Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,

Vierailija
02.03.2024 |

jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa. 

Kommentit (366)

Vierailija
41/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvä kroppa on mielestäsi, että ei ole liikakiloja. Joku vähän pyöreämpi voi olla hyväkroppaisempi kuin hoikka ruman mallinen vartaloltaan, jota ei muuta kauniiksi vaikka salia ja kävelyä olisi viisi tuntia päivässä.

Vierailija
42/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse olen harrastanut liikuntaa koko ikäni. Salilla olen käynyt tavoitteellisesti 15 vuotta. Lenkkeilyä harrastan eri muodoissa. Mailapelejäkin tulee pelattua. 

Enpä silti kuvailisi kroppaani hyvänä. Hoikka toki joo. Mutta kyllä painovoima on alkanut tehdä tehtäväänsä. Kaksi raskauttakin on jälkensä jättänyt. Hyvä kroppa? Joo ei. 

Mutta toimintakyky on hyvä ja se, kaikesta pinnallisuudesta ja ulkonäkökeskeisyydestä huolimatta, on mulle koko ajan tärkeämpi juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin syödä pelkkää sipsi-kaljaa ja kroppani muuttuu yhtäkkiä upean atleettiseksi, kun vain käyn salilla ja lenkillä. Oliko sulla muita vitsejä tähän iltaan ap? :D

Vierailija
44/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonih, tämäpä helppoa! Kuusi kovaa liikuntakertaa viikossa ja terveellistä syömistä loppuelämä, tästä tää lähtee ihan helposti! :)

Sen se vaatii. Olen tehnyt 20 vuotta. Joskus alkuaikoina mietin, miksi tuokin Clark kent käy salilla, kun on jo noin tikissä muutenkin. Toki äkkiä tajusin, että juuri siksi on tikissä. 

En tiedä miksi mut tää alko naurattaa ihan järjettömästi :D

Tuollainhan se ihmisen ajattelu vaan tuppaa monesti menemään. "Miksi tuokin niin paljon töitä tekee ku se on rikas!" "Miksi tuoki urheilee kun sehän on fit!" "Miksi tuokin meditoi kun se on jo zen!" Jne.

Moni asia on ennemminkin jatkuva matka kuin päämäärä. 

Vierailija
45/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä salitreeni ei riitäkään, niinku ap sanoi, vaan pitää käydä salilla ja juosta. Näettekö useinkin lenkkeilyä ja salia harrastavaa ihmistä, jolla olisi huono kroppa? 

Ei tarvi juosta, kävely, fillarointi, crosstrainer ym on ihan yhtä hyviä myös

Vierailija
46/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä salitreeni ei riitäkään, niinku ap sanoi, vaan pitää käydä salilla ja juosta. Näettekö useinkin lenkkeilyä ja salia harrastavaa ihmistä, jolla olisi huono kroppa? 

Montako kilometriä pitää oikein pyöräillä? Pyöräilin viime yhteensä 5000 km ja kävin kolmisen kertaa viikossa salilla, silti ei ole ns. hyvä kroppa.

Vierailija
47/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii myös tiukkaa ruokavaliota ja erityisesti hiilihydraattien vähentämistä ruokavaliosta. Sekään ei silti poista löysää vatsanahkaa, ainoastaan kirurgin veitsi auttaa.

Tästäkin olen eri mieltä. Jos treenaa oikeasti kovaa ja vielä muuten liikkuu, tarvitsee todellakin hiilareita. Itse syön aamulla ja illalla kauraleipää/ruisleipää, lounaalla ja päivällisellä on perunaa/bataattia/riisiä/pastaa, joskus jopa nuudeleita. Ja toki kasviksia paljon

Vierailija
48/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkely ei tarkoita juoksemista. Myös kävelylenkki on hyvästä, kun se tekee reippaasti ja mielellään vaihtelevassa maastossa. Juoksu on monille haitallisempaa kuin kävely esim. polvien takia. 

Vierailija
49/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hoikka tai normaalipainoinen ja sopivasti lihasta kehossa ja litteähkö maha, niin silloin on hyväkroppainen. 

Vierailija
50/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kilometriä pitää oikein pyöräillä? Pyöräilin viime yhteensä 5000 km ja kävin kolmisen kertaa viikossa salilla, silti ei ole ns. hyvä kroppa.

13km joka päivä? Ihan en usko. 

Vierailija
51/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sali on liian kallis, ei ole varaa. Lenkkeily on tylsää.

Aika monella paikkakunnalla on kunnan ylläpitämiä kuntosaleja, esimerkiksi meidän kunnassa tälläinen on uimahallin yhteydessä ja on edullinen.

Vierailija
52/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on ruokavalio pielessä, salitreeni ei ole tarpeeksi kuormittavaa, fillarointi ei ole tarpeeksi kuormittavaa. Syitä hankala etsiä netissä, pitäisi nähdä sapuskat ja kuinka ihminen liikkuu

Vierailija
53/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on hoikka tai normaalipainoinen ja sopivasti lihasta kehossa ja litteähkö maha, niin silloin on hyväkroppainen. 

Eli sinun mielestäsi suurin osa urheilijoista ei ole hyväkroppaisia, koska urheilijan kroppa ei läheskään aina ole hoikka. 

Vierailija
54/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii myös tiukkaa ruokavaliota ja erityisesti hiilihydraattien vähentämistä ruokavaliosta. Sekään ei silti poista löysää vatsanahkaa, ainoastaan kirurgin veitsi auttaa.

Tästäkin olen eri mieltä. Jos treenaa oikeasti kovaa ja vielä muuten liikkuu, tarvitsee todellakin hiilareita. Itse syön aamulla ja illalla kauraleipää/ruisleipää, lounaalla ja päivällisellä on perunaa/bataattia/riisiä/pastaa, joskus jopa nuudeleita. Ja toki kasviksia paljon

No tästä olen itse eri mieltä. Liiallinen hiilihydraatti tarttuu todella helposti omaan kroppaan ja muuttuu etenkin vatsarasvaksi ja yleiseksi turvotukseksi. Nyt aloin keskittämään päivän hiilihydraattien saannin pääasiassa ennen ja jälkeen treenin, ja paino lähti samantien alaspäin.

Vierailija
55/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on esim. leveä lantio ja pullohartiat, ei siinä paljon lenkkeily ja salilla käyminen auta.

Hartiat levenee salilla 👍

Vierailija
56/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä olen itse eri mieltä. Liiallinen hiilihydraatti tarttuu todella helposti omaan kroppaan ja muuttuu etenkin vatsarasvaksi ja yleiseksi turvotukseksi. Nyt aloin keskittämään päivän hiilihydraattien saannin pääasiassa ennen ja jälkeen treenin, ja paino lähti samantien alaspäin.

Toki tässäkin on ihmiset yksilöitä, Itse treenasin aikoinaan pt:n kanssa ja kokeiltiin vähähiilarista ruokavaliota. Olin aivan naatti, rauta ei noussut, en jaksanut mitään. Palautettiin hiilarit entiselle tasalle ja homma lähti taas etenemään. Tässä saa tuloksia varmasti myös vähemmilläkin hiilareilla, itse haluan niitä syödä ja kroppa toimii niiden avulla hyvin. Kokeilemalla selviää.

Vierailija
57/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri, n. 40 v. nainen on ahkera käymään salilla ja lenkillä, ollut jo vuosia. 

Mutta hänen kroppansa ei ole kyllä hyvä, vaikka on hyvässä kunnossa varmasti.

Ylipainoa löytyy, ja on sellainen roteva, tasapaksu tankki, anteeksi nyt vain. Mahakin on iso. 

Vierailija
58/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole puhunut LIIALLISESTA hiilarien syömisestä. Mutta se nyt on ihan fyysinen fakta, että hiilihydraatit ovat tarpeellisia jos kuntoileee/urheilee vähänkään enemmän. Mitä enemmän urheilee, sitä enemmän hiilareille eli kehon polttoaineelle on tarvetta. Ei ne urheilijat ihan huvikseen sitä pastaa vetele. 

Vierailija
59/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri, n. 40 v. nainen on ahkera käymään salilla ja lenkillä, ollut jo vuosia. 

Mutta hänen kroppansa ei ole kyllä hyvä, vaikka on hyvässä kunnossa varmasti.

Ylipainoa löytyy, ja on sellainen roteva, tasapaksu tankki, anteeksi nyt vain. Mahakin on iso. 

No siinä ei ole ruokavalio sitten kunnossa

Vierailija
60/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka kestää vain 3-4 treeniä viikossa, 6 päivää ei onnistu. Mielelläni urheilisin kyllä noin paljon, mutta polvi turpoaa heti jos liikun yhtään liikaa. Ja ei, en ole ylipainoinen. Mutta nivelvammalle ei voi mitään, fysioterapeuttikin on kieltänyt rasittamasta liikaa. Jokaisen kovemman treenipäivän jälkeen lepopäivä jolloin siis vain kevyt kävely tai kehonhuoltoa tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi