risteily mutta jos tuollaista ei lasketa niin sitten Lontoo. Kaikki meni juuri niin kuin oli aikataulut yms suunniteltukin.
Kommentit (95)
Automatka halki Euroopan. Sisälsi tarkat päiväaikataulut, myös lentoliput sekä lauttalippuja ja komeuden kruunasi faxilla tehty hotellivaraus. Tämä kuitenkin ihan tällä vuosituhannella. 😅
Matka kirkonkylän kioskille vuonna 1966. Keltaista Palma-limsaa + kokonainen nisusika, nami... Isälle Klubi 22-laatikko. Matka onnistui ikimuistoisesti :)
Teneriffan ja Lapin reissut. Kaikki meni hyvin. Lapista palatessa piti vähän oikeaa junaa haeskella ensin, koska olivat unohtaneet vaihtaa oikeat tiedot junaan.
18v bulgariaan pakettimatkalle kaverin kanssa. :)
Sitten 19v miehen kanssa pakettimatka turkkiin, useita kymmeniä laivareissuja
20v matka yksin kreikkaan
21v interrail-reissu euroopassa kaverin kanssa.
Jne.
Kaikki mennyt hyvin .:)
Pariisin matka perheelle. Olin kyllä majoituksesta puhunut muiden kanssa ja oli kuulemma ok.
Oli kyseessä hotelli n. 13 km päässä keskustasta. Olin katsonut tarkkaan kulkuyhteydet ja bussi plus juna, ei vaikuttanut niin kamalalta.
Halusimme huoneet jääkaapilla ja hotellin uima-altaalla, joten tuo hotelli valikoitui kyseisten ominaisuuksien ja hinnan takia. Varattiin. 3 huonetta. Oli 3 tähteä.
Miinukset: Ruma hotelli sisältä, vähän laitosmainen. Uima-allas suljettiin huoltoon keskenlomaan.
Sijainti nuhjuisessa lähiössä. Ei tuo kyllä ollut niin yllätys että ei mikään maalauksellinen maisema, mutta seurueen muille se oli jotenkin järkytys ja valittelivat miksi en ollut ottanut lähempää keskustaa. Olin kyllä kertonut, että 13 km keskustasta. Muutenkin tarkoitus oli tietenkin rymytä nähtävyyksissä ja Pariisin Disneylandissä , joten ei siksi niin tärkeä sijaintikaan, kun kerran päivässä ulos ja sisään.
No, hinta olisi ollut sitten täysin eri, vaikka olisi luopunut jääkaappi ja uima-allas toiveista. Olimme liikenteessä lasten kanssa.
Kulkeminen oli ehkä vähän hankalampaa mitä
ajsttelin, vaikka ei kestänyt kun alle 30 Min. keskustaan.
Suurin pettymys sijainnin suhteen oli se, että taksit eivät ihmeellisesti tienneet mukamas oikein missä se on, jotkut eivät suostuneet ajamaan niin kauas ja joku oikein ihmetteli, miksi sieltä hotelli.
Hohhoijaa ensi kerralla sitten lähempää keskustaa.
2002 liftasin kuukauden eurooppaa rekkakuskien kyydissä. Ryöstetyksi tulin ja luottokortti meni Hengissä kumminkin pysyin ja takaisin pääsin, joten onnistunut reissu sinänsä. Ikimuistoinen ainakin.
Ruotsin risteily 70-luvun lopulla ja pitempi reissu sitten seuraavana vuonna Englantiin Au pairiksi puoleksi vuodeksi. Hommasin vain menolipun, paluusta kun ei niin tarkkaa tietoa ollut. Kaikki meni hyvin, vaikka en ollut paljon ennen sitä matkustellut.
Matka Lontooseen vuoden 1981 alussa. Hermoilin jo ennen joulua, kun jäi lentolippu saamatta matkatoimistosta ja jouduin odottamaan sitä postin kautta. Tuli se lippu ajoissa ja 2 viikon matkani meni ok.
Interrail-matka yo-vuonna 1982. Hienosti meni. Matkakumppanista tuli myöhemmin vaimoni ja edelleen olemme yhdessä ja reissaamme paljon, pääosin omatoimisesti.
Silloin kun lapset oli pieniä, käytiin pari kertaa valmismatkalla Kreikassa, mutta on se sen verran ankeaa touhua että ei kiitos. Omatoimisesti mennään, olipa reissu Eurooppaan tai kaukomaille.
Halusin parikymppisenä käydä Thaimaassa ekaa kertaa tsunamin jälkeen, tsunamissa kuoli perheenjäseniä kun olin yläasteikäinen. Varasin itse lennot ja hotellimajoituksen sekä esimerkiksi kuljetuksen lentokentältä hotellille. Lisäksi hankin etukäteen tietoa esimerkiksi liikkumiselta ja tarvittaessa kysyin paikallisilta. Kaikki meni tosi hyvin.
Matkustan kaikkialle aina itse järjestäen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan kaikkialle aina itse järjestäen.
Sama täällä nykyisin, mutta mutta... Mietin ensin, että eka Kreetan-matka oli muka itse järjestetty, mutta eihän se ollutkaan, vaan matkatoimiston matka. Aika vähän niissä on mitään eroa. Silloin yli 20 v sitten vielä oli opaspalvelua jonkin verran, mutta toinen pakettimatka yli 10 vuotta myöhemmin ei kyllä eronnut omatoimijärjestetystä oikein mitenkään.
Eka itse järjestelty oli joko Viron risteily ysärin puolivälissä, tai astetta omatoimimpi lainatulla matkailuautolla reissu Norjaan. En muista, kumpi oli ensin. Eka lentskarilla tehty omatoimireissu oli Mallorcalle. Ei mitään isompia ongelmia. Pikku hiljaa vuosien saatossa kehittynyt tuossakin paremmaksi ja pienemmällä vaivalla löytää halvemmat/kivemmat/ongelmattomat kohteet.
Ainoa ongelma on ollut auton vuokraaminen. Sitä en enää tee etukäteen varaten, vaan kohteessa käteisellä vuokratessa maksan kaiken. Noin turistia nuollaan kädestä vs. se etukäteen varatun auton koijaus joka käänteessä vakuutuksista lähtien.
Lienen sitä sukupolvea (milleniaali), että kaikki ulkomaanreissuni on olleet omatoimimatkoja.
Tai no jaa, eräs kesä, olikohan 2008-2009, oli niin älyttömän halpa kahden vkon äkkilähtö Rodokselle (250 e), että oli ihan pakko napata se.
Aina välillä on sattunut lentojen peruuntumisia, luonnonkatastrofeja, väärin varattuja hotelleja, hotellin vesivahinkoa ym. Kaikesta selviää, en osaa edes stressata moisesta.